Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på min arbeidsplass (helse/omsorgs sektoren) fått tilbud om å få fra vanlig turnus (dag og kveldsvakter på mellom 7-8 timer og 14 timers vakter lør+søndag hver 4. helg) til å gå langturnus. Dvs. jobbe 14 timer 3 dager i uken, 7 dager fri, så 14 timers vakter i 4 dager så 7 dager fri. Da vil jeg gå hver 3. helg.

Er det noen som har erfaring med denne type turnus? Liker godt å gå 14 timers vakter i helgene, da det blir mye mindre stress både for personal og brukere. 

Liker tanken på mye fri, og være på jobb når man først er på jobb. Men er redd det kan bli slitsomt i lengden?

Vil dette påvirke lønnen min? Erfaringer? :) Jeg er ung, og har ingen barn å tenke på enda. (Men tenker på å stifte familie om et par år).

Anonymkode: 05e8f...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være flott. Uten barn går alt. Får du barn må mannen ta helgene du jobber. Mulig noe søvnproblemer kan oppstå, men ikke sikkert. Fagforbundet liker ikke 14 timers vakter. Da er man trøttere og kan gjøre feil. Er både og med slike langvakter.

Anonymkode: cf4b0...209

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at lønnen blir noe lavere. Du har vel fortsatt 100 % stilling?

Anonymkode: 70a1e...a55

Skrevet

Jeg kunne glatt gjort dette. Om du ikke har barn eller andre forpliktelser som gjør så lange dager vanskelig så sier jeg kjør på :) Har du eventuelt mulighet til å gå tilbake til kort turnus dersom du ikke trives?

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt slike langvakter på helg, og kortvakter i ukene. Jeg hadde ikke fysisk helse til å gå langvakter videre, men om jeg hadde hatt det, så ville jeg gjerne hatt det fullt slik du beskriver (7 dager fri). Ble sliten første dagen etter 2-3 dager på, men dagen etter det igjen så hadde jeg mye overskudd og kunne nytt en uke fri.. Det hadde vært deilig! 

Anonymkode: 6f9ca...629

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Tror jeg går for det! Blir en 100% stilling uansett ja. Tenker det gjerne blir litt mer i lønn også, siden det blir mer kvelds og helgetillegg? :) 

Har samboer som jobber offshore, så kan bli litt problematisk kanskje når vi evt. får barn. Men tenker den tid, den sorg.. :)

Usikker på om det går ann å bytte tilbake, da ledelsen helst ønsker at alle skal gå langturnus. Evt. nye ledige stillinger vil bli lyst ut som langturnus. 

Anonymkode: 05e8f...378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...