Gå til innhold

Smalltalk med naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva sier dere til naboene bortsett fra "Hei/Halla/Heia/Hei hei". Eneste jeg klarer å lirke ut av meg selv og jeg skjemmes.. 

Anonymkode: e2aaa...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er å hilse 😃 

Anonymkode: 4618a...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor godt du kjenner personen.

Jeg har en standard åpningsfrase hvis det er personer jeg ser ofte men som jeg sjeldent prater med, der jeg spør rett ut "hei, hvordan går det?" og da får man gjerne svar at alt er fint, eller at det er noe, og da bare later du som om du er interessert og jatter med.

Hei, ja det er meldt fint vær i dag, planer for helga, påsken, høstferien?

Fekk du med deg kampen i går? Hvordan gikk det egentlig med vålerenga?

Travelt på jobb for tida? 

Hvordan gikk det med xxx som du nevnte for noen uker siden? 

Det er jo bare til å åpne kjeften og si noe, hvis du insisterer på at et "Hei hei" ikke er nok.

Anonymkode: 2990a...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rareste ting. "Jasså, er du ute å går i dag og?"  (liksom, eh ja). "Jaja, du står på i dag og?" (står på? vet ikke hva jeg selv mener engang). Det rareste var vel en gang jeg delte heis med den nærmeste naboen min og vi stod altfor lenge sammen til å ha noe mer å snakke om jeg det falt ut av jeg "Har dere fått barn eller? Det er så mange barn ute å leker har jeg sett, jeg trodde dere hadde fått barn jeg!" (de barna er 10-12 år, IKKE nyfødte) , det værste var at etter at han svarte nei, kanskje det er barna til de som bor "der" (lenger bort) , så tok vi følge ut av heisen og bort oppgangen, like pinlig stillhet, og jeg klarte å gjenta det samme spørsmålet enda en gang, han så på meg med et merkelig forundret grimase og svarte akuratt det samme som han gjorde rett før. Det var som verdens kleineste film på replay, sjeldent jeg har følt meg mer tilbakestående enn da. 

Anonymkode: 6673d...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater " hvordan går det?" eller "går det bra?". De gangene man ikke har det bra så må man til å lyve, når det ikke er de nærmeste.

Anonymkode: 4618a...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier bare hei.  Hater smalltalk. Er like uinteressant  for begge parter.  Samme når jeg møte halvkjente på butikken ol.  Sier hei og får hetta når de stopper opp og vil prate...sååååå kleint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...