Sun Mei Skrevet 3. desember 2005 #1621 Del Skrevet 3. desember 2005 Mitt navneforslag til lilleprinsen er: Olav Christian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 3. desember 2005 #1622 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg går for Sven-Olav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1623 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg må innrømme at jeg likte Olav Christian mye bedre enn Sven-Olav.... Uansett-hvis det blir Olav (evt. sammen med et annet navn), så blir min kjære fornøyd,siden det er det han heter også. Eller...egentlig bryr han seg vel ikke så veldig mye om akkurat det. men Olav er pent,syns jeg. Nå er jeg tilbake etter IKEA-tur,og det gikk ganske bra. Vi visste hva vi skulle ha,og fant det rimelig kjapt,og kom oss ut derfra igjen. Så har vi vært og handlet noe mat , og det var frustrerende som bare mathandling på en lørdag kan være. Godt å være hjemme igjen. Vi lager noe lettvindt i dag, siden vi skal ha den o store kalkunmiddagen i morgen. Ellers belager vi oss på en stille og rolig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. desember 2005 #1624 Del Skrevet 3. desember 2005 Klarer ikke holde meg unna navnedebatten.... Hva med Olav-Ronny, så hadde man fått både historie og nytenkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1625 Del Skrevet 3. desember 2005 Klarer ikke holde meg unna navnedebatten.... Hva med Olav-Ronny, så hadde man fått både historie og nytenkning. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 3. desember 2005 #1626 Del Skrevet 3. desember 2005 Oi. Jeg hadde ikke fått med meg at det har kommet en prins engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1627 Del Skrevet 3. desember 2005 Judda,det har dukket opp en liten gutt.Sikkert koselig for dem, det. Jeg har begynt å gruble litt mer rundt den der babygreia-er det egentlig noe som ligger for meg? masse ting som taler MOT, og for å prøve å prøve å fikse meg selv,skal jeg ramse dem opp her: *hele den der gravid-biten; kvalme,trøtthet,oppsvulet både her og der,vond rygg, besvimelser (min kusine fikk et sånt artig syndrom som gjorde at hun besvimte når som helst),man blir så kulete at man ikke kan ligge på magen,man kan ikke se føttene sine,hvis noen dytter en,tar det lang tid å komme opp,hvis man da kommer opp i det hele tatt,fremmede kommer og vil ta en på magen, svigermødre begynner å snakke om ekle ting og om fjerne slektninger de vil ha oppkalt,for ikke å forglemme den grusomme og smertefulle fødselsgreia hvor man nærmest blir spjæret i to og snurpet sammen som en tilfeldig kjøttrull etterpå. Flott skrekkscenario! *man kan bli tett i nesa i flere år sammenhengende * at de ikke vil sove,men bare hyle av ukjente årsaker og sprutgulper med en gang man tar i dem * bæsjing kan jeg takle vel....nå var det tomt....må prøve å komme på mer, denne lista skal jeg nemlig kikke tilbake på hver gang det begynner å skrangle det nærmeste året .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. desember 2005 #1628 Del Skrevet 3. desember 2005 Skal hjelpe deg litt med anti-skrangel, jeg - Klissete fingre over alt - Søl overalt - Knuser ting - Trassalder (helt naturlig, men ganske stritt likevel, tror jeg.) - Unge som kommer hylende hjem fra barnehage/skole og er blitt mobbet - Andre foreldre som kommer på døra fordi englebarnet ditt mobber andre Bra liste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1629 Del Skrevet 3. desember 2005 Det hjalp bra. Ikke noe babyplanlegging i dag,nei. Men det rykker nok nærmere for hver dag som går. Nå har jeg en lasagne i ovnen,og en langsom,god lørdagskveld er i ferd med å brette seg ut. Fullstendig uten planer,bare lar kvelden flyte og ser hva som skjer.Pinny er rundomkring og sniker etter godbiter,hun fikk nemlig en bit frysetørket lever nettop,og lurer på hvor RESTEN av namnamen er. Jeg har så lyst til å begynne å kjøpe inn barnebøker.De samme som jeg hadde så stor glede av da jeg var liten, som for eksempel Ruffen-bøkene, Den