Gå til innhold

Kjøpte jeg en "dårlig" bursdagsgave eller har jeg utakknemlig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du svarte ikke fulstendig, jeg forventer at når spør om noe for jeg svar på alt jeg spør om, hvis ikke gidder jeg ikke å diskutere, som du ser jeg allerede har gjort med noen brukere tråden, svar på alt ikke 1 4 del.

Anonymkode: 2d939...6c6

Ok. Da kan du omformulere, så skal jeg prøve å svare. 

Anonymkode: 319b7...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Tutte skrev:

Ok, så bra.

Ikke sant, jeg er naivt mennesker med null sunn fornuft som ikke har en kritisk tanke i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Da kan du omformulere, så skal jeg prøve å svare. 

Hadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadet.

Jeg tror ikke du er så veldig interessert i hva jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du er så veldig interessert i hva jeg mente. 

Jeg VAR det, men ikke nå lengre pga måten du svarer på.

Ha en riktig god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, jeg er naivt mennesker med null sunn fornuft som ikke har en kritisk tanke i hodet.

Er stor forskjell på å være naiv og gå ut i fra noe som står i innlegg på kg er sant. Ser ikke helt vitsen med å diskutere tråder på kg hvis man skal gå ut i fra noe annet enn hva som blir skrevet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrejesus, jeg hadde vært glad for en hjemmelagd kakeboks med klistremerker i barnehagestil fra kjæresten. Det som gjør "greia! for meg er at det ligger en tanke bak gaven. At noen har lagt i litt effort å finne noe til meg.

Husker jeg en gang fikk en kjole av en kompis, som jeg egentlig ikke likte i det hele tatt. Altså kjolen var altfor glorete for min stil. Men ble jo glad og rørt for det likevel. Han visste at jeg var fascinert av typ "renessansestil" så han hadde brukt masse tid på å finne en kjole som hadde den type stil, og selv om han kanskje ikke "traff" helt, så var jo den største gaven for meg at han faktisk hadde brukt tid og energi på å finne noe som gledet meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg VAR det, men ikke nå lengre pga måten du svarer på.

Jeg svarte på spørsmålet, du likte ikke svaret og påsto at det ikke var svar på spørsmålet. Forvirring fulgte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Tutte skrev:

Er stor forskjell på å være naiv og gå ut i fra noe som står i innlegg på kg er sant. Ser ikke helt vitsen med å diskutere tråder på kg hvis man skal gå ut i fra noe annet enn hva som blir skrevet.

jeg går utifra hi jeg, hadde det stått at det var kjæresten som hadde sagt hadde jeg delt dine meninger om saken.

Men jeg er voksen med livserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg går utifra hi jeg, hadde det stått at det var kjæresten som hadde sagt hadde jeg delt dine meninger om saken.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det hadde vært sant da? Kanskje til og med hele innlegget er tull?

Jeg kjenner ingen av dem, og er derfor ikke istand til å avgjøre hva som er sant og ikke, derfor går jeg ut i fra hva han skriver at han har hørt, og forstod at dette var sårende for han.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje hun syntes de ikke var fine. Kan være hun ikke tenker på pris. 

Anonymkode: a24cd...54e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Tutte skrev:

Er du sikker på at det hadde vært sant da? Kanskje til og med hele innlegget er tull?

Jeg kjenner ingen av dem, og er derfor ikke istand til å avgjøre hva som er sant og ikke, derfor går jeg ut i fra hva han skriver at han har hørt, og forstod at dette var sårende for han.

Jeg har ikke sagt at det ikke kan være sant, men at man skal være forsiktig med å tro på alt man hører, og  snakke med de gjelder, og høre deres sin side, det kan være noe helt annet en hvordan det har blitt framstilt av andre og dette gjelder både familiemedlemmer, venner og de man har romantiske forhold med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at det ikke kan være sant, men at man skal være forsiktig med å tro på alt man hører, og  snakke med de gjelder, og høre deres sin side, det kan være noe helt annet en hvordan det har blitt framstilt av andre og dette gjelder både familiemedlemmer, venner og de man har romantiske forhold med.

Ja, det er jeg enig i, og han bør absolutt prate med kjæresten sin om dette.

Men som utenforstående her på kg så kan vi kun forholde oss til det som står.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. 

Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. 

Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid.

Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip?

Anonymkode: 5be83...855

800kr er da lite, men er tanken som teller. Men hadde det vært første smykke betyr det jo litt og man ønsker det er noe som varer og man kan ta vare på. Jeg hadde villet ha diamanter, om økonomien hans var ok. 

Jeg ønsker meg gaver på ca 3-5000kr hos partneren min. Fra minuttet vi møttes. Men dette er basert på vår inntekt, hadde hun vært nyansatt og måtte spare så hadde jeg kanskje heller villet bli spandert ut å spise. 

Men hadde jeg fått smykke hadde jeg ikke visst prisen og aldri sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Tutte skrev:

Ja, det er jeg enig i, og han bør absolutt prate med kjæresten sin om dette.

Men som utenforstående her på kg så kan vi kun forholde oss til det som står.

Ja og som sagt det er akkurat det jeg gjør. 

Det blir ikke noe mindre sant, jo mer du skriver at vi må kun forholde oss til det som står.

Jeg forholder meg til det som står fra et annet synspunkt enn deg.

Jeg synes det er skremmende holdninger i denne tråden.

Er det virkelig slik at hvis en person sier at f, eks kjæresten din har ligget med X, så skal man dumpe han/henne og bare gå utifra at det er sant? 

Tenk den personen var ute etter kjæresten din? Og sprer løgner for å splidde splidd i forholdet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 4/12/2019 at 12:38 PM, Pelle.Grino said:

Bruker kjæresten mye smykker, og først og fremst kvalitet og ekte vare er Swarovski ganske på trynet. 

Bruker hun ikke mye smykker og vil kjøre en litt mer pyntestil til hverdags er Swarovski perfekt.

Virker som du kjenner hennes smak ganske dårlig, og synes egentlig gaven er kraftig bom slik du beskriver henne.

Prisen er helt innafor, men smykker og smak er en personlig greie der det er naturlig at hun blir skuffet om du bommer såpass grovt. Jeg hadde ihvertfall aldri kjøpt smykker til min kjære før jeg var helt sikker på hva hun likte, ønsket og ville bruke.

Hvorfor kan ikke folk bare ha litt andre prioriteringer i livet enn å bli skuffet over gaver man får av andre i beste mening?

Det er ikke på trynet å kjøpe et smykke og "bomme" på kjærestens krav. Det er derimot ganske på tryne å ha slike krav og bli skuffa fordi kjæresten kjøpe swarovski og ikke et eller anna materiale som er mer "godtatt" i hva enn high end-kultur/mote man identifiserer seg med. Hva skal man liksom bli skuffa over? at kjæresten ikke er ekspert på typ "elite-kultur mote" og fornærmer ens rolle som et slags overmenneske? 

Problemet er ikke at folk bommer på gaver, problemet er at noen folk ikke har innsikt, og mangler takknemlighet for at andre faktisk tenker på de nok til å finne en gave for å gi glede. Hvis det er noe som "bommer" på gaven så viser man takknemlighet for tanken bak det, også får man isåfall på en pen måte si at det ikke er helt ens stil for fremtidig referanse. Men man har ingen grunn til å bli skuffa når noen faktisk gir med hjertet. DET er noe man skal være takknemlig for, fordi det er en erklæring på at man verdsettes, uansett om det er swarovski, diamant, hjemmebakte kjeks eller etelleranna stæsj fra Glitter. Punktum finale.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke kjøpt en dårlig bursdagsgave. Hun er utakknemlig. Jeg synes det er hårreisende når folk her skriver at det er greit å være utakknemlig. Vel, for meg er det uhøflig. Det er tanken som teller, virkelig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg synes det er hårreisende når folk her skriver at det er greit å være utakknemlig. 

Unskyld?

Hva snakker du om?

Kanskje lese litt før du utaler deg..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Trikken skrev:

800kr er da lite, men er tanken som teller. Men hadde det vært første smykke betyr det jo litt og man ønsker det er noe som varer og man kan ta vare på. Jeg hadde villet ha diamanter, om økonomien hans var ok. 

Jeg ønsker meg gaver på ca 3-5000kr hos partneren min. Fra minuttet vi møttes. Men dette er basert på vår inntekt, hadde hun vært nyansatt og måtte spare så hadde jeg kanskje heller villet bli spandert ut å spise. 

Men hadde jeg fått smykke hadde jeg ikke visst prisen og aldri sjekket det.

Og hva er så en sånn inntekt på? Som gjør 3-5000 passe etter 10 mnd bekjentskap? 

Anonymkode: d825d...e7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...