Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

:vinke: Når jeg kommer inn hit blir jeg litt sånn :grine: for at jeg ikke har fått fikset meg juleavatar.

Ikea nå høres selvpining ut uansett synes jeg, men teppe- og gardinavdeling med svigermor er iallefall ikke bra, tror jeg.

Synes du skrev noe om kjip førjulsmat nå, men jeg fikk ikke det helt til å stemme med lussekatt-planene dine?? ;)

30 mil for ost er helt forståelig - jeg har vært på Harrytur i helga og reiser jo i praksis så langt for å plukke smågodt. Og det er helt logisk, så da må det jo være logisk å reise langt for ost også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

:nissevink: ,pusla!

Nei...det er forsåvidt sant.... :sjenert: ...lussekattene passer ikke helt inn i "kjip mat"-regimet. Men er det høytid,så er det det,og Lucia er jo superviktig (mest pga lussekattene... :sjarmor: ).

Godt jeg får moralsk/logisk hjelp med hensyn til ostekjøp! :klem:

Er ingenting galt med tepper og gardiner, kjære Cata,men å tilbringe timesvis inne i hjørnet med ikeas styggeste tepper og gardiner (for sviger har desverre smak som en sopp,og eeeelsker bl.a "fidusbilder" à la "gråtende sigøynerpike i solnedgang omfavnes av piperøkende fisker") er ikke akkurat noe jeg ser fram til.Med litt flaks melder en venninne av henne seg til å bli med i stedet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nissevink: ,pusla!

(for sviger har desverre smak som en sopp,og eeeelsker bl.a "fidusbilder" à la "gråtende sigøynerpike i solnedgang omfavnes av piperøkende fisker")

:ler: Det kunne vært verre. Tenk om hun hadde likt "gråtende sigøynerpike i solnedgang omfavnes av piperøkende elg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
:ler: Det kunne vært verre. Tenk om hun hadde likt "gråtende sigøynerpike i solnedgang omfavnes av piperøkende elg".

Dèt hadde jeg faktisk sett på som en forbedring. :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage invitasjoner er virkelig en prøvelse for det fremtidige ekteskapet...... Jeg vil de sånn, og han vil de sånn og så er diskusjonen i gang. De blir ganske fine da, og stempel er GØY!! Vi må se om vi finner et fint hjerte, det mangler. Ny utfordrende tur til hobbybutikken, jippi!! Etterpå skal vi på ny visning, kanskje det er Bostedet Vi Har Ventet På.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillelouen min :klem:

Måtte le av det du skrev over her! Du er nå søt da!Så dere for meg på shopping med det samme :ler:

Jeg holder på med de siste julekortene, og ett av dem skal selvfølgelig din vei :)

Ellers skal jeg ut og spise Tapas med klubben i kveld og gjett om jeg gleder meg!

Ha det fint så lenge

Stor klem fra Charmina :klem:

Endret av Charmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUH! Det tok noen timer, men nå er gaven til gubben i boks. Den er gjemt og spesialpapiret er også gjemt til jeg får mulighet til å pakke inn. Det skulle ikke være enkelt, men jeg klarte det :hoppe: .... tror jeg. Jaja, han har i allefall muligheten til å bytte om det ble helt feil.

Og IKEA :frustrert: Trodde ikke det var så mye folk der da jeg rundet inn på parkeringa, men jommen sa jeg smør....

Men mamma får i allefall oppbevaringsboksene og kubbelysene sine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 mil for ost er naturlig, verdig og rett! IKEA med svigermor er IKKE noen av delene!

Jeg må dit selv også, for vi har bare ett trekk til superputene våre, må derfor vaske det om morgenen og la det tørke til aftens, litt dumt.

Hørte på Frokost-TV at lussekatter er Lucifers verk, altså djevleboller. Grøss! Skulle nesten tro jeg hadde proppet i meg et dusin, så slem som jeg er nå før jul.

Har fått en CD i posten, som jeg hadde glemt at jeg hadde bestilt, måtte bare ha Wagners Wesendoncklieder, vurderer sterkt å gjøre meg til venn med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallo,alle sammen! :nissekonekyss:

Jeg har verken vært syk, fraværende eller noe annet siden jeg ikke har vært i boka, men derimot funka plutselig ikke musepekeren,og jeg klarte ikke å fikse den heller, så det har vært Internettløs Dag.

Derimot har jeg skrevet ørten julekort og pakket inn gaver, så helt fruktesløs har ikke denne dagen vært. :)

Nå skal jeg snart sette deig til lussekatter, og jeg gir en god dag i om de kommer fra Lucifer, ja selv om de kommer fra brødrene Eikeholme,så driter jeg i det, for de er goooode,og jeg føler meg litt svorsk i dag. Mitt eneste svenske gen kommer fra en lettere yven svensk flyttsame. :sjenert:

Flinke folk som lager invitasjoner og handler gaver og gjør seg til venns med Wagner ( dèt gidder ikke jeg, ettersom den aller kjedeligste konserten jeg har vært på i mitt liv,iført bunad, var en "best of Wagner-konsert"i Grieghallen,og jeg satt vaglet øverst oppe i salen og holdt på å sovne.Wagner uten kostymer tar knekken på meg....).

Sa jeg at jeg skulle lage deig?

Ellers er menyen i dag stekt egg på brødskive akkopagnert av juleskinke fra søndag. :sjarmor:

En gourmetistisk fantastisk opplevelse. :sjarmor:

Tuddelu til deigen er klar,småpiger!

Charmis: Håper du storkoser deg på tapaskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, plutselig går det opp for meg at ennå et år har jeg unnlatt å prøve å bake lussekatter. Har "alltid" hatt lyst til å prøve, men det blir aldri noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, har jeg aldri vært noen stor fan av lussekatter, men det sier jeg sikkert bare fordi jeg ikke har fått noen i dag.

Skrivi ørten julekort, så flink du er da! Jeg fikk et prakteksemplar i posten i dag allerede, når folk er så tidlig ute blir jeg litt sånn småstressa. Jeg skal ikke bare skrive ørten, jeg skal lage ørten også. Men for all del, jeg gjør det helt frivillig.

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Lussekatter en gang i året,liker jeg. Det har sikkert noe med stemningen å gjøre-for ellers er ikke jeg heller sånn superfan av det!

Men mine blir sikkert gooooode. :sjarmor:

Og vi skal spise dem mens vi (jeg) ser på "Frustrerte Fruer".

I morra skal jeg på "tvangs-shopping", må kjøpe ferdig noen julegaver som skal nordover,for sendefristen er på torsdag.

Skriver skikkelig spennende nå, for jeg er så trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter deg i lussekattbakinga, vi får bare prise oss lykkelige over at de ikke kommer fra Eikeholme-brødrene.

Her har man kost seg med stekt fiskepudding, og smaksgulrøtter. Hvorfor kan ikke all mat være like smaks-? Hvorfor må man betale mer for gulrøtter det smaker noe av, og ditto tomater etc.? :frustrert:

Nå har dere vel snart spist opp pepperkakeskinka? Er spent på hva som regnes med kjip førjulsmat hos dere.

Hvorfor i huleste hadde du på deg bunad på Wagner-konsert??? Ville du pynte deg litt, liksom?

For ordens skyld, de Wesendoncksangene er "snille" greier. Man må ikke (men man kan!) synge med diiiiger uglestemme og skjelve som en sykebilalarm med dårlig batteri.

Håper du tar på deg bunaden og kjenner din besøkelsestid når jeg skal foredra dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallais! :nissevink:

De BLE gode-faktisk over all forventning.Djevelsk gode,til og med. :sjarmor:

Så nå har vi to poser med lussekatter i fryseren,bare fordi jeg glemte at å halvere oppskrifta var ett alternativ... :rodme::plystre:

Nå har vi snart spist opp pepperkakeskinka,ja! I dag hadde vi bare brødskiver med speilegg og litt skinke til middag, i morra tror jeg siste skalk forsvinner, og da tror jeg det begynner å bli på tide med hvregrøt og plukksfisk.Ikke for dèt,plukkfisk syns jeg er riktig godt. :)

Stekt lever ville vært kjip førjulsmat.Jeg klarer bare ikke konsistensen på lever. Eller kokt sild, for det er omtrent det verste jeg vet i hele verden. :tronderbart:

Nå skarru høre...angående Wagner og bunad....: Det var under Festspillene i Bergen,hvor jeg jobbet som guide i gode gamle dager.Når man er sånn guide,skal man enten ha helsvart og fotsidt eller bunad-bunad er mest poppis,og man får høyest "ranking",og en masse gamle damer vil ta på en og lurer på hvor bunaden kommer fra...jaja. Så jeg var guide, salen var smekkfull,og en stor del av publikum var rester fra Hitlerjugend,tror jeg, siden de var 75+ og tyskere. Det fantes ingen ledige sitteplasser,så jeg satt i ei trapp øverst oppe i salen,og kikka ned på det gørre som utspant seg under meg. Det var konsertutgaven av "Siegfred", tror jeg, og fyttikatta for ei dau forestilling! Sangerne kom inn,sang i evigheter,og gikk igjen. Jeg så bare små prikker nede på scenen.

Etterpå klappet publikum som besatt i et kvarters tid før de overhode ville tenke på å gå-og i mellomtiden var det blitt lovlig varmt øverst i salen. Jeg som hadde en flere kilos bunad holdt på å besvime,og lurte på om jeg hadde Wagnermareritt. Sjelden har jeg vært så glad som da dørene gikk opp. :)

Der! Kjempelang historie!

Er sikker på at lieder'ne hans er vakre og ikke så tutete som mye annet,og jeg kommer selvsagt,med eller uten bunad! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, jeg forstår godt at du og Richard ikke er de aller beste godbusser etter den opplevelsen. Og FOR et publikum!!! Tror du det finnes slike i byen her? I så fall kan jeg med freidig mot leie den dyreste konsertsalen med kjempeoverskudd. - Og du kan være sånn plasshenvisningspike i bunad, jeg skal love deg plass på fremste rad med air condition.

Nå må jeg ile til klesskapet for kveldens evenement, tror det må bli noe som er varmt og vanntett. (Jeg skal ikke på bonding-party).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Godt å høre du ikke skulle på tvilsomt partay,Corazon! Håper dere hadde det trivelig i går :)

Nå snør det igjen! Jippiiii!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Myyye bedre med snøvær enn med det møkkaværet vi har hatt de siste dagene (vind/sludd/regn) syns jeg.Nå kommer julestemningen snikende tilbake også,og jeg begynner å føle på at det er på tide å bake og lage små namnam'er til jul. :hjerte:

Ikke lenge til vi skal kjøpe juletre nå! :hoppe:

Fant en veldig fin juleplate i går; Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...