ville ungen-bøkene,stort sett alt av Astrid Lindgren og Roald Dahl, og mange,mange flere. Lage et lite bibliotek for vårt lille hjem. okei...jeg må visst allerede NÅ tilbake for å lese på lista mi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. desember 2005 #1630 Del Skrevet 3. desember 2005 Og så "Ina-bøkene" når ungen blir litt større. *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 3. desember 2005 #1631 Del Skrevet 3. desember 2005 Da burde "Englepels" og "Vil du være kjæresten min" + "Hva med meg da?" og "Selv løvene gråt den natten" av Iben Sandemose være et must De er de vakreste bøker jeg kjenner. Omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. desember 2005 #1632 Del Skrevet 3. desember 2005 Babysnakk her gitt Vel, en måte å unngå alt det der tøvet med å gå gravid er: Adoptere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1633 Del Skrevet 3. desember 2005 Adopsjon er et veldig godt alternativ, Impia. Har faktisk tenkt tanken opptil flere ganger sjøl. Nå er forresten julegaven til O klar. Han får: * noen kule brune skinnsko (litt klassiske og litt sporty på en gang) * en sjokoladebrun skjorte * en bok om Roma * noen nusselige mansjettknapper med en rar hund på, som jeg fant på h&m (skulle ønske det gikk an å få laget sånt med eget motiv på...da skulle han fått Pinny-mansjettknapper!) * et gavekort som jeg har laget selv,på diverse koselige ting (massasje o.l). Ganske bra gave- han er så fantastisk snill og god mot meg,og så raus med seg selv og sin tid og ressurser, rett og slett verdens besteste mann, at jeg ville gi han en stor gave.Han er ikke flink til å bruke penger på ting til seg selv (bortsett fra ting til kameraet eller en datadings i ny og ne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1634 Del Skrevet 3. desember 2005 ps; og så hjalp det jo litt for min lusne økonomi at jeg fant et bra nettsted med kampanjepriser akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1635 Del Skrevet 3. desember 2005 Da burde "Englepels" og "Vil du være kjæresten min" + "Hva med meg da?" og "Selv løvene gråt den natten" av Iben Sandemose være et must De er de vakreste bøker jeg kjenner. Omtrent. ← Takk for gode tips. Jeg tror min absolutte favoritt er "Brødrene Løvehjerte". Gråter hver gang jeg leser den- den er trist på en god måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. desember 2005 #1636 Del Skrevet 3. desember 2005 Det var en flott julegave Jeg skal kjøpe kupèvarmer, og om det er penger igjen så blir det en ny vinterjakke på gubben min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1637 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Veldig flott gave det også,Impia- kupèvarmer må være utrolig deilig om vinteren. Driver og rydder på bakrommet...det vil si, O rydder, og jeg stikker hodet inn innimellom og saboterer. Ser stadig vekk merkelige småting etter bestemora hans som jeg bare MÅ ha til å pynte med....rare potteskjulere, gamle sølvfargede kakeformer som blir fine med blomster oppi,og annet knask. Og så fant vi et fint gammelt kjøkkenbord, som fortjener et nytt strøk med maling. Endret 3. desember 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 3. desember 2005 #1638 Del Skrevet 3. desember 2005 Artig å dykke ned i små gamle skatter ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. desember 2005 #1639 Del Skrevet 3. desember 2005 Ja, det var en del artige ting baki der. Fant noen gamle brødformer av blikk, som jeg kan tenke meg blir fine hvis man planter svibler oppi,og så kan man pynte med litt mose og litt glitter... Og ei nydelig gammel mugge som desverre hadde en brist,men det går kanskje fortsatt an å bruke den til blomster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 4. desember 2005 #1640 Del Skrevet 4. desember 2005 God morgen,denne 2.søndag i advent! Vi er på vei til galleri Ismene på juleutstillingsåpning! Etterpå skal vi lage kalkunmiddag! Håper alle har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg