Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Melding fra hobby-Finn-Erik-Vinje:

Otte betyr morgengry eller grålysning.

Ottesong er er en gudstjeneste/messe som foregår tidlig om morgenen. Mange steder er det ottesong 1. juledag.

Tusen hjertelig herifra også, selvom jeg likte Otta-tanken litt også.

Akkai...en ting jeg plutselig begynte å lure på...hvor kommer egentlig uttrykket "lett på tråden" fra? Hvilke tråd er det det er snakk om? trusetråden? :sjenert:

Jeg trenger antakelig ikke si det, men det lurer jeg også på!! For ikke å snakke om et håpløst ekkelt uttrykk mamma har: "jeg kjenner mine papenheimere". :klø: Hvor i huleste kommer det fra??? Eller å selge skinnet før bjørnen er skutt - kan ikke det ha noe for seg noen ganger, så man slipper å sitte igjen med en haug bjørneskinn folk ikke vil ha?? :klø:

Ja, nok undring i en annens dagbok, håper du tilgir meg. Imponerende handling i det franske bakeriet, forøvrig, de var sikkert kjempefornøyd med lørdagens omsetning ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Jepp, det er jeg som holder det bakeriet i gang :sjenert: . I hvertfall i helgene. :)

Pappenheimere? Hmmmm....merkelig uttrykk! Her i Trondheim er det faktisk en bitteliten "bydel" som heter Pappenheim. Er det noen sammenheng der,montro??? Så stor verden, så mange mysterier!

Nå har vi bært som besatt,og jeg har skikkelig vondt i hodet ,for det var mye støv, og det tåler jeg egentlig veldig dårlig (skulle man ikke tro...), så jeg har hosta og kavet meg gjennom dagen,og nå altså:Tidenes hodepine. Håper den gir seg til i morgen, ellers ser det dårlig ut for jobbings. Umulig å stå med tettpakket kasse i den tilstanden jeg er i nå. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne skjønne Lillelouen min :grine2: tenk å gi meg dagens rose da! Nå ble jeg helt rørt til tårer! Du er så snill vennen min!

Nå kan du iallefall legge deg i kveld og vite at du har gjort noen veldig veldig glad!

Tusen tusen takk - det varmet langt inn i :hjerte: mitt!

Kjempeklem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg en fin dag på jobben i dag! Her holder vi på å regne vekk - det er helt kaotisk ute! Fatter ikke at det kan komme så mye vann ned på en gang jeg :overrasket: Håper det er bedre hos deg, og at dagen i dag blir stråååålende.

Klem Pinny litt ekstra fra meg da!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallalalalais! :sjenert:

Charmis,så utrolig koselig hilsen, jeg blir alldeles rørt :grine: . :hjerte:

Her regner det også bøtter og spann! Og jeg er hjemme fra jobb, for den dumme svulstgreia lager bråk,og jeg vil ikke ta noen sjangser. Har sittet en evighet med ru**a i grønnsåpevann, og går nå rundt i flagrende gevanter og håper ting skal bedre seg. St.Olav har jo tydeligvis ingen hastverk med å få meg operert, så da må man heale seg selv så godt det går. ;)

Fikk kort fra min lillesøster i dag! :hoppe::hoppe::hoppe:

Jeg har sikkert skrevet det før,men hun er altså på 3måneders ferie i USA og turnerer rundt hos ymse slektninger og lever luksusliv. For tida er hun i San Francisco,men om ikke lenge reiser hun til Sacramento for å feire Thanksgiving der. For et heldig lite frø hun er! Kortet var forresten KUN beregna på å gjøre meg sjalu (hun skrev det selv) og inneholdt en oppramsing av hva hun hadde gjort for noe gøy de siste dagene. :forvirret:

Artig med kort uansett!

Lurer på om jeg skal sette en bolledeig og lage skillingsboller? Det har jeg hatt lyst på helt siden Charmina bakte det sist. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou
Du, jeg ble operert på Orkdal for dette svulstgreien. Mye kortere ventetid. Du kan velge sykehus selv altså :)

Oi! :hoppe:

Det hadde jeg overhode ikke tenkt på før-fritt sykehusvalg! Så klart! Da skal jeg inn og se på fritt sykehusvalg etterpå!

Duuuuh.... :sjenert: ....hva slags bedøvelse fikk du da du fjerna dingsen? Pyse,det er meg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :hoppe:

Det hadde jeg overhode ikke tenkt på før-fritt sykehusvalg! Så klart! Da skal jeg inn og se på fritt sykehusvalg etterpå!

Duuuuh.... :sjenert: ....hva slags bedøvelse fikk du da du fjerna dingsen? Pyse,det er meg.... :sjenert:

Hmmm, ja fikk jeg til bedøvelse.... har fortrengt hele greia jeg gitt.

Det var nok den der sprøyta du blir lam fra livet og ned av... ikke epidural, men...... :klø:

Ja, også narkose da.

Spinalbedøvelse heter det, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Godt å høre at de bedøver skikkelig! Narkose er bra,så slipper jeg å høre dem snakke,eller høre ekle lyder mens de romsterer rundt baki der.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm skillingsboller fikk jeg også lyst på nå! Og det serlig siden jeg har begynt på en aldri så liten slankeperiode i dag!Alle klærne mine har visst hengt i krympeskapet så da er det på tide å gjøre seg litt lettere igjen! Men gjett om jeg har lyst på sukker da :grine: det er jammen ikke lett dette her! Men det er jo de første dagene som er værst, om litt gir det enorme søtsuget seg det vet jeg jo (prøver å overbevise meg selv litt her nå :forvirret: )

Søsteren din er jammen heldig - kunne godt tenkt meg en sånn tur selv ja!

Mamma var også på orkdal og ble operert (for noe annet da men dog....) og hun skrøt uhemmet av det sykehuset der!

Ha en god natt da vennen min!

Håper du koste deg med bollene :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at de bedøver skikkelig! Narkose er bra,så slipper jeg å høre dem snakke,eller høre ekle lyder mens de romsterer rundt baki der.... :sjenert:

Han anestesilegen var så søt å låne meg hans discman med musikk på mens jeg lå der, så jeg slapp å høre alle sammen og ikke minst høre mine egne tanker..... for jeg var livredd. Men jeg er redd for ting jeg ikke kan kontrollere selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dessverre be om litt tid til å finne ut om tråd (lett) og bjørn (skyte).

Ostefonduen ble skyldt ned med...vin. Klarte å tømme i meg ganske mye, til tross for den foregående aftens inntak. Når man tar tiden til hjelp...

Imponerende at du fant Domkirken! :hakeslepp:

Orgelet henger på veggen ved hjelp av enorme stålbjelker...

Skal på tangokonsert i kveld, tangosønnen spiller. Må jeg ikke ta på meg noe kult da? :klø:

Gidder ikke å dra til byen og kjøpe det skjørtet jeg egnetlig på en måte må ha. Har ikke råd heller..

Må finne fram symaskina og presse fram litt kreativitet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ååååå,så masse koselig besøk i boka!!!! :hoppe::hoppe:

I dag har Hildegard 30 årsdag!!! :bursdag:

Lang og slitsom dag på jobb... :Gjesp: . Masse masse kunder,og en kjempetabbe som jeg gjorde tidlig på ettermiddagen.Nemlig:

Harry Potter-boka kommer på norsk på lørdag.

Inntil da er det strengt FORBUDT å en gang vise boka fram, den skal være hemmelig til lørdag klokka 0900,og sånn er det. Men jeg viste ikke boka fram,så dette var egentlig utenomsnakk.

For

Jeg skulle nemlig prise alle bøkene (167 stk). Det er en del kasser med bøker,det! Og de skulle ha TO priser, den opprinnelige prisen,og kampanjeprisen, om er 50 kr lavere.

Så jeg stilte inn prisemaskindingsen og begynte å prise i vei. Jeg prisa helt til jeg hadde bare 2 kasser (ca 40 bøker) igjen. Da oppdaget jeg en ting.......

:sjenert:

Jeg hadde prisa feil!!!!!!!!! :sur::sur::grine::frustrert:

Så da var det bare å pirke av alle prisene og begynne å prise på nytt. :forvirret:

Heldigvis kom ei av de andre som jobber der og hjalp meg, ellers hadde jeg vel sittet der fortsatt. :sjenert:

Skriver litt mer senere jeg, når jeg er litt klarere i toppen! Ha det fint så lenge,snupper! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Hallais! :nissekonekyss:

Merkelig nok har jeg IKKE drømt om Harry Potter i natt...ikke prislapper heller.Merkelig,men godt :) .

Hadde du det gøy på tangokonsert i går da, Corazon? Var sønnen flink?Stolt mor?

Regner med at du er på vei til, eller allerede ER i Trondheim nå,Cata.I så fall; Velkommen! Håper du får noen fine dager. Jeg er forresten tatt av lørdagsvakt og puttet på seinvakt på fredag i stedet, noe som vil si at jeg jobber fra 13.30 til 20.00.

Etterpå skal jeg på fest, så det blir dagen sin, tenker jeg. :ler::ler:

Jeg har en søøøøøt kjæreste som synger små sanger for seg selv i dusjen og snakker med seg selv når han leter etter sokker.Jeg ligger under dyna og humrer for meg selv.

:hjerte:

Har forresten funnet en KJOLE.Dvs bilde av en 60tallskjole som jeg synes var fiiiiin! Noe sånt vil jeg ha, tror jeg.Kanskje til og med en ren kopi? :sjarmor:

Se HER!!!

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...