Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1941 Del Skrevet 29. desember 2005 Peppernøtter tror jeg er riktig småkake!Men det har vi ikke... Kan fruktkake funke,tror du? Den er jo myk og føyelig og kan skvises inn i ørene... Nå har faktisk O avinstallert tyskerspillet (det hadde ingenting med meg å gjøre), så da trenger jeg ikke irritere meg over det lenger.Hehe.Hodetelefoner SKAL uansett anskaffes. O lager omelett til middag og jeg skal snart kaste meg over noe vin.Deilig med en liten dunk i kjøleskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2005 #1942 Del Skrevet 29. desember 2005 Kan fruktkake funke,tror du? Den er jo myk og føyelig og kan skvises inn i ørene... ← Jepp, spesielt hvis det er masse rosiner og sånt i den. Det tetter sikkert godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2005 #1943 Del Skrevet 29. desember 2005 Ojjjjjjj, vi har fått det opp på side 98!!! Heng i og skriv, jenter, så fikser vi lillelous 100 sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1944 Del Skrevet 29. desember 2005 Jaaaaaaa! Side 98!!!!! Det er forøvrig massevis av rosiner i fruktkaka. Nå har vi spist O`s omelett og kost oss.Og så har vi sett Wenche og Thor Even fra Bonderomantikks bryllup på tv2.Ganske romantisk,og så var de sååå fine! Tror lille O fikk et anfall av inspirasjon,jeg . Nå prøver vi å gjøre det av med en del av julematen,så etter nyttår kan dere bare kalle meg bowlingkula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1945 Del Skrevet 29. desember 2005 *vurderer å melde meg inn i "sprek og sunn"-gjenget til Lille Ballerina...må bare spise opp alt julegodiset først.....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 29. desember 2005 #1946 Del Skrevet 29. desember 2005 Har også sett brudeparet på TV, meget rørende. Den lille fikk hysterisk anfall da de kysset, og jeg måtte nesten fike til henne for å få henne ned på jorda igjen. Fatter ikke at JEG har fått et så overromantisk og dramatisk barn. Godt at du slipper å pute noe som helst i ørene, det kan lett forsvinne inn i trompeten, eller hva det heter. Åh, upassende smlieys er moro! Spesielt når de dukker opp alene, som denne: :blaaruss: Jeg stønnet med høy stemme da jeg så bilde av julagaveskoene. De er avsindig fine! Drit i at de er trange! Har han kjøpt dem i byen???? Jeg drikker en god, men faktisk billig rødvin. Mmmmmm. Kan jeg få oppskrift på epletoddy? det høres jo voldsomt godt ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1947 Del Skrevet 29. desember 2005 ! Takk for blåruss-smiley!Den så fullstendig meningsløs,men morsom ut! Har fått klemt ut av O at han kjøpte skoene på Bello. Flinke mannen! Er ikke snakkk om noe bytting-med gnagsårplaster kommer man langt . Drikker også ganske billig rødvin nå,fraa boks. Den er som saft,og alldeles namnam .Fransk og deilig. Oppskrift på epletoddy er ikke problem med å gi bort.Man gjør som følger: Kok opp en liter eplejuice med 5 kryddernellik,etpar kanelstenger og en vaniljestang som er delt på langs.La det hele trekke ca 10 minutter. Så har man i 3-4 dl (vanilje-)vodka,og varmer godt opp igjen. Voila-servèr!!!! Det er godt,og litt "lettere"enn gløgg.Og så kan man drikke det utenom julesesongen også. Nå er det film,kjeks,ost og vintid i heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 29. desember 2005 #1948 Del Skrevet 29. desember 2005 Må ile til med to rettelser: Mente ikke "pute", men det skjønte du nok. Så var det dette med skoene, jeg skjønner selvsagt at han ikke har kjøpt dem på bygda i motsetning til i byen, det jeg mente var vel å spørre om han har bestilt dem på nett/postordre. Og med det samme vi snakker om skotøy, så har jeg funnet bruuuudestøvelettene på: (hold deg godt fast nå) Hot Rod. Jeg er ikke en sånn bikerdame, altså. Kunne ikke falle meg inn å sette meg på noe sånt. *Måtte ta meg av barnet, som plutselig følte seg litt trist der oppe i senga si, hun hører lydbok fra krigen. Hun kunne også fortelle at det ikke kunne være så viktig for mor7far å få så mange julegaver, for det å ha et barn er en stor gave i seg selv. Så sant, så sant...* Vel, altså støvelettene. de er sorte og har sølvhæler. Nå tror jeg ikke akkurat de kommer til å synes, for bruuuudekjolen er jo så lang. men man må jo være fin likevel, må vite. Der hadde jeg visst rablet ned massevis. Gurimalla, for ei skravlehøne!!! Hva gjør du hvis du havner på OVER 100 sider før nyttår??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2005 #1949 Del Skrevet 29. desember 2005 Hvis du ikke er på 100 sider før nyttår så kan jeg godt sitte her og legge inn innlegg for deg på nyttårsaften. Det er nemlig opp- og avgjort at pusla blir sittendes alene da, men jeg har bestemt meg for ikke å hive meg utfor verandaen fordet. Det er en helt vanlig kveld-det er en helt vanlig kveld- det er en helt vanlig kveld. Og dessuten når du garantert 100 sider, for dette går jo så det suser!!! Hurra for avinstallering av tysker-spill!!! Jo, også - de skoene var rå-kule!! Hadde han fått hint eller fant han de helt av seg selv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1950 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Uuuudmerket med rabling! Stå på,skravlehøne! Skjønner at vi må legge byturen i morra innom HotRod for å se om jeg ser svarte støveletter med sølvhæl-det hørtes dødskult ut! Var selv innom der før jul for å se på DocMartens-sko (!!!!) til O-han ønska seg nemlig noe "klassisk,men med noe ekstra",så da ,så.Men det bl ikke dem.Imidlertid begynte jeg å føle gamle softe følelser for lange DocMartens-støveletter med snøøøøøøring,og måtte fluksens skynde meg ut av lokalet. Så det blir sånn når man får barn,at man mister alt av lyst på gaver,og bare ønsker seg ting som barnet har laget i handarbeidstimene på skolen,eventuelt hjemme,av gamle skoesker? *skeptisk,er for glad i pakker,og vurderer å adoptere 15åring fra Kamerun om noen år i stedet*..... Måtte inn og rette noen småfeil... Endret 29. desember 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1951 Del Skrevet 29. desember 2005 puslis,jeg skal også sitte hjemme på nyttårsaften. Det er nemlig årets skumleste dag for Pinny (rakettene),og da må vi være hjemme og late som om alt er Normalt.Skal henge her inne innimellom også,kun avbrutt av øyeblikk hvor jeg enten: a: stapper i meg middag/dessert b:fyller på med mer sprudlevann eller c: er på do Spennende program,må man si! har forresten ALDRI vært på noen nyttårsfeiring som har vært noe å skryte av-ting dabber så ekstremt ned etter klokka 24.00,og de festene er ALDRI gallafester hvor man får flashet de lekre kjolene sine. Blæh... Og så er det starten på JANUAR-årets tristeste måned,som egentlig har nærmere 70 dager, alt annet er løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1952 Del Skrevet 29. desember 2005 Han fant forresten skoene HELT av seg selv,men jeg har faktisk kikket lengselsfullt på dem i butikken (uten han til stede). Flink mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2005 #1953 Del Skrevet 29. desember 2005 Ah, men da ses vi sikkert, jeg skal nemlig også henge her inne avbrutt av a) sjokoladetrøstespising b) rødbrusdrikking og/ eller c) siste episoden av Tornefuglene som jeg har spart på til nyttårsaften, holder på å sprekke for jeg vil så gjerne se den nåååååå. Nå har du sikkert O der da, mens jeg er helt alene, så det er fortsatt hakket mer synd på meg enn deg bare så det er sagt . ¨ Jeg har også en teori som går ut på at januar-februar og halve mars egentlig er et helt år. Ingenting å glede seg til jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1954 Del Skrevet 29. desember 2005 Tornefuglene!den serien husker jeg vagt....og den er knall,er den ikke? Syntes å huske at tantene mine og farmora mi pleide å jamre seg over hvilken vakker mann Richard Chamberlain var (hvis det er den gamle innspillingen du ser,da...). Det er absolutt mest synd på deg,pusla, håper rødbrusen og sjokkisen er av ekstra kvalitet og ekstra trøstende den kvelden. Støtter din teori. Det er en internasjonal konspirasjon,tror jeg ,det å få oss til å tro at det bare er to og en halv måned.Og så har de vært så ekstremt ekle at de dynger på med ekstra mange regninger i de månedene også. Men med en gang jeg ser et lite grønt strå,så er verden vakker igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 29. desember 2005 #1955 Del Skrevet 29. desember 2005 Det er IKKE verdens undergang å a) Være alene nyttårsaften (Jeg var tilnærmet alene i fjor, mannen i berlin, sønnen ute på sjalabais og barnet i seng, dvs etter kl tolv. Sønnen hadde middagsselskap, og jeg og barnet kjørte fra mormor i kveldens mulm og mørke, skyndte oss å iføre oss ballkjoler, så på raketter og spiste.) b) Være to pers + hund på nyttårsaften. Det er helt sant at alt dabber av etter tolv og champagnen smaker emment og bordet ser ikke uuuut og noen må plutselig hjem og noen er fulle og må ikke hjem og 1. nyttårsdag er fyllt med rydding og hopprenn og nyttårskonsert og forsetter man ikke har. Og når det gjelder hund og raketter, husker jeg ikke om våre hunder i oppveksten var redde, men vi var vel i så fall tre meter unna husveggen. En gang var det 48 minusgrader og champagnen, som vi absolutt skulle ta med ut, frøs i glasset. Tøft!!!! Uansett mulige traumer, har vi nå planlagt å servere noe så enkelt og gammeldags som stek av et eller annet dyr. Den kan stekes på forhånd, og det er viktig, for jeg har et Kunstnerisk Oppdrag kl 18 og vender hjem som et fetert diva til f. eks. epletoddy, hvis jeg noen gang får oppskriften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1956 Del Skrevet 29. desember 2005 Det er IKKE verdens undergang å a) Være alene nyttårsaften (Jeg var tilnærmet alene i fjor, mannen i berlin, sønnen ute på sjalabais og barnet i seng, dvs etter kl tolv. Sønnen hadde middagsselskap, og jeg og barnet kjørte fra mormor i kveldens mulm og mørke, skyndte oss å iføre oss ballkjoler, så på raketter og spiste.) b) Være to pers + hund på nyttårsaften. Det er helt sant at alt dabber av etter tolv og champagnen smaker emment og bordet ser ikke uuuut og noen må plutselig hjem og noen er fulle og må ikke hjem og 1. nyttårsdag er fyllt med rydding og hopprenn og nyttårskonsert og forsetter man ikke har. Sånn er det. Nyttårsaften er kanskje faktisk aller best i bitte bittesmå selskap?For eksempel bare to? Èn, med masse sjokkis høres heller ikke så dumt ut,faktisk. Og når det gjelder hund og raketter, husker jeg ikke om våre hunder i oppveksten var redde, men vi var vel i så fall tre meter unna husveggen. En gang var det 48 minusgrader og champagnen, som vi absolutt skulle ta med ut, frøs i glasset. Tøft!!!! 48 GRADER!!!!!!!Fyttigrisenfarao!!!!!!! Jeg som mistrives intenst når det er 9.... Uansett mulige traumer, har vi nå planlagt å servere noe så enkelt og gammeldags som stek av et eller annet dyr. Den kan stekes på forhånd, og det er viktig, for jeg har et Kunstnerisk Oppdrag kl 18 og vender hjem som et fetert diva til f. eks. epletoddy, hvis jeg noen gang får oppskriften... Oppskrift på epletoddy ligger i boka di.Stek er forresten godt, jeg er tihenger av gammeldags traddismat- dessuten er den typen middager i ferd med å bli skikkelig IN igjen,for dem som bryr seg om sånt.... Nå er det natta,jenter! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 29. desember 2005 #1957 Del Skrevet 29. desember 2005 Uuuudmerket med rabling! Stå på,skravlehøne! Skjønner at vi må legge byturen i morra innom HotRod for å se om jeg ser svarte støveletter med sølvhæl-det hørtes dødskult ut! Var selv innom der før jul for å se på DocMartens-sko (!!!!) til O-han ønska seg nemlig noe "klassisk,men med noe ekstra",så da ,så.Men det bl ikke dem.Imidlertid begynte jeg å føle gamle softe følelser for lange DocMartens-støveletter med snøøøøøøring,og måtte fluksens skynde meg ut av lokalet. Så det blir sånn når man får barn,at man mister alt av lyst på gaver,og bare ønsker seg ting som barnet har laget i handarbeidstimene på skolen,eventuelt hjemme,av gamle skoesker? *skeptisk,er for glad i pakker,og vurderer å adoptere 15åring fra Kamerun om noen år i stedet*..... Måtte inn og rette noen småfeil... ← Søteste Lillelou du får meg alltid til å le du vennen min Jeg elsker gavene fra Henrik altså, men jeg elsker også andre gaver jeg da. Og innimellom når jeg pakker opp Henrik sine hjemmelagete kreasjoner må jeg virkelig kjempe litt for ikke å begynne å le. Det er nemmelig det utroligste han kommer hjem med enkelte ganger. Akkurat nå ligger det en diger marsipan klump i kjøleskapet, laget på skolen til sin far med innrullete non stopp inni og diverse annet jeg ikke tør tenke på hva er engang ..............og gjett om jeg er glad for at det var til pappaen og ikke meg Hærlig!!!!! Å den skobutikken der i Trondheim har bare utrolig mye kuuuule sko. Kjøpte en del der når jeg bodde i Trondheim ja. Særlig husker jeg noen jeg kjøpte på åttitallet gitt. Knall turkise høye petter pan støveletter med snøring hele veien opp Hærregud og vennindene mine var grønne av misunnelse Stor klem til deg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1958 Del Skrevet 30. desember 2005 ps: Vi skal nok få tatt den 100 siders festen før nyttår ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1959 Del Skrevet 30. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. desember 2005 #1960 Del Skrevet 30. desember 2005 Klokka er over ett og her sitter jeg ennå. Er bare helt umulig med å komme meg i seng.Det er så deilig å sitte foran peisen.Også låner jeg den bærbare til mannen.LIKE IT Men nå skal jeg si natti natti og gå ned og teste den nye dunputa jeg kjøpte meg i dag på salg. Satt ned fra nesten 600 til 200 - det kunne jeg like ja Natti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg