Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grenaderen er kjempekoselig. Og ett tips; Dra dit på onsdags ettermiddager og kjøp middag. Da er det damenes aften og middagen er til halv pris. Ergo spiser både du og mannen for prisen av en :) Anbefales! Men bestill bord. Det er kjempepopulært. Og om jeg kan anbefale en hovedrett der så er det reinsdyrsteika :yummi:

Skrevet

Du få forrett og hovedrett for ca. 350,- pr. pers der også, også kan dere ha med egne kaker og det kan jo være desserten......... sånn om dere tenker det i litt større skala enn 10 personer. Forresten, de har jo flere rom der også, så dere kan jo sikkert "leie" ett av de mindre rommene de har til middagsselskap.

Skrevet

Tjolahopp!

Gjett hvem som hadde konfirmasjonen sin på Grenaderen da? :sjarmor:

Men det er jammen leeeeeeenge siden det nå :sjenert:

Innom med den Kjempe klem bare :klem:

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Jasså? Kult!! Regner med at det var en kanonfest,Charmis! :klem:

Begynner å bli leeenge siden min konfirmasjon også-mye av det har det har jeg fortrengt, men desverre ikke den bittelille talen faren min holdt på "pen-nordnorsk", og at de sang "no livnar det i lundar" mens jeg hadde stø kurs mot kakebordet...Ung og usivilisert.Jada. ;)

For en kjempeidè å gå dit på onsdager-da får vi både testa kjøkkenet og spist ute til en rimelig penge, det skal absolutt gjøres!

Har funnet ut at jeg ønsker meg en deilig frottèmorgenkåpe til jul.Der er så deilig å luske rundt om morgenen innpakket i sånt, og perfekt for late julemorgener foran tv'en :sjarmor: .I natt drømte jeg nemlig at det plutselig begynte å snø,og at hele Trondheim ble i akutt julemodus-at de pyntet glorete med lys og store sløyfer,og at jeg gikk på snobbete butikker som ikke finnes og kjøpte stygge julegaver.Og jeg som hadde bestemt meg at startskuddet for juleting-og tang skulle gå 1 oktober!.

Men nå skal jeg plukke meg inn i dusjen.Den roper nemlig på meg :) .

Endret av lillelou
Gjest lillelou
Skrevet

heeeeey,nå har jeg passert 1000 innlegg!Tid for en liten feiring-pærebrus til alle! :perebrus:

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Heia og takk for hilsen i dagboka mi.. ;)

Grattis med 1000 innlegg!! :sjarmor:

Skrevet

Så ingen Pinny langs veien idag gitt.........

Grattis med 1000 :)

Gjest lillelou
Skrevet

:tristbla: Nei...vi fikk ikke til å komme og vinke i dag.Sambo ble forsinka på jobb,og så måtte vi kjøpe hundemat og støvsugerposer+++,og plutselig var klokka blitt 17.45.Tiden flyr når man fyker rundt og gjør kjedelige ting, men i morgen, DAAA!

I morgen skal vi også på visning på et hus som er bygd for å være "botreningshus" for tidligere narkomane og kriminelle som Bymisjonen har bygd borti gata her. De fleste naboene er kjempeskeptiske og planlegger å montere overvåkningskameraer rundt de (til dels) svulstige husene sine. Vi gir dem en sjangse,ihvertfall, så får vi se hvordan det går.De fortjener det,i det minste, nå som de skal ut og starte nye og bedre liv :) .

Har tråkka rundt i diverse småkjedelige ærend, samt tatt meg en kaffe på Solsiden i dag.Merkelig så sliten man blir av å gjøre "ingenting".

Skrevet

Å kaffe på Solsiden.... det er deilig det :)

Ja, de fleste blir vel skeptiske når det skal bygges noe for narkomane rundt "nova" deres :)

Skrevet

Vil også ha kaffe på Solsiden.... Hmm, kanskje jeg kan få det til? Skal innom Trondheim i løpet av ferien.

Gjest lillelou
Skrevet

Ja,det er sånn det er,MrsL. Jeg prøver hardt å ha et åpent sinn, men merker at jeg allerede gruer meg til å gå forbi det huset på vei til butikken eller busstoppet. :redd:

Kaffe på Solsiden burde du absolutt prøve å få til når du er i Trondheim,Cata, er mange fine kafèer der. Når er det du skal hit ,da?

Håper du føler deg ihvertfall biiittelitt bedre :klem: .

Gjest lillelou
Skrevet

Dagen i dag står i doturenes tegn....middels hund,men bæsje,ja, det er en av de tingene hun er proff på! :tommel:

Vært oppe på veien og sett etter Corolla'n til MrsL har vi også, uten hell...masse Polo'er og anna rart,dog.Så nå er vi nettop tilbake i heimen,og kan beundre den nydelige GRAVEMASKINEN som nettop har dukka opp på nabotomta. De gesjeftige menneskene som kjøpte den av oss skal nemlig begynne å bygge nå.En diger kloss av et hus. De er sånne flittige "gjør det selv"-mennesker, tror jeg,ihvertfall hvis man skal dømme etter de trehuggende ,sunne barna deres... :ler:

I dag blir det mer maling,og så skal vi bort og se på det nye huset.Blir gøy.De har bygd noe som ser ut som tre bokser ved siden av hverandre med mur mellom,litt hevet.Tydelig forsøk på noe "japansk",for de har bambus-persienner på utsiden av de gedigne vinduene på hver side av hver boks.

Og så har jeg en optimistisk plan om å vaske kjøleskapet i kveld....vi får nå se hva det blir til,da :sjarmor: .

Skrevet
:sjenert: Hadde noen ærender i byen så dermed ble det en annen vei på oss. Men i morgen kl. 14.05 er jeg der igjen
Gjest lillelou
Skrevet

boller....jeg har lyst på boller....kanelboller...og kakao.... :sikle:

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

*mett*

De bollene ble ALT for gode! Herved vil jeg anbefale alle å strø kanelbollene sine med brunt sukker i stedet for hvitt,det smaker myyye bedre-får en sånn deilig karamelisering. :sikle:

Jeg er offisielt skogal.I dag har jeg forelsket meg i disse:

http://www.lillevinkelsko.no/showId.asp?id=3439

:fy_fy: Men man kan jo ikke drive og kjøpe sko i eningen støtt,heller.Spørs om jeg klarer å la være,for jeg har fablet om grønne støveletter LENGE,og det kan jo være julegaven til meg selv...ihvertfall førjulegaven :sjarmor:

Pinny herjer og oier til noe på tv'en, det er garantert noe fotball på gang.Får sjekke ut hva hun har fore :) .

Natta!

Endret av lillelou
Gjest lillelou
Skrevet

:sinna::frustrert: Hersens byggemanner som absolutt må begynne å grave med den gigantiske gravemaskinen sin klokka 0700 om morgenen! Frekkaser som kommer her og kommer her og forstyrrer min Tornerosesøvn :frustrert::frustrert::frustrert: !

På den annen side...det er jo lurt å venne seg til å stå opp tidlig også.Jeg skal jo begynne å jobbe etter hvert...

Blygrå skyer i dag,så det blir ikke noe maling i dag, men det er da endelig nok å gjøre innendørs,og i dag har jeg bestemt meg for å faktisk gjøre noe.Jeg skal støvsuge og vaske stua,kjøkkenet og gangen,og jeg skal vaske skjøleskapet.Kjøleskapet er kveldsprosjekt,må jo ikke slite seg ut, heller.Passe på at man har nok pauser underveis. :sjarmor:

Energisk hund på morgenkvisten her i dag.Hun oppdaget at både mamsen og papsen var våkne samtidig,og da skulle det ihvertfall LEKES.Så hun gikk og fant Schnappi (aka Dilla) og tiltvang seg en del leking.Hun ser så vill og søøøt og rar ut når hun leker,og så er hun så sykt entusiastisk,at man bare må bli i godt humør.Hvor tar den der hårballen energien sin fra,egentlig?Hvordan kommer hun til å bli når hun er 12?Like vill? Sikkert.Hun får vel hjerteattakk når hun kaster seg etter en ball som 18åring,regner jeg med. :lol::eeeh:

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Montro om det kommer til å komme sånne barske snekkermanner med snekkerbelte som snekrer i bar overkropp og drikker cola light...? :sminkedokke:

Endret av lillelou
Gjest lillelou
Skrevet

Ingen barske snekkermanner så langt :sur: .Jeg kan like godt gå og støvsuge litt...

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...