Gå til innhold

I dag starter jeg på cipralex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brukt medisiner på over 10 år. Men etter å i flere år ha slitt jævlig psykisk bestemte jeg meg for å bestille legetime, og få resept på cipralex. Har ikke brukt disse tidligere. Nå håper jeg at i løpet av noen uker, kommer til å få det bedre. Jeg håper disse fungerer for meg. 

Anonymkode: e99f3...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løs heller problemene dine, ikke masker de med piller.

Anonymkode: 656ac...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de virker for deg, jeg følte meg veldig.... Anderledes..i de ukene jeg prøvde ut Cipralex, så du får kjenne etter om denne anderledesheten føles bedre eller ikke..

Anonymkode: 87fd3...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. For meg har cipralex vært livsnødvendig. Fått et nytt liv med denne medisinen. 

Anonymkode: 28f96...0a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løs heller problemene dine, ikke masker de med piller.

Anonymkode: 656ac...8f0

I noen tilfeller trenger pasienten medisiner for å nettopp løse problemet/problemene sine. 

Problemene blir heller ikke maskert, de blir mildere og derfor enklere å håndtere/løse. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerte ikke Cipralex, men jeg fikk god hjelp av en annen medisin: Seroquel. Følte meg som et nytt menneske.

Men det er helt individuelt hva som fungerer på den enkelte. Man må faktisk bare prøve seg frem. Så ikke gi opp om det viser seg at Cipralex ikke fungerte som ønsket på deg eller ga bivirkninger. Da ber du bare om å få prøve en annen medisin.

Tror jeg har prøvd 4 forskjellige medisiner mot angst og depresjon opp gjennom årene.

Anonymkode: d6a6c...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg fungerte ikke Cipralex, men jeg fikk god hjelp av en annen medisin: Seroquel. Følte meg som et nytt menneske.

Men det er helt individuelt hva som fungerer på den enkelte. Man må faktisk bare prøve seg frem. Så ikke gi opp om det viser seg at Cipralex ikke fungerte som ønsket på deg eller ga bivirkninger. Da ber du bare om å få prøve en annen medisin.

Tror jeg har prøvd 4 forskjellige medisiner mot angst og depresjon opp gjennom årene.

Anonymkode: d6a6c...163

Takk for råd. 🙂

Anonymkode: e99f3...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper de virker for deg, jeg følte meg veldig.... Anderledes..i de ukene jeg prøvde ut Cipralex, så du får kjenne etter om denne anderledesheten føles bedre eller ikke..

Anonymkode: 87fd3...82b

Ja... må jo gi de en sjanse. 

Anonymkode: e99f3...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cipralex på sjette året.  Det tok litt tid før virkningen kom, men jeg ble gradvis bedre og bedre - og til slutt var til og med de mørke tankene om morgenen helt borte.  Slik har det holdt seg siden.  

Fikk rett og slett et bedre og mer stabilt liv, og kommer ikke til å slutte. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 14.52, Kalevala skrev:

Jeg bruker Cipralex på sjette året.  Det tok litt tid før virkningen kom, men jeg ble gradvis bedre og bedre - og til slutt var til og med de mørke tankene om morgenen helt borte.  Slik har det holdt seg siden.  

Fikk rett og slett et bedre og mer stabilt liv, og kommer ikke til å slutte. 

 

Hvor mange mg bruker du? ('Om jeg kan spørre :)

Anonymkode: dc3f2...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mg bruker du? ('Om jeg kan spørre :)

Anonymkode: dc3f2...f40

Jeg bruker 10mg.  Har hatt samme dose hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dei vil hjelpe deg slik som dei har hjelpt meg. Fekk rett og slett eit nytt liv! Har brukt desse no i 6år... og kan aldri tenke meg å slutte!

Ta tida til hjelp, tek ei stund før det er merkbar effekt.

Lykke til og god bedring 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex holdt på å ødelegge livet mitt. Hadde jeg fulgt legens råd etter 3-4 måneder om å stå på disse videre, ville jeg vært permanent innlagt på psykiatrisk avdeling. Effekten og bivirkningene gjorde meg til et udugelig monster. Jeg hoppet heldigvis av i tide!

Vær obs på at man kan reagere forskjellig! For noen har Cipralex negativ virkning. Og reagerer DU negativt, så ikke gi opp for det. 

Vær også obs på at man kan bli frisk på andre måter. 

Anonymkode: 7d04a...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til! Vær forberedt på at du kanskje må prøve og feile bittelitt før det klaffer. Jeg prøvde en annen (husker ikke lenger hvilken) før jeg fikk Brintellix og jeg gikk fra å ville dø hver eneste dag til å elske livet. Antidepressiva gjorde at jeg fikk overskuddet jeg trengte til å ta i bruk alle verktøyene jeg fikk i samtaleterapien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pga vårdepresjon du har begynt med cipralex håper jeg. 

God bedring og lykke til foresten. 

Anonymkode: fc760...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...