Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

:vinke: heihei!

Vi har ikke reist enda.Planen er å dra mandags morgen, men nå har hunden blitt dårlig,og hvis hun ikke blir bra til mandag, så må vi utsette.Daaakar vofsen,hun er ikke i form i hele tatt.

Det er så VARMT for tida at jeg ikke har ork til å sitte foran dataen, det er smeltebort-temperatur på kontoret *svettsvett*. Pinny og jeg ligger ute på terrassen som to slakt og slikker sol, og innimellom drikker vi litt og leser litt, og det var egentlig det.Grillen brukes heftig,og vi har et vepsebol under taket.Herlig.

Nå må jeg ut i verden, for jeg skal på et Viktig Møte før jeg skal på ferie, ,em så, tenker klokka 3,så er det ingen plikter igjen, og sambo har ferie,han også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig med dette været, men det er litt varmt også :puh:

Varmt å jobbe i barnehage, ja. I dag har jeg delt med unga om svømmebassenget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nei, nå syntes jeg du hadde dalt lovlig langt ned på side 2, så jeg haler opp boka di litt, jeg. Regner med du er på ferie og håper du har det fortreffelig - og at vofs ble bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Helluuu!

Og hei Cata!

Nå er jeg tilbake fra ferie, trøtt men fornøyd, og tilbake til nytt forum.Mye nytt å finne ut av tydeligvis. :-D

Men det får bli i morra,for nå vil jeg bare :sove:

LØGN! Jeg skal nok lese litt mer i den nye Harry Potter-boka først. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Mooorgen i heimen! :)

Huset ser ut som en bomba smurfeheim,skitne klæ over alt,og en hund som tråkker rundt i det meste.Ikke så knall, men med hennes entusiasme er det umulig å bli sur. Nå har vi nettop vært ute og kasta en mikropinne.Mikropinnekasting er nesten det ALLER gøyeste syns vovven.

Ferien ble litt redusert,for ikke før var vi kommet fram,så kjente jeg en klump bak i halebeinet.Den vokste og vokste og ble vondere og vondere,helt til jeg kom meg til legen og fikk antibiotika,for han var ikke sikker på hva det var.Så ble jeg bare verre,og tirsdag for snart to uker siden måtte vi kjøre til sykehuset i Harstad.Viste seg at jeg har det som kalles "tvilling", en cystesak som skyldes inngrodde hårsekker.For noe svineri!Og så vondt som det var!Måtte ligge på magen i baksetet hele veien til Harstad,og da vi kom dit,greide jeg ikke å rette meg opp, så jeg ble lagt på en seng med en gang. Til min enorme flaks hadde de en kirurg på bakvakt akkurat den kvelden,så jeg ble operert samme kveld,og nå går jeg rundt med en ufestlig bandasje.Men personalet på sykehuset i Harstad var fantastisk!Foreløbig er ikke cysten ute,for det var så betent,så heldige meg må inn og gjøre hele greia en gang til på St.Olavs Hospital.

Ellers...ellers så er mensen forsinket.Nesten en mnd.Og jeg har testet to ganger, men begge var negative.Hvis ingenting skjer snart,må jeg vel til legen for DET også-eller kan det være noe kluss pga den cystesaken?Hvem vet. Hadde passet utrolig dårlig med noen baby her nå, så foreløbig krysser jeg fingre for at det IKKE er det,selv om det høres veldig egoistisk ut, man skal jo være glad for at man evt.kan få barn, og når er egentlig det Perfekte tidspunkt?Egentlig aldri,antageligvis,og jeg nærmer meg jo 30 med stormfart. :sjenert:

Menmen, det som skjer det skjer.Nok av babbel foreløbig.Hvor blir det av finværet som var meldt,forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

I dag kommer Hildegard og hennes samboer (og snart mann) på middag. De skal på ferie på Dovre, men stikker innom på veien-kjempekjekt! Jeg helsteker estragonkylling,har ovnsttekte grønnsaker og hvitløksbrød som tilbehør og missisippi mud cake til dessert.Håper det faller i smak.Har aldri helstekt SÅ stor kylling før (3 kg), men håper det går bra :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Skal si jeg holder fest i boka mi for tida :ironi: . Sommeren går sin gang,og siden sambo fortsatt har ferie, er det begrenset hvor mye tid jeg får til å sitte ved dataen. Vi begynner snart for alvor med det store husmalingsprosjektet, var og kjøpte en liten boks maling på OBS bygg i dag for å teste farge+diverse pensler og ruller og husvaskemiddel. Hu og hei så himla handy og effektive vi er! Etterpå mekka vi middag-svinefilet innrulla i spekeskinke med hjemmelaga potetsalat og grilla grønnsaker.Is til dessert...til tross for at vi allerde hadde spist softis (da vi var på OBS)...fyfyfy. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakker'n. Blir misunnelig på de middagene deres, jeg. ;) Her går det i enkle ting for tida (dagens meny: Ciabatta med roastbiff). Er gjerne såpass varmt når jeg kommer fra jobb at jeg rett og slett ikke gidder lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heia :smilyblomst:

Håpe du er blitt bedre med de greiene du fikk på ryggen, hørtes ikkje særlig godt ut nei.. :frustrert:

God bedring då.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

¤Escada¤!heeey! De greiene var ikke gøy,nei, men det morsomste er at jeg må operere på nytt om et par måneder.Hurra,jeg får flasha ryggen og rumpa mi til en ny hærskare av helesarbeidere!

Skikkelig KG-inaktiv for tida...sambo har satt igang en nazihusrydding før vi skal igang med den o store oppussinga som begynner for fullt i høst, og i tillegg ordner og styrer vi fordi vi får fire selvinviterte gjester i morra og da blir det burgergrillings og sjokoladefondant til dessert.Med bringebæris,kanskje???

Må løpe,nazikjæresten rooooper!

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Fredag var jeg hos legen og tok blodprøve for å finne ut hva som egentlig er "i veien" med syklusen min. I dag fikk jeg en akutt heftig krampe mens vi var på kafe og begynte å styrtblø. Ligger for det meste i senga med varmeflaske på magen. Sånn har aldri mensen vært før.Merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Bedre i dag, hva det nå enn var.Jeg vil ikke tenke så mye på det.Ikke i dag.

Nå skal jeg snart begynne å skrive aktivt i dagboka igjen.For nå har sambo nemlig begynt på jobb, og det blir PLENTY med tid for meg til å sitte og "slarve" i dagboka. :sjarmor::sjenert:

Var så vidt en tur i byen-måtte levere noen bøker,og så var jeg og kikket meg ut støveletter.Jeg er skogal, og fullstendig i stand til å innrømme det.Kikket litt på klær også, men fant ingenting i "mååå ha"-kategorien.Sikkert fordi det er et sånt merkelig mellomstadie nå med salg og høstnytt og ymse,og jeg har IKKE lyst til å kjøpe høstklær enda,jeg klamrer meg fast til ideen om sommer.

Sambo ligger og hviler sammen med Pinny, for vi er kattevakter for tida, til en diger maine coon-katt, som egentlig er vår, men som har flytta over til sviger,fordi der blir han behandla som den prinsen han mener han fortjener å være.Schwær er han, ca 9 kg, og en maser av dimensjoner, så da han begynte å mjaue og holde liv i natt,var det sambo som måtte trå til.Slippe han ut halv to,og inn igjen klokka tre.Sånt blir det ikke spesielt jevn søvn av :tristbla: .Desverre sov jeg som en tømmerhugger,og hørte ikke en eneste lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

I dag døde pus. det står mer om det under "kjæledyr", jeg tror ikke jeg orker å skrive om det en gang til akkurat nå. Det er ihvertfall en trist stemning i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Fredag! Hurra,hurra! Men egentlig spiller det jo ikke noen rolle for meg, alle dager er jo fredag for tida. :sur: Men,pytt, jeg får leke frustrert frue,sose rundt og vakse en maskin innimellom når jeg føler for det. mens jeg venter på at ting skal skje. :)

Æsj,jeg vil skrive med farger!Men jeg gidder ikke å finne ut av det i dag, tror jeg.

Pinny er i 100. Som vanlig. Vi gikk en tur, Pinny hilste på ymse barnehagebarn, og så da vi kom hjem, ville hun straksens ut for å leke med en råtten liten tennisball vi har liggende. As if. Plenen er et eneste stort sumphull, og jeg badet lurvedyret for bare en uke siden. Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen hund, hund! Nå ligger hun og furter på "divanen". Storfurting. Ingen kan furte som henne. Hennes Furtelige Høyhet.

Men vi skal gå i møte med Mannen når han ringer og sier at han er på tur hjem.Det vet hun ikke enda, for det har hun ikke godt av.

Det var trist, det som hendte med pus.Kjempetrist. Det er så rart å tenke på at det ikke ER noen Bastian i buskene, selv om jeg faktisk SER han der. Huff, det er så vondt å miste kjæledyr. :tristbla:

Har så smått begynt å tenke på om vi har lyst på ny katt. Sviger skal ihvertfall ha, og det skjønner jeg godt, såpass avhengig av den katta som hun var. Jeg liker godt Britisk korthår, de er tjukke og søte, evt en annen korthåret rase.Maine coon er fine, men ikke spesielt selskapelige, og pelsen er ganske styrete å holde fin. Skogkatt også. Men det blir garantert ikke før jul, med alle de festlige utgiftene vi har i høst, til oppussing av bad og husmaling og takskifting og anna snacks. heldigvis har vi turen til Vilnius som "gulrot".

Møkkavær i dag. Nesten sånn at jeg kan bruke mine nye støveletter som lukter så fantastisk godt, men jeg tror jeg skal la være,la dem være nye en stund til. :)

Tror jeg mekker meg en kopp te og koser meg med mitt siste bibliotekslån, John Irvings nestsiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

God kveld i stua!!:)

Innom og ønsker god helg eg!;) Skal du ut eller??

Har du foresten flere dagbøker du? Fant en på L. også som var din :sjenert:

:klem: Kose deg i helga då :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...