Gå til innhold

Selge noveller og andre tekster til ukeblader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Er det noen her inne som har erfaring med å selge noveller eller andre tekster til ukeblader? Jeg har googlet litt rundt for å finne noe informasjon om dette, men den informasjonen jeg klarer å oppdrive på nettet er veldig gammel. Jeg klarer heller ikke finne noe informasjon om hvor man burde sende slike tekster på ukebladenes egne hjemmesider. Er det i det hele tatt slik at ukeblader fortsatt publiserer tekster mot betaling? Eller har de helt sluttet med denne praksisen? 

-Hvilke blader burde man forsøke å kontakte om de fortsatt holder på med dette? Familien? Allers? Vi menn? Eller andre? 

-Hvor mye pleier de å utbetale per novelle?

Eventuelle tips til hjemmesider man kan selge noveller til er også gull verdt! 

 

 

Anonymkode: e1ae1...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper også at det er noen her inne som sitter på noe informasjon. Etter flere timer med googling kom jeg over en blogg som hevdet at hjemmet hadde sluttet å ta imot tekster. At også Vi menn var i ferd med å avvikle denne praksisen. I tillegg leste jeg at de andre ukebladene hovedsakelig hadde begynt å kjøpe fra utlandet fordi det var billigere. Tragisk om dette er sant. Det har jo vært et springbrett for flere kjente norske forfattere. 

Noen som sitter på noen sikrere kilder her inne?

Endret av Idakaste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Den beste måten å få svar på dette er ved å kontakte det aktuelle ukebladet :) Om de betaler eller ikke er nok ulik praksis på. 

Hilsen journalist

Anonymkode: 07a97...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...