Gå til innhold

Jeg synes mine mannlige kollegaer er triste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30år, enslig, relativt pen og singel. Jeg jobber for det meste med eldre menn mellom 45 og 65 år.

Mesteparten er gifte, og de er hyggelige. Jeg har jobbet med de i 6 år nå og kjenner dem godt. Men de kommer hele tiden med små.. hva skal jeg si... antydninger til sex? Eller nesten litt tigging om bekreftelse?

Jeg er selvsikker og tåler en støyt, så jeg bryr meg ikke om dette. Selv om det blir litt kleint innimellom, og jeg synes det ofte er litt unødvendig. Som regel fleiper jeg det vekk eller skifter tema.

Eksempler:

Hvis jeg kommer inn på min egen sivile status: "hadde jeg bare vært litt yngre..." blink blink, ser betydningsfullt på meg

"Jeg kunne vist deg en ting og to, men jeg er kanskje litt for gammel" ser forventningsfullt på meg.

Lederen min (på 63) sa: "Jeg vet jeg ikke skal kommentere kropp, men..." ser meg inn i øynene "Jeg er jo fremdeles en MANN"

Senest i dag fikk jeg høre dette (de fleipet om min biologiske klokke, og jeg sa at jeg har jo alltids Danmark) "Du trenger ikke reise til Danmark, du og jeg tar oss bare en helg på hotell og så sier vi det ikke til kona (sagt privat etterpå)

Jeg hører varianter av dette hver uke. Jeg jeg merker jo en desperathet etter å bli begjært, å føle seg ung og ettertraktet, og jeg synes på en måte at det er trist. Men på en annen måte irriterende. Det er jo ikke MIN jobb å gi de bekreftelse. Jeg gjør det heller aldri, og merker at de blir skuffet. Jeg spiller ikke med, eller flørter tilbake. Jeg prater det bort. Både for å ikke gi forhåpninger, men også for å ikke såre. Jeg er jo litt glad i mine kollegaer, og vil ikke si JA du er for gammel, og jeg ville aldri i verden hatt sex med deg.

Men dette begynner å bli litt slitsomt.

 

Anonymkode: 7f8d8...6c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på akkurat samme måte. Hva som er grunnen til at de sier sånt det vet jeg ikke, men tror nok det i bunn og grunn handler om at det er litt "spennende" for dem.

Anonymkode: 0fea0...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er patetisk. Men som du sier også trist. 

Etter å ha vært i lange ekteskap, der kona har vært i overgangsalderen og mistet det begjær og interesse de engang hadde så føler mennene seg som utgått være. Menn har jo sitt testosteron i behold uansett alder. 

Jeg kan bare snakke for meg selv her, men  jeg er 38, har tre barn. Jeg kjenner at behovet for sex er dalende. Vi har sex for all del, og det er helt ok, men det er ikke lenger viktig. For mannen er det viktig. Hadde det blitt slutt hadde jeg ikke tenkt på å finne ny mann eller ff. For mannen hadde tanken på en ny dame, eller om ikke annet, ff vært svært kort unna. 

Har hatt plenty av kollegaer slik du beskriver. Til og med to som var i ille ekteskap men ikke kunne gå ut av det for de trodde de var for stygge til å finne seg ny dame, og orket ikke tanken på alderdommen alene. Trist. 

Anonymkode: 507a6...902

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er patetisk. Men som du sier også trist. 

Etter å ha vært i lange ekteskap, der kona har vært i overgangsalderen og mistet det begjær og interesse de engang hadde så føler mennene seg som utgått være. Menn har jo sitt testosteron i behold uansett alder. 

Jeg kan bare snakke for meg selv her, men  jeg er 38, har tre barn. Jeg kjenner at behovet for sex er dalende. Vi har sex for all del, og det er helt ok, men det er ikke lenger viktig. For mannen er det viktig. Hadde det blitt slutt hadde jeg ikke tenkt på å finne ny mann eller ff. For mannen hadde tanken på en ny dame, eller om ikke annet, ff vært svært kort unna. 

Har hatt plenty av kollegaer slik du beskriver. Til og med to som var i ille ekteskap men ikke kunne gå ut av det for de trodde de var for stygge til å finne seg ny dame, og orket ikke tanken på alderdommen alene. Trist. 

Anonymkode: 507a6...902

Tror du overdriver sexbehovet til eldre menn. Menn kommer også i overgangsalderen og får redusert testosteron. Og de fleste kvinner i din alder og oppover i 40-årene er da kåte som faen. Problemet ditt er nok heller at du har tre barn og blir sliten av dette. De fleste damer har mer arbeid på hjemmebane enn menn, så ikke rart at mannen din fremdeles har energi til sex. Om det hadde blitt slutt med mannen din og dere ikke hadde hatt barn, og du hadde hatt energi som en barnefri kvinne, hadde nok du vært like opptatt av å finne den en ny mann eller en ff, som du mener mannen din hadde mht å finne seg ny dame. 

Problemet til TS sine mannlige kollegaer er ikke at de lever i ekteskap med damer som har gått igjennom overgangsalderen. Problemet er at de ikke har sosiale antenner og at de ikke skjønner at de ikke har noen rett til å utsette kvinnelige kollegaer for sexpress og ubehagelige kommentarer. TS opplever en form for seksuell trakassering på arbeidsplassen sin. Jeg lurer veldig på hva slags bransje hun jobber i, men siden det er mannsdominert kan det neppe være noe som krever særlig høy utdannelse eller høy IQ. Mennene i den aldersgruppen er dessverre sjelden oppdatert på hva som er sosialt uakseptabel atferd. De lever i sin egen boble og evner ikke se seg selv utenifra. 

Veldig typisk menn i den alderen å benytte enhver anledning til å trakassere og pådytte kvinner ubehagelige erfaringer. Når det omtrent kun er menn på arbeidsplassen så backer de opp hverandre og føler at de kan komme unna med det.

Anonymkode: d45d0...8d4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla griser! Be dem holde kjeften sin!

Anonymkode: 95117...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert disse skrotmennene som furter over at det ikke er lov å flørte lenger på grunn av metoo. 

Anonymkode: 95117...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke minne tillitsvalgt på #metoo-skandalane som var for noen år siden?

Er tillitsvalgt også en mann?

Uansett bør du kunne si dette til vedkommende på tomannshånd, også at vedkommende innprenter litt etikk om dette på generell basis på neste personalmøte.

Anonymkode: 68172...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i et mannsdominert miljø med menn i alle aldre (20 til 65). Vi har en god tone, fleiper og skøyer, men aldri har jeg hørt slike kommentarer - verken mot meg eller mine kvinnelige kolleger. Eller vent, jo, vi hadde en for noen år siden som var litt gris, men han er det eneste jeg har vært borti.

Anonymkode: f1a0f...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er både flaut for dem og ubehagelig for deg. Skikkelig patetisk og trist, ja. Sånne kommentarer er ikke greit, og syns egentlig du bør sette grenser hvis du klarer det. 

Tenker også at det sikkert er mange kvinner som ikke tatt det like bra som deg, meg selv inkludert, så hvis det skulle komme en til ung kvinne inn på arbeidsplassen deres syns jeg skikkelig synd på henne. Det er jo ikke sånn det skal være, man skal ikke gå rundt å bli trakassert på arbeidsplassen sin. 

Anonymkode: 90586...8ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er så enkelt som at du er på jobb. På jobb skal man ikke måtte forholde deg til dine kollegaers seksualitet. Det skal man heller ikke andre steder heller, med mindre det foreligger spesielle forhold. Kollegaene er, for å si det forsiktig, uprofesjonelle. For å si det direkte: de driver med trakassering. Men de klarer neppe se det fra din side, til det er de for nedsnødde i sin egen egoisme.

Anonymkode: d45d0...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tragisk, glad at jeg som mann klarer møte på jobb. Oppføre meg, så dra hjem igjen. Arbeid ferdig.

Anonymkode: b3442...928

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i et mannsdominert miljø med menn i alle aldre (20 til 65). Vi har en god tone, fleiper og skøyer, men aldri har jeg hørt slike kommentarer - verken mot meg eller mine kvinnelige kolleger. Eller vent, jo, vi hadde en for noen år siden som var litt gris, men han er det eneste jeg har vært borti.

Anonymkode: f1a0f...d78

Jeg signerer denne, altså. Og her er det bare mannfolk. Hadde noen ymta frampå om slikt hadde de fått seg ei skyllebøtte rett vest. 

Menn skal ikke oppføre seg som du skisserer, ts. Dersom du har tatt det opp med verneombud og de ikke løfter fingeren så bør du se deg om etter ny jobb. Livet er for kort til å kastes bort på sånne arbeidsforhold.

Anonymkode: a8b6f...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo seksuell trakassering, og ingen skal måtte hanskes med sånne kommentarer på arbeidsplassen sin! Finnes det noen form for varslingssystem hos dere? Er det flere kvinner på arbeidsplassen som du kan diskutere dette med, kanskje de opplever det samme? 

Jeg syns du skal undersøke om det finnes noen måte å varsle om dette på til noen som sitter høyere enn din leder (høres jo ikke ut til at han vil ta slikt seriøst), slik at det kan gjøres tiltak på dette og disse mennene får seg et kurs i å unngå å seksuelt trakassere kollegaene sine, siden de tydeligvis ikke klarer å lære dette på egenhånd. 

Anonymkode: 9c43f...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er ulovlig. Ta det opp med HR.

Om alt annet feiler, så er det helt innafor å gå til politiet med ett opptak av dem. Men jeg synes du skal snakke med dem om det før du gjør noe så drastisk. Det finnes faktisk de som trur de gjør deg en tjeneste ved å oppføre seg på den måten, tru det eller ei. I så fall tar de seg nok i skinnet rimelig fort om du sier i fra til dem. Om det der i mot fortsetter selv etter det, så fortjener de å få onkel blå på døra.

Hilsen mann.

Anonymkode: e40e2...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske patetisk av kollegaene dine, men hey ! sånn er livet for dem. For de fleste. 

som ikke lever "på motorsykkel" ;) 

Endret av IchLiebeDichOder?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt, langt over streken! Jeg leser det som at du takler det greit og at det er mer irriterende, men jeg ville likevel gått til HR eller tillitsvalgt. Kanskje er det andre kvinner der som er mer usikre og ikke har det bra som du kan hjelpe ved å si i fra. 

Anonymkode: 870ff...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30år, enslig, relativt pen og singel. Jeg jobber for det meste med eldre menn mellom 45 og 65 år.

Mesteparten er gifte, og de er hyggelige. Jeg har jobbet med de i 6 år nå og kjenner dem godt. Men de kommer hele tiden med små.. hva skal jeg si... antydninger til sex? Eller nesten litt tigging om bekreftelse?

Jeg er selvsikker og tåler en støyt, så jeg bryr meg ikke om dette. Selv om det blir litt kleint innimellom, og jeg synes det ofte er litt unødvendig. Som regel fleiper jeg det vekk eller skifter tema.

Eksempler:

Hvis jeg kommer inn på min egen sivile status: "hadde jeg bare vært litt yngre..." blink blink, ser betydningsfullt på meg

"Jeg kunne vist deg en ting og to, men jeg er kanskje litt for gammel" ser forventningsfullt på meg.

Lederen min (på 63) sa: "Jeg vet jeg ikke skal kommentere kropp, men..." ser meg inn i øynene "Jeg er jo fremdeles en MANN"

Senest i dag fikk jeg høre dette (de fleipet om min biologiske klokke, og jeg sa at jeg har jo alltids Danmark) "Du trenger ikke reise til Danmark, du og jeg tar oss bare en helg på hotell og så sier vi det ikke til kona (sagt privat etterpå)

Jeg hører varianter av dette hver uke. Jeg jeg merker jo en desperathet etter å bli begjært, å føle seg ung og ettertraktet, og jeg synes på en måte at det er trist. Men på en annen måte irriterende. Det er jo ikke MIN jobb å gi de bekreftelse. Jeg gjør det heller aldri, og merker at de blir skuffet. Jeg spiller ikke med, eller flørter tilbake. Jeg prater det bort. Både for å ikke gi forhåpninger, men også for å ikke såre. Jeg er jo litt glad i mine kollegaer, og vil ikke si JA du er for gammel, og jeg ville aldri i verden hatt sex med deg.

Men dette begynner å bli litt slitsomt.

 

Anonymkode: 7f8d8...6c5

Det høres ut som om de har gått ut på dato når det gjelder sosiale koder også. Jeg tror dette var "innafor" på 60-tallet.

Du kan godt si fra til dem at det ikke er ok. Hvis du synes det er vanskelig å ta det direkte kan du gå til nærmeste leder eller HR.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...