AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Del Skrevet 12. april 2019 Har prøvekjørt noen biler, og har foreløpig landet på en av disse. Begge har bensinmotor, hvorav Hyundai har manuell giring og Golf er automat. Golf sin motor er helt klart mer behagelig å kjøre i forhold til at man slipper å gire, og vekslingene merkes knapt. Hyundai har turbomotor som absolutt var veldig sprek, og den var overraskende komfortabel å kjøre. Gode seter. Hyundai har 3 års garanti, Golf 2 år. Begge har gått ca 30 000, så sånn sett har Hyundai´ en blitt kjørt en del. Prismessig kommer de helt likt ut (golf´ en har nettopp vært leaset i 3 år, vet ikke om det har noen relevans). Noen bilkyndige eller noen med erfaring som kan si for eller i mot noen av disse? Noen kjente problemer med noen av de jeg burde være obs på, eller er det egentlig hipp som happ? Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pelle.Grino Skrevet 12. april 2019 #2 Del Skrevet 12. april 2019 Hipp som happ. Er automatgiret på Golf en 7 trinns DSG med tørrkløtsj hadde jeg kanskje vært litt forsiktig, men VAG kjenner til problemet og er sjelden vriene på det. Er du lite bilkyndig er slikt som garanti viktig. Hadde sjekket ut undervurderte biler på bruktmarkedet som Honda Civic og Opel Astra før jeg bestemte meg, men tror ikke du velger feil uansett om det blir i30 eller Golf heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg har Hyundai i20 og er egentlig veldig fornøyd, den er behagelig å kjøre og snerten på veien og veldig god oversikt i trafikken. Nå er min riktignok med automatgir, noe som er viktig for meg, det er så mye mer bekvemt. Det eneste som jeg kan klage på (og som virker å være et kjent Hyundai-problem), er at det har vært mye rust på den, både på selve karosseriet, men også under på bremseklosser etc. Min er 2010 modell så det kan jo hende at det er blitt utbedret siden da, men det ville jeg absolutt undersøkt hvis jeg var deg. På alle andre måter er jeg veldig fornøyd. Anonymkode: fd723...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Del Skrevet 12. april 2019 22 minutter siden, Pelle.Grino skrev: Hipp som happ. Er automatgiret på Golf en 7 trinns DSG med tørrkløtsj hadde jeg kanskje vært litt forsiktig, men VAG kjenner til problemet og er sjelden vriene på det. Er du lite bilkyndig er slikt som garanti viktig. Hadde sjekket ut undervurderte biler på bruktmarkedet som Honda Civic og Opel Astra før jeg bestemte meg, men tror ikke du velger feil uansett om det blir i30 eller Golf heller. Volkswagen Golf 1,2 TSI 110hk Highline DSG 17, jeg vet ikke om det sier noe om hva slags automatgir det er? Garanti er helt klart viktig, så jeg går for en nyere bil. 1 år forskjell er jo en hel del, men jeg vil heller gå for 2 år for en bedre bil, enn 3 år for en bil hvor deler slites hardere og raskere. Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pelle.Grino Skrevet 12. april 2019 #5 Del Skrevet 12. april 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Volkswagen Golf 1,2 TSI 110hk Highline DSG 17, jeg vet ikke om det sier noe om hva slags automatgir det er? Det er nok "problemkassen" DQ200 . Den er rett og slett ikke en solid girkasse.. Til mye bykjøring hadde jeg styrt unna akkurat den. (Har hatt Golf med den kassen og var inne til 3 garantirep og programvareoppdateringer på 5 mnd i løpet av eierskapet før jeg ga opp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 12. april 2019 #6 Del Skrevet 12. april 2019 Hyundai i30N Golf gti, Golf R. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Del Skrevet 12. april 2019 4 timer siden, Pelle.Grino skrev: Det er nok "problemkassen" DQ200 . Den er rett og slett ikke en solid girkasse.. Til mye bykjøring hadde jeg styrt unna akkurat den. (Har hatt Golf med den kassen og var inne til 3 garantirep og programvareoppdateringer på 5 mnd i løpet av eierskapet før jeg ga opp). Æsj så dumt, hadde egentlig bestemt meg for den. Kjører både mye by og land. Var det problemer helt fra du hadde bilen ny, eller kjøpte du den brukt og fikk problemer? Tenker sånn i forhold til om problemene meldte seg tidlig eller kom snikende på denne modellen. Kan høre med forhandler om det har vært noen reklamasjoner, siden den er leaset via dem har det ihvertfall oversikt over det. Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #8 Del Skrevet 12. april 2019 1 time siden, Dodge skrev: Hyundai i30N Golf gti, Golf R. Nå var vel ingen av dem nevnt som alternativ Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #9 Del Skrevet 12. april 2019 Hyundai, uten tvil. Golf er kjedelig og av merkbart dårligere kvalitet. Anonymkode: e4c72...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #10 Del Skrevet 12. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hyundai, uten tvil. Golf er kjedelig og av merkbart dårligere kvalitet. Anonymkode: e4c72...149 Å? Jeg er enig i at Golf kanskje er litt kjedelig ("alle" har den), men i forhold til kjøreegenskaper var den festligere enn Hyundai syns jeg. Hvordan dårlig kvalitet da? Er veldig lite kjent med noen av bilene Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #11 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg har hatt flere Hyundai'er opp igjennom årene. Har nå en ix20 og er storfornøyd. Det har vært svært lite tull med bilene, de går som de skal og er gode å kjøre. Men jeg har ikke kjørt i30, så kan ikke uttale meg om den spesifikk. Anonymkode: f2ae5...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #12 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt flere Hyundai'er opp igjennom årene. Har nå en ix20 og er storfornøyd. Det har vært svært lite tull med bilene, de går som de skal og er gode å kjøre. Men jeg har ikke kjørt i30, så kan ikke uttale meg om den spesifikk. Anonymkode: f2ae5...9f6 Jeg syns den var veldig god å kjøre, men samtidig litt mye giring ved bykjøring (mer enn bilen jeg har nå). Derfor jeg kanskje likte golf bedre akkurat der. Men veldig gode seter, likte den overraskende godt. Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #13 Del Skrevet 15. april 2019 Egentlig så har jeg litt lyst på volvo Anonymkode: bbe9e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå