pusla Skrevet 11. november 2005 #1321 Del Skrevet 11. november 2005 Hvem vil vel egentlig til Otta......hva er det som er så spesielt med å sprette opp der......? :klø: Har jeg også lurt på mange ganger - hvorfor si vi stå opp i Otta? Der har jeg sovi i timen, tror jeg! Du er nok et kupp for bok-sjappa, som har solgt hundretusener av farsdagskort! Jeg har ikke kjøpt kort jeg, men jeg har kjøpt bøker til pappa da, så jeg har bidratt til bok-sjappe-bransjen likevel. Ha en strålende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. november 2005 #1322 Del Skrevet 11. november 2005 pusla! Ja,hva ER det egentlig med Otta? Er det noen som kan forklare oss det, sånn at vi slipper å kave rundt her i blinde? Har vært på Otta noen ganger, det skal jeg innrømme. men uten å klare å oppdage det usedvanlige ved stedet. Pappa'n din blir sikkert kjempeglad for gave-jeg har prestert å glemme min fullstendig... Men kake skal vi ha. På søndag. O er jo faren til Pinny, må vite.Alle grunner til kake er dessuten gode grunner. Nå har vi spist pizza (igjen. Snart er vi bestiser med folkene på Piccoli Frati....) og så har vi drukket litt rødvin, noe som kanskje lar seg avsløre av stavingen min? Veldig koselig! Og så har jeg sett Liv Ullmann hos Skavlan. Skavlan begynner jeg egentlig å bli riktig så lei av,men Ullmann er jo bare søt og morsom,da. Jeg liker henne. Nå er det snart dek-dek-timen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. november 2005 #1323 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg ler meg skakk av deg ← Jeg er smigret.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2005 #1324 Del Skrevet 11. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 12. november 2005 #1325 Del Skrevet 12. november 2005 La meg først få oppklare Ottamysteriet: Har du hørt om ottesong? Den foregår når det er otte, altså i otta, med liten o. Ei kul låt om ote er "Guro rid til ottesong", den er fra Telemark. Bøffen var good. Den hjemmelagde potetstappa om mulig bedre. Håper du legger ut bilder fra prinsesseburtsdagen din når den tid kommer! Jeg må nå gruble frem et dronningantrekk...Har en psyko 90-tallskjole som faktisk er kjøpt på Frøken Frue i sin tid. Den er svart, men er litt formiddagsdronningaktig, med godvilje. Må også pønske ut antrekk til i morgen aften, skal i damefemtiårsdag, til ei dame som godt kunne vært 30. På tide å bysselalle, må opp i otta for å bake prnsessekaker og femtiårskake. Hva er dette? Et innlegg uten farger og smileys? Det må rettes opp: :lese: :pippi: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. november 2005 #1326 Del Skrevet 12. november 2005 La meg først få oppklare Ottamysteriet: Har du hørt om ottesong? Den foregår når det er otte, altså i otta, med liten o. Ei kul låt om ote er "Guro rid til ottesong", den er fra Telemark. Men hva er ottesesong? Hva foregår da?? Hva er otta med liten o egentlig?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. november 2005 #1327 Del Skrevet 12. november 2005 Enda ett mysterium å oppklare, pusla! Nå har jeg plutselig fått for meg at otta er et ord folkesangere bruker. Sånne telemarksmenn med fele og sliten bunad som lager søljer på fritida og snakker en alldeles uforståelig dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. november 2005 #1328 Del Skrevet 12. november 2005 Hørtes ut som om dere hadde et deeilig måltid, C!Ble sulten,jeg nå! Psyko 90tallskjole høres bra ut! Burde passe på Dronningmoren.Eller er det Prinsessemoren eller bare Dronningen,kanskje? Er i skrivende stund på vei til byen om kun kort tid.Men!Hjelp! Jeg vet ikke hvor domkirken er! Kanskje jeg møter på et eldre ektepar som kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 12. november 2005 #1329 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Hæ? Vet du ikke av Domkirken Endret 12. november 2005 av MrsL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. november 2005 #1330 Del Skrevet 12. november 2005 Gå mot det høye grønne spiret. Nei, nei, nei....kirkespiret, sa jeg, -ikke Tyholttårnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. november 2005 #1331 Del Skrevet 12. november 2005 Joda,jeg vet hvor domkirken er. Utsagnet mitt var mest ment som en litt intern melding til Corazon, for det var et eldre ektepar som skulle "hjelpe" meg da jeg skulle på konsert med mannen hennes, og ikke fant fram. De ledet meg fullstendig på avveie.... Nå er det kjøttbollelaging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. november 2005 #1332 Del Skrevet 12. november 2005 Phju, no vart vi skræmt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. november 2005 #1333 Del Skrevet 13. november 2005 Sunday....sunday people.... Og det disse sunday peoplene gjør, er å lempe ting oppi en container! Masse av det! Nå har vi revet opp det alldeles grusomme teppet på gjesterommet,og revet ned det innebygde klesskapet som stod der, så nå begynner rommet å bli klart for oppussing . Kjempedeilig å se all den gamle dritten forsvinne ned i containeren. I går hadde vi forspisningskveld. Det begynte med at vi spiste en croissant-ting med aprikos fra det lille franske bakeriet på Rosenborg. Namnam! Så gikk det en stund, og så begynte jeg på middagen, som var kjøttboller i saus (Arkana sin oppskrift), og mens sausen stod og kokte...leeenge...., spiste vi hver vår sjokoladecroissant, også fra det franske bakeriet. Så var det middag, og alle sammen (Pinny fikk også èn...) syntes kjøttbollene var knall! Okei!Tid for dessert! Som oooogså kom fra det franske bakeriet,og var en sjokoladekake med krem og ferske bringebær og sjokoladekrem. Nyyyyydelig! Men etterpå klarte vi nesten ikke å snakke. Tror ikke jeg har vært så forspist på mange år! Og til frokost i dag: Ristet brød med brie og multesyltetøy og en diger kopp earl grey med melk og sukker..... Var det vi som skulle bli sunne? Vel,nå er vi såpass blakke (venter på lønn) at vi ikke har noe valg,i morra blir det "det du finner i fryseren" til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. november 2005 #1334 Del Skrevet 13. november 2005 I dag skal vi ha pinnekjøtt, vossakorv og mandelpoteter fra Oppdal og kålrabistappe til middag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 13. november 2005 #1335 Del Skrevet 13. november 2005 Man blir alltid sulten av dagbokbesøk her. Nammenam! Fant du domkirken??? Jeg var i 50-årsdamefest i natt. Det ble for mye rødvin. Er ikke syk, men ukonsentrert. Grrr! Som den gode samboer/mor jeg er, brøt jeg meg opp av senga for å servere kake/kaffe/gaver på senga til C-mannen sammen med barna. Det må jeg si var tappert gjort! (-Men jeg måtte hvile lenge etterpå). Glemte å avsløre hva som var inni pakkene. Fra meg var det to iskalde bøker, den ene en koloss på 700 sider om Amundsens sydpolferd, ført i pennen av ham selv. Pussig nok hadde han en underlig ortografi, ikke fordi han ikke kunne skrive, men fordi han VILLE skrive f. eks. "masjin" o.l. Høres nesten litt premenstruelt ut. Den andre var en stor generell polferdbok (ikke vinmonopolferd). Fra det største barnet var det Hegels bok om Agnar Mykle. Noe som er bra med C-mannen, er at han leser alt mulig, det er derfor morsomt å gi ham bøker. Fra den minste var det marsipangris og sokker. Middag blir det ikke i dag, for i aften kommer en dame du kjenner. Vi skal spise ostefondue. Gruer meg til å drikke vin til maten...Kanskje det går an å drikke brus??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 13. november 2005 #1336 Del Skrevet 13. november 2005 Melding fra hobby-Finn-Erik-Vinje: Otte betyr morgengry eller grålysning. Ottesong er er en gudstjeneste/messe som foregår tidlig om morgenen. Mange steder er det ottesong 1. juledag. Noe mer dere lurer på?? Det er bare å spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. november 2005 #1337 Del Skrevet 13. november 2005 Melding fra hobby-Finn-Erik-Vinje: Otte betyr morgengry eller grålysning. Ottesong er er en gudstjeneste/messe som foregår tidlig om morgenen. Mange steder er det ottesong 1. juledag. Noe mer dere lurer på?? Det er bare å spørre! ← Takk skal du ha! Nå slipper vi å forvirre ting til med å tro det dreier seg om søvnige steder i Gudbrandsdalen! Jeg skal garantert IKKE på ottesong 1.juledag. Akkai...en ting jeg plutselig begynte å lure på...hvor kommer egentlig uttrykket "lett på tråden" fra? Hvilke tråd er det det er snakk om? trusetråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. november 2005 #1338 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) For en koselig morgen for C-mannen! Snille dere, og spesielt: TAPRE DEG! Høres ut som han har fått mye variert og bra litteratur å kose seg med, og så kan han holde seg varm på beina og spise marsipangris samtidig! Luksusbra! Amundsen hørtes ut som en skikkelig skrue. Definitivt et anstrøk av pms ute og gikk der,ja."Masjin"! Hrnf! Type! Men sikkert en spennende fyr å lese om.Agnar Mykle har jeg en pervers sans for... KLARTE å finne domkirken, og var med på hele andakten. Kjempefint!En deilig ting å gjøre på en lørdag. Utrolig vakker klang i det orgelet, og det er jo så fantastisk vakkert å se på.Som et smykke! Må være en opplevelse å få spille på et sånt praktinstrument. Jeg blir alltid så fascinert av orgler som henger "rett på veggen".Det er et mysterium for meg. Men jeg antar forklaringen er banalt enkel. Ostefondue høres deilig ut.Det har jeg spist en gang for hundre år siden. Funker sikkert glimmers med brus-det tror jeg at jeg drakk den gangen, for det var i et relativt kristent hjem. Si gjerne "hei" til damen jeg kjenner fra meg, og kos dere i bøtter og spann! Det var også i den familien at de, da en datter skulle gifte seg, omskrev Halvdan Sivertsens "Kjærlighetsvisa". De kunne ikke synge om pils, så de sang :"og fire kalde brus ligg nedi vannet".... Endret 13. november 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. november 2005 #1339 Del Skrevet 13. november 2005 Vorsichtig mit dem Ostefondue... Det var i allfall det som ble sagt da jeg spiste fondue i Sveits for noen år tilbake. Siden ost er tungtfordøyelig, så hjelper etter sigende alkoholen i vinen den til å holde den smidig også etter at den er kommet ned i magen og størknet. I motsatt fall kan man visst komme i trøbbel dersom man skulle bli syk i løpet av natta. Litt dumt hvis en stor klump ost vil opp, liksom. Jeg som på det tidspunkt ikke drakk alkohol, og har en mage som reagerer litt uheldig på smeltet ost ellers også, var meeeeeeget forsiktig. Tror det ble 3 biter brød med ost på meg. Men godt er det. Æsj, har jeg spolert boka di nå lillelou? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. november 2005 #1340 Del Skrevet 13. november 2005 Vorsichtig mit dem Ostefondue... Det var i allfall det som ble sagt da jeg spiste fondue i Sveits for noen år tilbake. Siden ost er tungtfordøyelig, så hjelper etter sigende alkoholen i vinen den til å holde den smidig også etter at den er kommet ned i magen og størknet. I motsatt fall kan man visst komme i trøbbel dersom man skulle bli syk i løpet av natta. Litt dumt hvis en stor klump ost vil opp, liksom. Jeg som på det tidspunkt ikke drakk alkohol, og har en mage som reagerer litt uheldig på smeltet ost ellers også, var meeeeeeget forsiktig. Tror det ble 3 biter brød med ost på meg. Men godt er det. Æsj, har jeg spolert boka di nå lillelou? ← Nesjda! Skal mer til for å spolere denne boka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg