Gjest lillelou Skrevet 9. november 2005 #1301 Del Skrevet 9. november 2005 Hele oppskrifta : Italienske kjøttboller i tomatsaus 500 g kjøttdeig 2 skiver loff, bløtes i melk og klemmes tørre. 2 knuste hvitløksbåter 1 ss persille 1 ts revet sitronskall ½ dl revet ost salt/pepper 2 egg ¼ ts revet muskat hvetemel til panering 1 stor hakket løk 1-2 pressede hvitløksbåter 1-2 finhakkede gulrøtter 1 finhakket selleristang 2 bokser tomater 1 ts sukker 2 ts hakket frisk basilikum 2 ts tomatpuré litt rosmarin Arbeid kjøttdeigen seig med salt. Bland i loff, hvitløk, persille, sitronskall, ost, pepper, muskat og eggene til slutt. Form deigen til små boller. Rull dem i mel og stek dem pent brune på alle sider. Fres løken mør i olje sammen med gulrot, selleri og hvitløk. Tilsett tomater, tomatpuré og sukker og la det få et oppkok. Smak til med krydder og la det småputre ca ½ time. Legg kjøttbollene i sausen og la småkoke til de er gjennomvarme. Server med nykokt pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. november 2005 #1302 Del Skrevet 9. november 2005 Heeey....bare 600 sider til,og jeg er på side 666 :pippi: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2005 #1303 Del Skrevet 9. november 2005 Øøøøh...er jo nettopp onsdag og torsdag jeg skal være der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. november 2005 #1304 Del Skrevet 9. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2005 #1305 Del Skrevet 9. november 2005 Såååå skuffet? (Jammen jeg skal jukse litt og utvide jobbturen til litt helgetur også. Passerer nok på lørdag også.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. november 2005 #1306 Del Skrevet 9. november 2005 Guddi! Nå har en tvilsom fyr foreslått at vi skal spise pølser (ja....vi har ikke hatt middag enda...og ja...det er usunt....)mens vi venter på LOST. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 9. november 2005 #1307 Del Skrevet 9. november 2005 Voldsom oppskrift ! Synes jeg drar kjensel på den... Fint at du sender en O-mann som kan kile meg med trønderbarten sin! Håper dere fant rosina i pølsa! Hjelp, kanskje trykkeren faktisk sendte meg et blikk..., hm, nei, egentlig gjorde han ikke det. Hurrrrra, har fått invitasjonsutkast! Feirer med TO Munkholm! (Huffda, bryllupsprat, det skulle jeg jo ikke plassere her inne, sorry) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. november 2005 #1308 Del Skrevet 10. november 2005 Den oppskriften var jammen flott, og hørtes skikkelig god ut...................bortsett fra at jeg er vegeterianer da Håper det ikke regner like mye i Trondheim som her - for da kan man jo risikere at man flyter avgårde før man vet ordet av det! Snart helg vennen min Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 #1309 Del Skrevet 10. november 2005 Så var den oppskriften vel lagret på datamaskinen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 10. november 2005 #1310 Del Skrevet 10. november 2005 Høres ut som du lager NAM NAM MAT DÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 10. november 2005 #1311 Del Skrevet 10. november 2005 Værs'n god, Orkis! Charmis! Av og til finnes det bakdeler med å være veggis,men kanskje kjøttdeigen kan erstattes med....hmmm....kikerter? Vi hadde en "kikert-periode" for etpar uker siden,og hadde to middager med kikerter på forskjellig vis. Supergodt-savna ikke kjøttet et øyeblikk. Ikke noe regn her så langt i dag,men det ser litt truende ut-bør komme meg ut med Pinny før det begynner å bøtte ned og de skumle damene med paraplyene kommer og skremmer den stakkars lurva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 10. november 2005 #1312 Del Skrevet 10. november 2005 Høres ut som du lager NAM NAM MAT DÅ! ← Takk Av og til er det namnam,og av og til betydelig kjedeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 11. november 2005 #1313 Del Skrevet 11. november 2005 Nattlig hilsen fra bokløs person. Både dagbokløs og romanløs. Leste ut "For størst av alt" av M. H. Olsen i dag, beste boka jeg har lest på lenge! Vurderer å legge meg for å gå løs på (jada jada jada, mannen, så klart) Berulfsens røykebok, husker ikke tittelen her jeg sitter, men den skal være svært underholdende, om ikke gripende. Regner med du er sliten etter bokhandleriet ditt. Kommer innom ved anledning for å få deg til å spore opp en meget spesiell bok. Måtte vi begge få en noe velsignet natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 11. november 2005 #1314 Del Skrevet 11. november 2005 No går eg ut på arbeidshelg.. glede meg SÅ masse.. Men du får no ha ei kjempe flott helg værtfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 11. november 2005 #1315 Del Skrevet 11. november 2005 Nå skal vi straks avgårde til vetten, håper det går bra *krysse fingre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. november 2005 #1316 Del Skrevet 11. november 2005 Hallaiæææn! (ja,jeg glemmer ikke bergensdialekten min SÅ fort...) <---------lillelou etter endt arbeidsdag. Endelig helg! Og fyttigrisen så mye folk som det har vært på den lille bokhandelen i dag! Tusener på tusener! Og så mange farsdagskort som jeg har solgt! Hundretusener!!! i hvertfall kjennes det sånn......... Ingen ubehagelige kunder i dag heller, og ingen fæle flauser eller sånt fra min side. Nå skal det jammen meg bli godt å få slappet av litt.Før vi begynner å fylle den enorme containerern som står borte ved garasjen. Det skal bli styr! Svigerfrøet hadde allerede bøllet seg inn i garsjen og kommandert han som kom med containeren til å laste oppi den gamle komfyren vår og den gamle tven og noe anna tungt søppel. Synd for han, flaks for oss. Alle dropp'inn ere: Corazon; Jeg venter i stille forventning på forespørselen. Ikke bli helt gal hvis vi ikke har den da.Pliiiiiis! Berulfsen-boka er sikkert kjempemorsom.M H Olsen har jeg ikke fått lest noe av enda,desverre,men det høres ut som han er verdt å ta en titt på. ¤Escada¤; Kjedelig med arbeidshelg! Håper tida går fort,og at du får noen artige opplevelser underveis. God helg! Hildegard; Min due . Leeste i dagboka di at det går bedre med lille Bosse! Så bra! Klø han på en ikke fullt så ekkel flekk fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 11. november 2005 #1317 Del Skrevet 11. november 2005 Blir nesten litt misunnelig på jobben din. Jeg elsker å pakke Har nå kjøpt x antall bøker til mannen i farsdagsgave. Har også handlet prinsesseutstyr til mogendagens party. Den lille har invitert til et råflott prinsesseselskap... Jeg må vel finne noe kongelig å ta på meg, jeg også.. Nå er det husvask og rydding, så er det biff borgånjång (husker ikke den franske skrivemåten...). Hvis du er i byen i morgen formiddag, og er hypp på Bach (kl. 13), får du en 20 minutters orgelkonsert i domkirken med en viss type ved orgelet. Men du er vel i containermodus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. november 2005 #1318 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ja,der skulle du ha vøri . Masse lassevis av pakker å pakke inn! Og en teipdispenser som slo seg vrang med ujevne mellomrom.... Lyst til å sladre om hvilke bøker du har kjøpt i gave?Nysgjerrig... Prinsesseselskap hørtes rågøy ut! Det vil jeg også haaaa! Og det er bare...la meg nå telle...litt over 6 mnd. Til jeg har bursdag! Youhoo! Da skal det bli rosa tyll! Og O skal få være prins og ha 1700tallskostyme!!! Vi har gitt oss selv husvaskings-amnesti i kveld...da blir det bare tusen ting til å gjøre i løpet av helga...hurra..så det var smart gjort! Skal uansett ut en tur og kikke på juuulepynt på Cornelias Hus i Jomfrugata, for O skal jobbe, den tapre mannen, og det er godt mulig at det blir sånn ca rundt 13.00.Alt kommer an på når vi kommer oss opp og får ordnet oss og slikt.Helgene våre pleier ikke å være preget av at vi spretter opp i otta,for å si det sånn. Hvem vil vel egentlig til Otta......hva er det som er så spesielt med å sprette opp der......? :klø: Jeg eeeeelsker sånn gryterett, sånn derre bøff borginjån som der skal ha .Og den er eeenda bedre (om mulig) dagen etterpå! Kos dere massemassemasse! Endret 11. november 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2005 #1319 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg ler meg skakk av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2005 #1320 Del Skrevet 11. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg