Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1961 Del Skrevet 30. desember 2005 Hmmmmmm Fortsatt side 98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1962 Del Skrevet 30. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2005 #1963 Del Skrevet 30. desember 2005 Kjære oppskriftsguru, Hva gjør man med pinnekjøtt når man ikke har pinner? Vil ha pinnekjøtt, men mangler altså noe viktig og akter ikke å ta med øks ut i bjørkeskauen. Kan man vanne det ut og steke i stekeovn? Hilsen "Pinneløs" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 30. desember 2005 #1964 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg er hjemme igjen Og de skoene var råtøffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #1965 Del Skrevet 30. desember 2005 Kjære oppskriftsguru, Hva gjør man med pinnekjøtt når man ikke har pinner? Vil ha pinnekjøtt, men mangler altså noe viktig og akter ikke å ta med øks ut i bjørkeskauen. Kan man vanne det ut og steke i stekeovn? Hilsen "Pinneløs" ← Neineineineineineineineinei!!!!!!! Da må du bruke rist og ha nederst i kjelen. Du kan ikke steke pinnekjøtt, det må dampes!! *bestemt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 30. desember 2005 #1966 Del Skrevet 30. desember 2005 alle sammen! Så utrolig artig å komme i dagboka i dag! Charmis-du har virkelig holdt liv her inne-suuupermorsomt!Skulle gjerne vært flue på veggen når Charminamannen skal spise marsipanklumpen med det rare i....for det skal han vel? Kan se for meg de snøre/petter pan-støvelettene. Håper du har sovet godt på den nye dunputa! til Cata,Impia og Evelina også.Og cata,Evelina har HELT rett når det gjelder koking av pinnekjøtt.I verste fall-hvis du ikke jar rist,går det an å lage en i bunnen ved å legge bestikk på kryss og tvers,men det bør være stålbestikk,og ikke med plasthåndtak eller håndtak av lakkert tre. Hiihihiiii,jeg vant romjulsnøttene i går! Og så jeg som aldri pleier å vinne noe som helst!Gøygøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 30. desember 2005 #1967 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva vant du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 30. desember 2005 #1968 Del Skrevet 30. desember 2005 Tre måneders supermedlemskap. Så nå skal jeg go fullstendig crazy.... neida,men det er gøy å vinne,uansett Nå skal jeg bare spise litt,og så skal vi ut på tur og handle middag til i dag,i morgen og søndag.Og så skal vi på byggevarehus .Man skal jo pusse opp på nyåret må vite,og da må man gjøre sånne litt uspennende ting.O elsker det... Og gjett hva jeg skal ha på føttene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 30. desember 2005 #1969 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvordan går det med magen forresten,Impia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. desember 2005 #1970 Del Skrevet 30. desember 2005 Nå er jeg nesten sånn livredd for å skrive ifall jeg går over til 100 sider sånn helt uten videre. Tornefuglene!den serien husker jeg vagt....og den er knall,er den ikke? Syntes å huske at tantene mine og farmora mi pleide å jamre seg over hvilken vakker mann Richard Chamberlain var (hvis det er den gamle innspillingen du ser,da...). Klabert jeg ser den gamle innspillingen! Jeg husker også nemlig bare vagt at alle sukket over denne fantastiske serien for hundre år sida, så jeg måtte sjekke ut hva det var for noe. Og ja, den er helt fantastisk - nå blir jeg sånn slørete i blikket her. Jeg vet ikke om en sånn kjærlighet som det der er særlig realistisk, men vakkert er det - og Richard Chamerlain er slettes ikke så verst . Det er absolutt mest synd på deg,pusla, håper rødbrusen og sjokkisen er av ekstra kvalitet og ekstra trøstende den kvelden. Vel, det er jo ikke verdens undergang som Corazon (?) var inne på, selvom jeg er helt alene og ikke bare nesten engang, men jeg velger det litt selv også. Jeg kan feire med to kjernefamilier hvorav en av dem er helt fremmede, men det har jeg ikke så lyst til. Og jeg skal kose meg jeg, så det går sikkert bra. Jeg bor jo alene, så å sitte alene på kvelder har jeg da gjort før!! Byggevarehus er ikke så spennende, men det er gøy med oppussing!! Iallefall når man er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2005 #1971 Del Skrevet 30. desember 2005 Og cata,Evelina har HELT rett når det gjelder koking av pinnekjøtt.I ← Pinnekrise avverget. I butikken lå pinnene pent oppkuttet i pose og bare ventet på meg. Slipper å hugge bjørk eller ofre bestikket mitt. (Åssen skulle jeg forresten fått spist dersom jeg hadde ofret bestikket til "pinnekjøttkokegudene"???? :klø: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 30. desember 2005 #1972 Del Skrevet 30. desember 2005 Er glad på Catas vegne for å ha funnet pinner. Jeg gjorde det samme, og tenkte i et gjerrig øyeblikk på å bruke dem om igjen, men det anbefales ikke, de var kvalme av sauefett/slinser. Urrrghhh! Jeg har takket for epletoddyoppskrift i dagboka mi, så jeg takker ikke her og nå. :brunette: Nå må vi vel snart nærme oss side 100!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1973 Del Skrevet 30. desember 2005 Vi glemte også pinner et år, og på toppen av det hele gikk dampristen helt istykker! Men så kom vi på noe lurt .......Nemmelig å bruke alle pepperkakeformene i bunnen og det funket ypperlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1974 Del Skrevet 30. desember 2005 Sitter her og ser på den digre bæreposen med snop oppi hvilke mengder!!!!! Men de er til alle julebukkene som kommer innom her da. Og tro meg det er ikke få som kommer til å stå på trappa her og synge i morgen Og det i de utroligst kreasjoner! Henrik skal jo også gå, og kommer til å ha godteri i flere uker etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1975 Del Skrevet 30. desember 2005 Hmmmmmm hva skal jeg finne på å skrive om nå da sånn at du havner på side 100 fortere enn svint Lurer på om jeg skal bake en deilig kake til i morgen. Da skal vi jo ha gjester her på middag. Det er verdens beste snopekake synes jeg. Oppskrift på Charmina sin favorittkake 1 pk sitrongele 1 boks fløte epler (eller annen frukt du liker veldig godt) mandariner (hermetiske fungerer fint) nøtter som du liker 1 stor plate melkesjokolade Kok gele og sett den til avkjøling. Når den er sånn passe tykk (må bare være tykk ikke fast.)begynner du å hakke opp eplene i passe biter (jeg pleier å bruke ca 3 - 4 stk, gjærne litt sure ),hakker opp så mye nøtter som du ønsker oppi og hakker også opp sjokoladen. Bruk en rund kakeform. Kle bunnen med plastfolie sånn at den bare dekker bunnen og ikke sidene. Ta ut bunnen , kle med plast og sett bunnen på igjen. I bunnen legger du eventuelt noen oppskårete jordbær eller annet som du vil skal vises på toppen. Men når det ikke er sesong for slike bær bruker jeg bare noen av mandarinbåtene. De må være tørket av. Pisk fløten til krem med bittelitt sukker oppi. Så blander jeg frukt,nøtter og sjokolade sammen oppi en stor bolle. Bland krem og gele og ha oppi. Bruk en stor sleiv og bland alt sammen. Hell det så oppi formen og sett det i kjøleskapet ca 3 timer til det er stivt. Når du nå tar den ut skjærer du med en spiss kniv langs kanten. Hvelv den på kakefatet og åpne formen. Nå er det bare å dra av plasten og kaken ser kjempefin ut! Pynt med litt frukt! Smaker himmelsk og er den enkleste kake å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1976 Del Skrevet 30. desember 2005 Fremdeles side 99 ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1977 Del Skrevet 30. desember 2005 Trallala hva skal jeg finne på? Minne Henrik på marsipanen som pappaen ikke har spist ennå kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1978 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg vil bli først på side 100 og få en heidundrande 100 siders fest inne hos deg Jeg vil jeg vil Jeg vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1979 Del Skrevet 30. desember 2005 Dette begynner jo å bli litt pinlig sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1980 Del Skrevet 30. desember 2005 Ikke lenge igjen av det gamle året nå. Vi har kjøpt raketter selv om jeg egntlig ikke kan fordra det! Men jeg skal ikke være med ut å sende de opp da. Jeg blir nok her og passer på Martine jeg ja! Også er jeg veldig spent på hvordan Ludde kanin reagerer på all smellingen jeg! Kanskje han må få komme inn - selv om han hører jo smellene da også. Hvordan reagerer Pinny da? Hunden vi hadde syntes det var helt toppers med raketter hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg