Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

*kommer joggende (lett andpusten) med en pakke Wasa Husman*

Her, lillelou, det var det eneste jeg fant i skapet. Nå kan du og Pinny gå grevlingtrygg tur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Tuuusen takk for knekkebrød, Cata, nå kan jeg føle meg trygg når jeg skal ut i busk og kratt! :klem:

MrsL: Stooooor :klem: .Håper du nyter dagen!

Hektisk!

*puh*

Vi skal ha besøk i dag,vi. Og egentlig skulle vi ha colakokte (så glaserte med grillsaus og brunet på grillen-det er faktisk nydelig!) spareribs med coleslaw til middag, meeen, det fant vi ikke...verken på Bunnpris&Gourmet på Tyholt, eller på Ultra, så da blir det litt plukkemat i stedet. Har kjøpt oliven, spekeskinke og manchegoost, laget aioli og tzatsiki og albondigas (kjøttboller) i tomat-og paprikasaus.I ovnen står tomater og tørker.Snart skal jeg lage deig til focaccia (igjen...) og så skal jeg grille noen paprika og ha litt olje over. *puh*

Jeg hadde glemt at sånt var så mye styr!

På toppen av det hele fikk O akutt hodepine og måtte lege seg litt nedpå.Stilig.

Meeen, det blir bra når gjesten først kommer!

Nå har jeg faktisk ikke tid til å sitte her lenger.Må lage deig!

*løøøpe!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Et strålende "Helleeeu :sjarmor: " til Rhoswen som var innom,og som jeg så arrogant har oversett de siste par dagene....*skammer seg* Ufin jeg har vært! :sjenert:

Kommer sikkert til å bli en del snakk om tyll og sateng her også,men vi skal jo ha et knøttbryllup,så det er ikke så mye jeg trenger å skravle om foreløbig. Kjoler liker jeg, så det blir sikkert en god del tyting om det... :sjarmor:

Skål,jenter! :perebrus: Jeg "feirer" søndagskveld med litt sjokkis, litt oliven og tomater og et glass rødvin. Det er ganske hustrig ute i dag, så dette har vært en god gammeldags innesøndag. Hadde overnattingsbesøk også,og hun dro ikke før 1700,så mye ble styrt av det. Veldig koselig i går-masse deilig plukkemat og vin og koselig prat. Gjesten(en venninne av oss) sang til og med et halvt vers av sangen hun skal dikte til bryllupet, på melodien "Nidelven stille". MANGE vers.Garantert grusom, og solisten har garantert minst èn flaske champagne i magen når hun setter igang.... :sjenert:

Og vi har *trommevirvler* MONTERT kommodene! Så i kkveld "flytter jeg inn i min. Blir artig med noe ordentlig å ha klærne i, som ikke kollapser hvis jeg tar på den.Kanskje jeg til og med skal gjøre det NÅ? Jeg føler kallet....

*går for å flytte inn i kommoden*

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en stund siden jeg var, gitt.

Hvor fikk du det kallet til å rydde inn i kommoden henne? Jeg trenger nemlig noen sånne kall så jeg får rydda i klesskapet her!!

Den plukkematen din hørtes digg ut, men det er nok mye jobb ja. Jeg ble sulten jeg nå, men dårlig med plukkemat her, gitt. Men man kommer langt med macaroni og ketchup også da!!

Ha en strålende start på uka da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

hei,pusla! :) Lenge siden sist! Maten ble god,og vi har fortsatt rester...men det blir en stund til neste gang...for nå planlegger jeg å ha Lat Uke,og lage mest mulig superenkel mat. :sjarmor:

Makaroni og ketchup skal man ikke kimse av!

Nå skal jeg snart tilbake til tv'en igjen. Laaat søndagskveld.Og et glass vin til er ikke å forrakte.O har vært på jobb,og ringte nettop og sa at han var på vei hjem, så snart får jeg selskap :hjerter_rundt: ! Skal sette på litt vann til litt sein pasta til han som har vært og gjort kontorarbeid på en søndag,dakar liten ;) .

Kall til å rydde i kommoden-hvordan man får det? Aaaner ikke, men for meg hjalp det at kommoden var ny og "spennede". Blir sikkert siste gang på ei stund at jeg føler kommoderydding som er kall :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Der var du jo, Lillelou! Da du skrev at du bor i Trondheim, sporet jeg opp bryllupsdagboka di og leste ALLE sidene til øyet ble stort og vått, men PLUTSELIG stoppet det opp? Du skrev at du stengte den? Fant deg igjen her, på "babbel-sida" di.

Hva skjedde? Du skal vel gifte deg?

Syntes det var kjempekult at du var/er orgelfrik, det er jeg også. Det går definitivt IKKE an å gifte seg til ompa-orgel! Og så synger du i kor? Og du frekventerer steder i mitt nærområde? Kanskje vi nestenkjenner hverandre, hvem vet?

Jeg bor i Steinberget, iallfall, og skal,som sagt, (halloooo, hvorfor må jeg alltid skrive så mange komma???) gifte meg 4. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:)

:vinke: Corazon!

Jepp.Bryllupsdagboka er et tilbakelagt kapittel. Mannen i mitt liv fikk akutt panikk,fordi han så for seg noe jeg ikke så for meg, og la inn bremsene for fullt. Så da tok vi en planleggingspause og tenkte ikke mer på saken på en stund. Men nå har vi fått satt opp et budsjett, tenkt de samme tankene (han ville ikke ha noe gedigent arrangement,noe jeg heller ikke ville,men han var helt forvirret,stakkars...) og bestemt oss for et lite arrangement i september neste år.Datoen ikke helt satt, men 23 er sannsynlig :) .

Stikker innom deg i dagboka,jeg!

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Laaaaat....laaaaaat i dag....jeg skulle ha tatt ut og satt inn i oppvaskmaskinen, men se, motet sviktet, og her sitter jeg. Laaaaaat. :sjarmor::sjenert:

I ettermiddag skal vi avgårde og bestille bil til sviger.Hun skal ha seg en Toyota Corolla, en mørkeblå en med dieselmotor.Blir greit for henne å få egen bil,tror jeg, så kommer hun seg mer rundt omkring. :)

Laaaaat.Kanskje jeg bare rett og slett skal innse at dette er en lat dag,og legge meg ned og kose meg med boka mi? Krim fra 1500tallsengland, kjempespennende og veldig fascinerende.Og jeg kan nesten lukte stanken fra gatene.Takke meg til 2005 og vannklosett tross alt, tror jeg, så får de bare ha så fine kjoler de bare vil der nede i gamle dager ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:sjokkert::sjokkert::sjokkbla::sjokk: Panikk!! :sjokkert::sjokk::tronderbart:

Orgelpanikk! Kirkepanikk!

:overrasket::overrasket::overrasket:

Ser ut for at vi må begynne å gå på gudstjenester rundt omkring for å sjekke ut orglene her i byen :sjenert::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

jenter! :vinke:

veslo; Mer orgelpanikk enn kirkepanikk.Orgelet i den ene kirka som er på alternativ-lista vår er elendig, og Corazon sa at det orgelet som er i den andre kirka på lista er litt laaaavt...og jeg ville jo helst hatt et med litt trøkk i,jeg da :sjarmor: .

MrsL: :klem:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en vanvittig god latter av orgelpratet :ler::ler::ler:

Og det er nok ikke organisten det kommer an på...selv om det er en fordel at det er trøkk i ham også, hvis man vil noe mer med ham enn å høre ham spille...

Men kjære Lillelou, det er kanskje snakk om smak og behag, jeg sitter ikke her med fasiten, altså.

Personlig liker jeg ilaorgelet!

Bakkekirka er fin, men orgelet... (huff, nå er jeg frampå igjen, hjeeeelp, stopp meg!!!)

Tror det må bli Domkirka på deg, Lillelou! Hvis dere synes den er litt sånn derre stor, går det an å gifte seg i et "sideskip" og bruke det fenomenale Wagnerorgelet (et av Norges beste), du vet det nyrestuarerte som henger oppe på veggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

:tronderbart: !

Wæææææææææææææææææææææ

ææææææææææææææææææææææ

ææææææææææææææææææææææ

ææææææææææææææææææææææ

ææææææææææææææææææææææ

ææææææææææææææææææææææ!!!!

*komplett orgelangst bryter ut*!!! :sjokkert::sjokkert::sjokk::sprettoy::sprettoy::eeeh:

Tror vi bare skal satse på "akkompagnement av blokkfløyte og kastanjetter og eller tamburin" ;)

Eller jeg får ta med celloen og spille selv....sette den på en trillbår og trille den foran meg....

Vi finner forhåpentligvis ut av det. Domkrika utgår antageligvis med høye knebøy, siden det er et "lavbudsjettbryllup" og jeg har hørt rykter om at de tar 5000 kr for å vie par som ikke hører til menigheten.Så der røyk i såfall 3/4 av kjolen min... Hmmmm...fins det noe prisavslag for bruder som i sin tid ble døpt av biskop Wagle,montro? Men ellers hadde vel Wagnerorgelet vært en verdig musikalsk medløper på vår store dag....

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å koste på seg et triangel i tillegg, kan vel ikke koste allverden...

Jøss, spiller du cello, også?

Tvilsomt om man gir rabatt, 5000 var jo mye... :tristbla:

Her kommer en liten trøst:

Har også hatt veldig orgelpanikk, det gamle orgelet i Røros kirke (myyyye trøkk) ble kasta ut for et par år siden pga brannfare (!)

I påvente av nytt (tar sikkert 50 år) har man satt inn ei maskin som ikke kan kalles orgel, det bare høres sånn ut, men det er helt bokselyd i det. Da vi er så sære, kan vi IKKE ha det i bryllupet. Derfor blir det det urgamle barokkorgelet oppe under taket som skal brukes. Der er det kjempetrøkk oppe ved pipene, men bare en liten fis nede i kirka, men en fin og sjarmerende liten fis!

På veg ut blir det felemusikk!!!

På toppen av det hele, driver man og pusser opp deler av kirka. Vet derfor ikke før om en uke om vi i det hele tatt kan være der :sur:

Hvis ikke, blir det Glåmos kirke. Sjarmerende tanke, siden jeg er døpt der, men der er det bare et lite fjerteorgel, og den fjerten er ikke verdens vakreste fjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Tror et triangel koster ca 70 kr...kan umulig være mer, det er jo bare en metall-trekant med en liten glipp i.... :roll:

:ler::ler::ler::ler::ler:

Aldri i mitt liv har jeg vel vært mer opptatt av orgler.Det fiseorgelet på Røros høres da riktig så sjarmerende ut! Hadde jeg fortsatt bodd i Bergen, skulle jeg gått for st.Jørgens kirke (tidligere spedalske-kirke,liten,søt,grønn,og i tre), der har jeg i flere år på rad sunget julen inn for de lokale svenskene, og de har et eldgammelt supernusselig trøorgel,og verdens eldste og nusseligste organist (hvis han da fortsatt er iblandt oss...)..Hadde vært kjempestas. :)

Jeg spiller cello,ja.For tida bare for meg selv og hunden (når sambo er på jobb),men planlegger å bli mer aktiv etter hvert ;) .Celloen er over 100 år gammel, tysk,og lyder det velklingende navnet Gabriel. :sjarmor:

Hallo,MrsL, så bra at du koser deg her inne! :)

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...