Gjest lillelou Skrevet 28. desember 2005 #1921 Del Skrevet 28. desember 2005 Tapre jenter! Jeg av slutter herved alle mine utsagn om mr.Giske,og erklærer han for å være allright fyr. Jeg stoler blindt på folk som har hatt "up close and personal"-erfaringer med han-heller det enn meg selv,som bare har møtt han på OBS... Fyttigrisen så kaldt det er! Jeg holder på å fryse rumpa av meg! Merker at det faktisk er litt lite med to middels store oljeovner (sånne på hjul) i stua og på kjøkkenet når det blir så kaldt at amaryllisen dør. Linjeskift.... Ugle/kråke/måke høres ikke bra ut-men jeg er sikker på at du ikke er dèt! Det går sikkert så bra atte,skal du se! Vi har bacalao på menyen i dag-etter en kapp ukes intens kjøttspising fikk vi akutt behov for fisk og tomat i kombinasjon (og oppi der slenger jeg noen ovnsstekte paprikafileer også,for det er så GODT!). Prøver å tenke ut hva vi skal gosse oss med på nyttårsaften. En liten bit av meg har enda ikke fått nok pinnekjøtt,men DEN skal jeg slite med å få O med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 28. desember 2005 #1922 Del Skrevet 28. desember 2005 Hurra!Side 97! Her går det unna! HAr ligget på sofaen store deler av dagen med min nye bok,og med vårkatalogen fra Hennes&Mauritz. Var en del fint der,blant annet en kjole jeg kunne tenkt meg (hehe,gjerne i to forskjellige farger ). O skyter tyskere (med den bærbare pcen),og nå merker jeg at det begynner å gå meg på nervene.....må få han til å slutte...mååå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 28. desember 2005 #1923 Del Skrevet 28. desember 2005 Bacalao på kok,og i stua sitter en fyr og skyter tyskere...igjen... Hadde et lønnlig håp om at svigerfrøet hadde fått nok avoss,og ikke var gira på bacalao,men den gang ei. Hun er kjempeentusiastisk,og på vei over hit i dette nu,regner jeg med . I kveld regner jeg med at vi skal se film. Fikk flere filmer til jul, til O's store glede, så her mangler det ikke på underholdning!Er han heldig blir det en kinesisk en om folk som hopper og spretter og dæljer hverandre i hodet med sverd. Kjenner at vi TRENGER hodetelefoner til den bærbare...denne ropinga og skytinga holder jeg ikke ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. desember 2005 #1924 Del Skrevet 28. desember 2005 Å høre på sånn dataspilling i time ut og time inn er da helt umenneskelig - sett hodetelefoner øverst på lista, du. Linjeskift OG stor skrift!!! Jeg har også bare to sånne rulle-ovner her i heimen, og det er litt lite når det er som kaldest. Pappa mener jeg bare er gjerrig, men han er bare dum så det så. Håper bacalaoen ble bra, selv med svigers på besøk. Jeg lurer også på hva jeg skal på nyttårsaften, men jeg planlegger å sitte alene. Har også lyst å pinnekjøtt, men det er litt mye jobb for en person kanskje?? Slenger på en jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 28. desember 2005 #1925 Del Skrevet 28. desember 2005 I kveld holder vi på med pakking og i morgen formiddag setter vi oss i bilen og kjører sørover Litt vemodig. Har kost meg veldig mye mer hjemme denne gangen enn noen gang før. Men vi må jo hjem. Jeg har blitt syk og håper jeg slipper en natt til slik jeg hadde i natt med magevondt. Mamma har stilt diagnosen allerede. Det er nemlig akkurat de samme symptomene hun hadde da hun måtte opereres for gallestein Det er sabla vondt, og over nyttår må jeg komme meg til lege. Og dette medfører at jeg ikke får spist på langt nær alt snopet og drukket så mye rødvin som jeg skulle ønske jeg kunne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2005 #1926 Del Skrevet 28. desember 2005 Innom og bidrar litt til 100-siders målet. Oljeovn er kaldt, selv om det er 2 stykker av dem. Hva skjedde med god gammeldags vedfyring? Kan ellers varmt anbefale gassovn når det gjelder å få opp tempen fort. (Nei, jeg er ikke salgsagent ). Jeg elsker min når det er vinterkaldt ute sånn som nå. Bruker den i tillegg til strøm. I og med at den får opp varmen fort, så kan jeg tillate meg litt mer nattesenking og lavere temperatur på dagen når jeg er på jobb, og likevel ha det varmt og koselig på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 28. desember 2005 #1927 Del Skrevet 28. desember 2005 Ååååå...stakkars Impia som har blitt dårlig! Så leit at du er dårlig-og dobbelt så leit at det kom mens dere var på juleferie.Skikkelig kjipt. Håper du får en rolig natt,og at turen hjemover igjen går fint-Og du må skynde deg til lege! <------formanende smiley. Koselig å høre at dere har hatt det fint (bortsett fra mageproblemet,selvsagt). Bacalaoen ble bra, pusla,og sviger syntes også den var god,om enn litt hot. Syns det var deilig med noe som røsket litt opp i systemet etter all ribba og anna julemat, selv om jeg som sagt fortsatt fantaserer om pinnekjøtt. Temperaturen har også tatt seg opp-jeg har tatt av meg et par sokker. Takk for klem- her kommer en rett tilbake til deg! Kunne godt tenkt meg en god gammeldags vedovn,ja. Deilig er det,og knapt noe som er så stemningsskapende som knitring fra brennende ved. Vi har en svær gammel oljeovn, men den tør vi ikke å tenne opp, for den hadde et "uhell" forige høst og Pinny holdt på å bli kvalt (O hadde kjørt for å hente meg da uhellet skjedde,og da vi kom tilbake var det null oksygen i stua,og den luktet veldig merkelig og ekkelt). Masse linjeskift nå Ho-ho-ho *nisselatter* Gassovn hørtes deilig ut-kanskje vi skal vurdere det når vi skal ha ny peis? Nå må jeg hente meg en klementin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1928 Del Skrevet 29. desember 2005 Det skytes fortsatt tyskere på stua... Jeg og Pinny ser "Trollmannen fra Oz"på Nrk1.Pinny liker filmen allerede, det er nemlig en liten hund med der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2005 #1929 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjøp øretelefoner til "tyskerne" . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 29. desember 2005 #1930 Del Skrevet 29. desember 2005 Hvordan går det med tyskerne? Er det noen som lever fremdeles? linjeskift Er du matlei, eller klarer du å variere i kosten? Blir det ny dose pinnekjøtt? Jeg fikk min dose etter julebordet, det smakte nemlig ikke noe særlig dagen etter. linjeskift igjen Nå skal det bli grønnsakpasta her. Slenger på noen syke og upassende smileyer: :hår: :blaaruss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1931 Del Skrevet 29. desember 2005 hei, Corazon! Jepp, tyskerne lever fremdeles. "Det er så vanskelig i dag,dette spillet",sa O "det er best jeg tar en pause og ser hvordan det går seinere". I titida i kveld er han sikkert genial. I dag har vi "være for oss selv"-dag,og det er nesten litt godt etter all sosialiseringa i jula. Vi har til og med nå trimmet med ballen (!) og hoppet hoppetau (!!) og Pinny var alldeles utenfor,fordi hun verken kunne hoppe tau eller fange den overdimensjonerte ballen. Livet er fullt av skuffelser for en liten hund. Aner ikke om det blir mer pinnekjøtt-men det må i såfall bestemmes RASKT! Jeg stemmer for pinnekjøtt 1.nyttårsdag (da kan jo svigerfrø komme også) og for kokke-Tinas meny: oksefilet med soppstuingog semifreddo med ananas og karamellsaus .Blir godt,tror jeg. Linjeskift Godt å få brukt noen upassende smileyer- det skal jeg også gjøre nå: :storfot: :skjeggebass: :icon_question: :tommelsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1932 Del Skrevet 29. desember 2005 Tyskerne skal definitivt dempes.Med det ALLER første! Tror dere noen har salg på hodetelefoner? nananananananaaa Bare for å skryte legger jeg inn bilde av skoene jeg fikk av O til jul. De er superfine,men litt trange i tåa-jeg har skikkelig udamete bolleføtter,men lurer på om jeg har hjerte til å bytte dem, de er jo så fiiiiine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1933 Del Skrevet 29. desember 2005 Cata Ikke meningen å overse deg,vet du. Hvordan står det til med deg nå i romjula? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1934 Del Skrevet 29. desember 2005 Nærmer ikke side 98 seg montro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1935 Del Skrevet 29. desember 2005 Blir snart tullete av all smellinga og ropinga! Hersens tyskere! Syns vi til en viss grad har vært flinke til å variere maten,jeg. Men har også vært ganske lat,og har valgt lettvindte ting. Kunne godt tenkt meg å gå i hi 1.nyttårsdag,jeg. Vinteren har aldri vært min tid på året (selv om det er visse ting ved meg som skulle tilsi at jeg eeeelsket den...).Hadde vært greit å våkne til redebygging og fuglesang og temperaturer over 10+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1936 Del Skrevet 29. desember 2005 Pokker også...nå er skytingshelvete i gang igjen..... Ikke hjelper det å putte småkaker i ørene heller! Har løst romjulsnøtter,og er forøvrig godt fornøyd med selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1937 Del Skrevet 29. desember 2005 "Deck the halls with boughs of holly...fallalallala,fala-lala" *gauler julete* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1938 Del Skrevet 29. desember 2005 Fikk plutselig ubeskrivelig lyst på epletoddy...og jeg som jo VET at butikken er stengt.Kjempestengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2005 #1939 Del Skrevet 29. desember 2005 *vurderer å bryte meg inn i butikk for å få fatt i eplejuice og vaniljestang* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2005 #1940 Del Skrevet 29. desember 2005 Svar på spørsmål: Jotakk, jeg er kokt.... Kommentar til "julekaker i øra": Du må ta peppernøtter, kan du skjønne, ikke pepperkaker. Mer passende ørepluggfasong på peppernøttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg