Gå til innhold

Bruk av setningen "Gå å heng deg"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 hours ago, Alivamale said:

Jeg tviler likevel sterkt på at noen vil ta sitt eget liv fordi en ukjent person på et nettforum sier «gå og heng deg» i en debatt om skattepolitikk, bompenger, klesskift i barnehage eller ytelser fra NAV.

Det vet du faktisk ingenting om, gitt det store antall selvmord som faktisk skjer i Norge pr i dag. Hva du antar er ikke temaet. 

Jeg vet om flere som har fått dette uttrykket slengt etter seg, og vet du hva? De lever ikke i dag.

Anonymkode: 2d7d6...77e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Alivamale skrev:

Jeg er også nysgjerrig! Kan dere fortelle hvilken aldersgruppe dere tilhører, dere som blir krenket av uttrykket? 

Jeg er i starten av 20-årene og synes ikke noe om dette uttrykket. Altså, hvorfor skal man bruke "gå å heng deg" som et hvilket som helst annet uttrykk, og i hvilken sammenheng bruker man det? Kan ikke du også forklare meg det? Hvis jeg deltar i en debatt/diskusjon om noe og noen plutselig kommer med den, så tenker jeg "ja vel, du må være tom for både argumenter og en ordentlig måte å prate til andre på". Jeg skjønner bare ikke meningen med å si at andre skal gå å henge seg. Og nei, jeg blir ikke direkte krenket, men forstår det bare som sagt ikke når det er så mye annet man kan si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Moondance skrev:

Jeg er i starten av 20-årene og synes ikke noe om dette uttrykket. Altså, hvorfor skal man bruke "gå å heng deg" som et hvilket som helst annet uttrykk, og i hvilken sammenheng bruker man det? Kan ikke du også forklare meg det? Hvis jeg deltar i en debatt/diskusjon om noe og noen plutselig kommer med den, så tenker jeg "ja vel, du må være tom for både argumenter og en ordentlig måte å prate til andre på". Jeg skjønner bare ikke meningen med å si at andre skal gå å henge seg. Og nei, jeg blir ikke direkte krenket, men forstår det bare som sagt ikke når det er så mye annet man kan si.

Kunne ikke vært mer enig med deg!

Anonymkode: fb0a9...7f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må virkelig være slitsomt å hele tiden føle så synd på seg selv hele tiden.    

Og stadig være på jakt etter noe som man kan føle seg "truffet" av, slik at man kan sutre mest mulig her på Kvinneguiden... 

Anonymkode: 30d75...95c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må virkelig være slitsomt å hele tiden føle så synd på seg selv hele tiden.    

Og stadig være på jakt etter noe som man kan føle seg "truffet" av, slik at man kan sutre mest mulig her på Kvinneguiden... 

Anonymkode: 30d75...95c

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Alivamale skrev:

Jeg er også nysgjerrig! Kan dere fortelle hvilken aldersgruppe dere tilhører, dere som blir krenket av uttrykket? 

Hvor gammel er du da? 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Moondance skrev:

Dersom du hadde lest hele tråden med mine svar, forsvarer jeg ikke bruken, og har ikke hørt noen bruke det siden 80-tallet. Jeg synes det er umodent, men det er det virkelig veldig mange andre kommentarer på KG som også er. 

Anonymkode: 13cee...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom du hadde lest hele tråden med mine svar, forsvarer jeg ikke bruken, og har ikke hørt noen bruke det siden 80-tallet. Jeg synes det er umodent, men det er det virkelig veldig mange andre kommentarer på KG som også er. 

Ikke meningen å skrive som ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du faktisk ingenting om, gitt det store antall selvmord som faktisk skjer i Norge pr i dag. Hva du antar er ikke temaet. 

Jeg vet om flere som har fått dette uttrykket slengt etter seg, og vet du hva? De lever ikke i dag.

Anonymkode: 2d7d6...77e

Tok disse menneskene livet sitt etter å ha fått uttrykket slengt etter seg på et nettforum der vedkommende anonymt for eksempel diskuterte skattenivået i Norge?

Endret av Alivamale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/11/2019 at 8:36 PM, AnonymBruker said:

Ble selv dømt for voldtekt etter å ha sagt "Fuck you". Vedkommende  onanerte pga min kommentar og det å tvinge noen til å utføre seg seksuelle handlinger på seg selv sidestilles med voldtekt i straffeloven. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11

Anonymkode: 1c26c...1d0

Burde det ikke heller vært de som ble dømt for selv-tekt?

:fnise:

Anonymkode: d0b69...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor siterer du uten eget innhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som kronisk suicidal er «gå å heng deg» noe jeg ikke synes passer seg. Det finnes nok av andre uttrykk å bruke. Får jeg den etter meg i rett sinnstilstand så vet man aldri.

Og sier virkelig vokse mennesker det til hverandre? Det er allerede en i tråden som har bedt noen om å drepe seg selv. Det finnes ikke morsomt.

Anonymkode: 47434...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kronisk suicidal er «gå å heng deg» noe jeg ikke synes passer seg. Det finnes nok av andre uttrykk å bruke. Får jeg den etter meg i rett sinnstilstand så vet man aldri.

Og sier virkelig vokse mennesker det til hverandre? Det er allerede en i tråden som har bedt noen om å drepe seg selv. Det finnes ikke morsomt.

Anonymkode: 47434...18a

Nei, det er et barnslig uttrykk. Men det er altså et utrykk som blir brukt alegorisk i de fleste tilfeller, bokstavelig i noen få. Hvilken betydning er avhengig av konteksten det blir brukt i. Det er ganske rett fram, og bør være Innlysende. Vi kan ikke ha en verden hvor mennesker generelt må legge fra seg ironi, satire, metaforer, allegorier osv fordi enkelte av oss ikke forstår dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, Alivamale skrev:

Ikke meningen å skrive som ab

Jeg har nå lest hele tråden med alle svarene dine ;) Tolket nok måten du skrev over her feil, det så nemlig sånn ut da jeg leste kun den kommentaren. Men interessant å lese gjennom denne tråden da, hehe. Når jeg leser "gå og heng deg" tenker jeg på en kompisgjeng som slenger det rundt seg ala "stikk herfra, dust, hold kjeften" osv, men jeg har aldri brukt det utrykket noen gang og ikke de rundt meg heller, derfor uvant. Men synes fortsatt det er halvdrøyt og teit å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Et slengutrykk i min ungdom. Ingen brydde seg noe med det. Det var ikke alvorlig ment, bare ekstremt ungdomsspråk. Det hadde aldri gått i dag. Tror jeg. Brukte det ikke selv  da.

Anonymkode: bca4d...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2019 den 18.04):

Ifølge noen på kg så er det å be noen om å henge seg det samme som å be noen om å ta seg en bolle, er dere enige i det? Og det går heit fint å be noen henge seg?

Det betyr gopp i havet. Ta deg en bolle. Jeg bryr meg ikke. Ryk og reis.

Er ikke styggere enn å si at du skal ta rotta på noen, selv om det er stygt om du ransaker ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chagall skrev (3 minutter siden):

Det betyr gopp i havet. Ta deg en bolle. Jeg bryr meg ikke. Ryk og reis.

Er ikke styggere enn å si at du skal ta rotta på noen, selv om det er stygt om du ransaker ordet.

Da kan man vel heller bruke et av de uttrykkene du nevner?

Jeg syntes at det er skikkelig stygt. Noen kan kanskje bli trigga av det også, dersom de skjuler en depresjon..

Anonymkode: fdaf0...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...