Gå til innhold

Hvordan takle ett brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For to uker siden slo kjæresten min opp med meg. Grunnen til dette var at han ikke hadde følelser for meg lenger. Han var glad i meg, men forelskelsen hadde går over. Vår historie strekker seg 1 år bak i tid, men det de siste 6 månedene har vi ansett oss som kjærester. Forholdet var ikke langt, men trivelig. Vi var på turer sammen og opplevde mye sammen i form av kino og hyggelige stunder. Jeg har disse to ukene uten han reflektert over mye som ikke var bra i vårt forhold. han er en såkalt "stille cowboy," det vil si at han ikke deler hva han tenker og føler. Det er derfor dette bruddet kom så brått på. Alt virket fint til det ble slutt, det var hyppig med SMS og vi møttes hver uke og tilbrakte helgene sammen. Her var det latter, tull og tøys. Men i ettertid har dette virket som en fasade fra han, jeg lurer på nå i ettertid på når skiftet hans kom. Når ville han ikke være sammen med meg lenger?

Jeg sliter også nå i ettertid med veldig lav selvfølelse. Grunnen til dette er at i fylla sa han at han synes at jeg var for tykk og at jeg var en femmer på skalaen. Han foretrekker slanke jenter. Dette har knust meg mer enn jeg aner. Etter bruddet har jeg heldigvis ikke trøstespist, men jeg har tatt tak i meg selv og trener og spiser sunt. jeg har allerede gått ned i vekt. Jeg tenker nå at han aldri har vært seksuelt tiltrukket av meg. Vi hadde regelmessig sex og han tok mye på meg mens vi var sammen, dog mindre de to siste månedene. Hvordan skal jeg bygge opp selvfølelsen min til dating igjen? Det hjelper nok litt å spise sunnere og trene, men det er også noe som må skje på innsiden. 

 

Jeg aner ikke hvor jeg egentlig vil i med dette innlegget. Jeg vet at tomrommet og "ensomheten" vil gå over. Bruddet vårt var ganske så "rent" i den form av at vi møttes fysisk og snakket om det. Når kan man eventuelt gå videre og date på nytt? Hvor mye kontakt kan jeg ha med en eks? Jeg vet han har bursdag om ikke alt for lenge, er det ok med bursdagsmelding? 

 

Dette er min første kjæreste i 20 årene, jeg hadde en kjæreste i ungdomsårene. Dette er min første voksene kjæreste, og det kan hende at det også er grunnen til at jeg er ganske så utafor. Jeg trodde at han var "The one."

Anonymkode: 7a963...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at det var bra du ble kvitt han. Glem han og den dritteite kommentaren hans angående vekt og plassering på skalaen, så lavmåls. Ingen oppegående kjærester vil si noe sånt. Fortsett å tren du, så skal du se at hjernen har godt av det også. 

Anonymkode: 3a636...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ihvertfall ikke 'the one'. Du kommer garantert til å møte en eller flere som er bedre for deg enn ham. 

Det er fint at du trener og går ned i vekt om det er på en sunn måte og at det er fordi du vil det selv. (Forutsetter at du har noe å ta av da). Men er det pga det han sa? Ikke la det påvirke deg så mye. Er sikker på at du er kjempefin og at det er han som er en dust. 

Når han sluttet å miste følelsene for deg er jo vanskelig å si. Vi har jo alle rett til å gå ut av et forhold uansett grunn. Uansett så er det egentlig bare bra at han gikk. Nå er du fri til å møte andre!

Ta vare på helsen din, både psykisk og fysisk. Ta gjerne kontakt med lege, eller snakk med venninner eller familie. 

♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ikke ha noe særlig kontakt med ham. I hvertfall ikke på en stund.  

Bursdagsmeldinger er jo innafor sånn sett, men for din egen del burde du la være.

Fokuser på deg selv og andre i stedet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for snart et år siden, og trodde jeg skulle dø av kjærlighetssorg. Det er så vondt når det står på, men det blir veldig mye bedre etterhvert (Selvom det er vanskelig å tenke nå). Det er så vanskelig å høre at en person ikke har følelser lenger, for det kan man ikke styre og er vondt å "godta". Kjenner meg så utrolig godt igjen i alt du skriver. Min eks  var veldig nedlatende på  måter som gjorde at selvtilliten sakte men sikkert ble borte. En ting er sikkert, slik skal man ikke bli behandlet! Du er fin nok akkurat slik du er, ellers ville han ikke ha blitt sammen med deg i første omgang. Slik som du forteller om han her, så skal du være glad du er "kvitt" personen i livet ditt. Kjøp deg noe fint du har siklet på lenge, spis is og sjokolade, vær med venner og familie. Det er lov å være lei seg, og plutselig kan du smile litt når du har glemt han i noen timer. 

Det er vel ingen fasit på hvor mye kontakt man har med en eks, men erfaringsmessig så blir det bare vondere jo mer kontakt man har. Med min eks fortsatte vi kontakten daglig, og dermed sitter man fort igjen med et lite "håp" inne i seg om at det skal bli dere igjen. Bursdagshilsen burde være veldig lov om du ønsker det. Om en stund vil du nok tenke tilbake på dette helt annerledes. Man skal ikke være i et forhold hvor selvtilliten blir borte, man fortjener så mye om det. 

 

Stor klem ❤️

Anonymkode: 27648...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han blir lett å komme over. Fokuser på alle de negative sidene hans og legg ham for hat.

Anonymkode: 54f1e...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Det har gått en stund siden bruddet nå. ting har sunket inn. Selv om vi hadde gode perioder, kan jeg virkelig se i ettertid at han brøyt meg ned med små stikk.

Driver for tiden å trener, er sammen med venner, spiser sunt - en liten sjokolade i ny og ne. Er kanskje 10 kg overvektig til de som lurer. Vekta går sakte nedover mens formen blir bedre. Dette blir en bra sommer har jeg bestemt meg for. Selv om det av og til kjennes veldig vondt ut ennå.  

Anonymkode: 7a963...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...