Gå til innhold

Tips til valg av garn


Eva Thoresen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 😄

Jeg trenger noen tips til valg av garn. Eller bare høre om deres erfaringer med garn og hvilket garn som funker best for dere til strikking av ulike plagg? Tenker da på hvilket garn dere foretrekker for strikk til baby eller for eksempel ullsokker. Bruker dere forskjellige typer garn til forskjellige plagg og til de mange forskjellige menneskene man ofte strikker til? Og om dere har erfaring med bruk av effektgarn og glittergarn til strikking av gensere eller andre plagg til utebruk, som luer eller skjerf? :)

Jeg har selv kun strikket med vanlig garn av ull, men vurderer å prøve noe nytt og spennende. Tenkte kanskje at noen her inne kunne hjelpe med meg litt tips og triks? 😁

Det finnes jo massevis av inspirasjon der ute, men veldig fint å få høre med folk som har førstehåndserfaring😋

Har dere også tips om garn som er av god kvalitet, men som samtidig har en god pris?

Dette ble kanskje litt mye på en gang, men all hjelp tas i mot med stor takk 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

Jeg strikker med sååå mye forskjellig garn! På noen plagg til barn bruker jeg drops merino extra fine, rimelig garn som stort sett ikke klør. Problemet er at det fort strekker seg ved vask. Man kan erstatte drops merino extra fine med drops karisma evt. Lager også luer med merino. 

Ullsokker strikker jeg i viking sportsragg, solid og billig garn. 

Strikker masse votter i sisu, aner ikke hvor mange par med selbuvott jeg har strikket i det 🙈 

Har ikke brukt glittertråd osv enda. Men skal strikke en jakke med mohair garn OG drops flora. Elsker å leke meg med ulike garntyper sammen! 

På garnius er det ofte tilbud på garn fra drops og mange andre slag. I tilleg liker jeg garn fra drops veldig godt. Hadde aldri fått meg til å strikke genser i garn hvor ett nøste koster 160 kr 😨 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Thoresen skrev:

Hei alle sammen! 😄

Jeg trenger noen tips til valg av garn. Eller bare høre om deres erfaringer med garn og hvilket garn som funker best for dere til strikking av ulike plagg? Tenker da på hvilket garn dere foretrekker for strikk til baby eller for eksempel ullsokker. Bruker dere forskjellige typer garn til forskjellige plagg og til de mange forskjellige menneskene man ofte strikker til? Og om dere har erfaring med bruk av effektgarn og glittergarn til strikking av gensere eller andre plagg til utebruk, som luer eller skjerf? :)

Jeg har selv kun strikket med vanlig garn av ull, men vurderer å prøve noe nytt og spennende. Tenkte kanskje at noen her inne kunne hjelpe med meg litt tips og triks? 😁

Det finnes jo massevis av inspirasjon der ute, men veldig fint å få høre med folk som har førstehåndserfaring😋

Har dere også tips om garn som er av god kvalitet, men som samtidig har en god pris?

Dette ble kanskje litt mye på en gang, men all hjelp tas i mot med stor takk 😄

Hvorfor en ny tråd når @Hoppetaujenta har opprettet en tråd om ditt forhold til garn der alt du spør om er diskutert og utbrodert? 

Skal jeg bruke tid og penger på garn, så kjøper jeg kvalitetsgarn fra Sandnes, Viking og garn fra Danmark. 

Anonymkode: b1283...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor en ny tråd når @Hoppetaujenta har opprettet en tråd om ditt forhold til garn der alt du spør om er diskutert og utbrodert? 

Skal jeg bruke tid og penger på garn, så kjøper jeg kvalitetsgarn fra Sandnes, Viking og garn fra Danmark. 

Anonymkode: b1283...fdc

Ja for det er ulovlig å lage nye tråder her inne 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd! Akkurat nå strikker jeg trekantsjal med silkealpakka fra Sandnes garn. Håper det holder seg fint. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...