Gå til innhold

Hvordan er din favorittkollega?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bli en kollega som kommer overens med alle?

Anonymkode: c5481...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en på jobb som prater mye, men fy søren når han jobber er han kjempeflink og effektiv. Alltid positiv og hjelpsom. 

Tror en god kollega er en som er i godt humør som faktisk gjør jobben sin, men som du også kan prate med uten problemer.

 

Anonymkode: f3f10...643

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er morsom og positiv. Kanskje litt sånn overfladisk og som vifter bort ting. Men han viser oppriktig interesse for jobben hver enkelt gjør. Han vet å fordele oppgaver riktig og ser folk veldig godt. Han er leder, men helt opplagt kollega også! 

Anonymkode: e15de...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ikke gjør så mye ut av seg, stille og rolig. 

Jeg er på jobb for å tjene penger til å overleve, ikke for morroskyld. Så da vil jeg gjøre det så enkelt som mulig 🙂 

Anonymkode: 4c803...814

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittkollega går ikke overens med alle, så det blir to forskjellige spørsmål. Min favoritt er svært dyktig, stille og rolig og gjør lite og av seg i møter m.m., men er fin å snakke med både faglig og privat, og vi har en lett flørtende tone som gjør hverdagen lysere.

Anonymkode: 89818...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å få jobbe tett med min favorittkollega i år og neste år. Det viktigste er at vi er veldig like i lynne og arbeidsmåte,  i tillegg til elevsyn (er lærere). Samarbeidet mellom oss er knirkefritt, og det tror jeg elevene våre merker! Han har humor, er raus og er en av årsakene til at jeg gleder meg til å gå på jobb.

Anonymkode: 8a681...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som er på jobb for jobbens del. Slike sosiale strebere er det verste som finnes. Jobb og privat skal separeres . Er ofte å finne i kvinnedominante yrker.

Anonymkode: 9f40c...554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittkollegaen min er åpen og ærlig, er sosial og kommer overens med alle. Hun har også litt mørk humor, noe jeg har og. Vi har det så gøy på jobb sammen! Tiden flyr. Man kan ikke bruke mørk humor med alle da.

Og god arbeidsmoral. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittkollegaene er de jeg har klikket med og hvor skravla går fra første stund, man bare blir gode venner som om man alltid har kjent hverandre.

Har hatt noen sånne kollegaer opp gjennom årene. Den ene var en mann, faktisk, men vi var bare venner, hadde kjærester begge to på hvert vårt hold. Er litt flau nå når jeg tenker på hvor mye tid han av og til brukte i løpet av en arbeidsdag på å sitte inne på mitt kontor og sladre. Huff. Hadde jeg vært de andre kollegene mine, ville jeg blitt litt irritert. Det var jo glassvegg inn til kontorene, så alle kunne jo se han satt der. Prat, prat, prat, hver eneste dag skravlet vi. Han var en glad, morsom og lett fyr å like.

En annen avdeling, samme firma, noen år senere. Da jeg begynte i den avdelingen, ble jeg satt under opplæring av en omtrent jevngammel ung dame som skulle ha permisjon pga studier. Jeg fikk hennes jobb. Vi kom utrolig godt overens, og praten gikk så lett og ledig. Endte med at vi dro på en ferietur sammen til London, og vi ble så gode venner. Mistet kontakten etter noen år, men har tatt den opp igjen og omgås i dag, 24 år etter at jeg traff henne på jobben jeg hadde den gang. Hun kom forøvrig aldri tilbake til den stillingen jeg skulle vikariere for henne i, for hun fikk en annen og bedre betalt jobb i et annet firma etter studiepermisjonen. Det endte med at jeg fikk hennes jobb, fast stilling.

Har hatt flere venner på jobb opp gjennom årene, men det var disse to jeg ble mest glad i :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jeg har likt best er sosialt fleksible og ser hvilke mennesker som liker kontakt, og hvem som ønsker redusere kontakt, ikke minst hvilken type kontakt de liker. De er positive, hyggelige og gjør sin del av arbeidet. De prater gjerne hyggelig med deg, og de prater mindre med de som ikke vil prate. Om de er morsomme så er det den beste type kollega

Skal sies at jeg aldri har møtt noen ekstreme surpromper som man kan se på kg, som nærmest hater at folk sier hei. Kanskje et hyggeligere miljø på jobb forhindrer at mennesker blir så hatefulle ?

Anonymkode: 8f236...ae6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...