Gjest lmari Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Jeg mailer en del med venner og familie langt unna - på samme måte som jeg tidligere skrev en del brev. Brevene har jeg spart på, jeg tenker at det kan være morsomt å se på dem om 50 års tid. Men hva gjør dere - sparer dere på e-poster? Skriver dem ut og lagrer dem, eller bare lagrer dem på maskinen/i mailprogrammet?
Dru Skrevet 19. april 2005 #2 Skrevet 19. april 2005 Jeg tar vare på de, men ble litt skuffa over Hotmail. Der ble de eldste fjernet etter et par år eller så. Nå bruker jeg Gmail og Thunderbird, og tar jevnlig kopi og lagrer en annen plass på disken. Har ikke tenkt på å skrive de ut.
Gjest Gulltopp Skrevet 19. april 2005 #3 Skrevet 19. april 2005 Lagrer, og skriver i tillegg ut helt spesielle.
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #4 Skrevet 19. april 2005 Jeg lagrer visst for mye. Har nå 1197 mail i innboksen i tillegg til de som er lagert under venner. Tror jeg trenger en opprydning :oops:
Crazee Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 Lagrar all mail, bortsett frå nyhetsbrev og diverse frå ulike maillister. Skjønt med gmail så vil eg nok ta vare på slikt òg, tenker eg - der får eg jo tildelt meir og meir plass for kvar dag som går ;-)
Cronos Skrevet 20. april 2005 #6 Skrevet 20. april 2005 På jobb tar jeg vare på alt (bortsett fra spam), men de slettes av administrator etter 1 år, dessverre. Akkurat nå har jeg 2169 mail i innboksen. Privat re-installeres Windows i ny og ne, så da forsvinner alle mail hvis jeg ikke tar vare på dem. Dessverre. Men jeg har da printet ut noen fra tidlig 90-tall. De er morsomme. Meningen er å ta vare på alle, men i praksis får jeg ikke gjort det.
Gjest Kari N Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Jeg tar vare på de, men ble litt skuffa over Hotmail. Der ble de eldste fjernet etter et par år eller så. Nå bruker jeg Gmail og Thunderbird, og tar jevnlig kopi og lagrer en annen plass på disken. Har ikke tenkt på å skrive de ut. Hm.. vet ikke helt hva du mener. Jeg har e-post datert fra januar 2002 liggende på hotmail. Vanligvis flytter jeg all post (utenom nyhetsbrev o.l.) i hotmailkontoen til min innboks i OE, som dermed blir lagret på maskinen. Men det kan være svært unyttig å ikke ha webmail, for hver gang maskinen kræsjer, forsvinner som regel all e-post og alle adresser (om man ikke tar back-up da). Noen svært få e-poster skriver jeg ut, så jeg har de i papirform.
Grooo Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Printer ikke ut noe, og har heller ikke gjort noe spesielt for å ta vare på gamle mail så endel har forsvunnet ved jobb/adressebytte. Har endel lagret på cd fra den første tiden på nittitallet, da var jeg ivrig på å ta backup av alt til enhver tid.
LilleBille Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Sparer på det meste - som er av privat art - men prøver å slette ting som er "uvesentlige" .. men det er ikke alltid like lett. (på jobb har jeg godt og vel 3500 mailer i innboksen - og noe av det samme hjemme)
Arkana Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 Jeg sparer på mailer i forskjellige foldere. Ikke korte, mer eller mindre intetsigende mailer, men der hvor det står noe interessant.
Gjest Madeline Skrevet 20. april 2005 #11 Skrevet 20. april 2005 Jeg sparer på en del men ikke alt. Spesielle meldinger tar jeg vare på. Har aldri printet ut noen av mailene.
Imax Skrevet 20. april 2005 #12 Skrevet 20. april 2005 Er en jævel til å slette mail. Lagrer aldri mail jeg sender, med mindre jeg vet det er noe jeg kommer til å trenge, og sletter utrolig mye. Mye pga plass og mye pga rot og system. Hater clutter! Flyttet 11 ganger på 90-tallet, så jeg skal si jeg ble flink til å kaste både brev og mye annet.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #13 Skrevet 20. april 2005 Sletter aldri epost untatt spam. Slik har det vært i ca 10 år nå faktisk. Jeg får mye, mest pga endel lister jeg abonnerer på og jobbrelatert. Tenker det er ca 3500 i uken for tiden og jeg får ikke lest en brøkdel engang. Men jeg har en god automatisk sortering og "innboksen" som så mange snakker om er tom her. Har forøvrig aldri problem med virus da epost lesning bare gjøres på en Linux-maskin og jeg har skrudd av HTML-visning av innkommene epost.
finnslarken Skrevet 20. april 2005 #14 Skrevet 20. april 2005 Så etter et kjapt søk i Outlook at jeg har datert mail fra 28.12.1998 - og noen eldre som er importert fra andre mailprogrammer enn Outlook. Så ja - jeg sparer. Det jeg liker godt med Outlook er at alt (dersom man ikke er koblet opp mot en Exchange-server da) ligger på en .PST-fil. Denne er grei å ta backup av (gjøres en gang i uken), i motsetning til Outlook Express som har en datafil pr. katalog. Er litt gøy av og til å gå gjennom og se både hva man selv har skrevet, og hva andre har sagt og gjort. Jeg innrømmer det - jeg er en samler!
Snuppelure Skrevet 20. april 2005 #15 Skrevet 20. april 2005 Da jeg og mannen min traff hverandre reiste jeg en del ,og veldig mye av kontakten gikk på mail. Da vi giftet oss hadde jeg printet ut disse søte mailen og limt de inn i en bok. Han fikk boken sammen med morgengaven sin, og ble veldig glad! Faktsik litt rørt.
Tusseline Skrevet 23. april 2005 #16 Skrevet 23. april 2005 Ja, jeg svarer på dem som er "personlige". Gidder ikke å spare på reklame, men koselige mailer fra venner og kjente er alltid gøy å ha.
Theolina Skrevet 25. april 2005 #17 Skrevet 25. april 2005 Jeg samler på de som er nyttige, koselige eller morsomme. Junks sletter jeg tvert, i tillegg til nyhetsbrev o.l.
Mimosa Skrevet 27. april 2005 #18 Skrevet 27. april 2005 Jeg har egen mappe for "Viktig info", bortsett ifra det sparer jeg ikke på mailer, nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå