Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5401 Del Skrevet 5. februar 2020 2 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Den her testen ligner veldig på min første test på sensitiviteten på 25 😀 så det her blir noen spennende dager fremover for deg 🤞🤞🤞😀❤️ min ble bare sterkere og sterkere for hver dag 😁 Dessverre var jeg dum og testet en gang til.. Hadde ikke helt ut koppen.. Og den var negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5402 Del Skrevet 5. februar 2020 Må innrømme at jeg kjenner nå etter 12/13pp at dette tærer mer på meg enn jeg trodde og ville innrømme. Spesielt etter den ultrasvake testen idag tidlig. Alle symptomer på at mensen kommer. Aldri fått sååååå svak test før. Føler meg ikke gravid. Er lei meg og føler meg som en dårlig dame. Tok jo en ny test på samme urin for å kunne ringe mannen min med nyheten om at vi hsdde fått en svakt positiv test i det minste.. Vi snakket om dette igår og jeg sa at jeg nekter å gå igjennom ivf. Men med dagens klump i magen så revurderer jeg. Må vel bli privat for vår del siden jeg har såpass mange barn fra før. Mannen min sier at dette går bra, han elsker alle barna våre og går det ikke så går det ikke, men jeg vet at han vil gi fellesbarnet et søsken, nærmere i alder. Jeg vil jo det jeg og. Jeg har trodd hele veien at jeg gjør dette mest fordi han ønsker det, men kjenner at det er faktisk kjempeviktig for meg. 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 5. februar 2020 #5403 Del Skrevet 5. februar 2020 8 minutter siden, Mozarellalover skrev: Dessverre var jeg dum og testet en gang til.. Hadde ikke helt ut koppen.. Og den var negativ Hvor lenge hadde koppen og innholdet stått i romtemperatur? Du vet at urin som står i romtemperatur i mer enn 2 timer ansees til å være ubrukelig? Ikke spørr meg hvorfor, men det er det dem sier på alle legekontorer. 😊 Om jeg var i dine sko, ville jeg ha ventet noen timer med å gå på do og drikke minst mulig så du får det konsentrert nok, også testet på nytt 😊 om du har en del tester liggende, kan det jo ikke skade 😊 ikke stol på den som ikke viste antydning til strek enda 😊 prøv heller med fersk urin 😊 lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 5. februar 2020 #5404 Del Skrevet 5. februar 2020 @Mozarellalover som @Ønskebarnnr2 nevner så er testen ugyldig når urin ikke er fersk 😊 ta en ny test imorgen på morgenurin så krysser vi alle fingrene 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 5. februar 2020 #5405 Del Skrevet 5. februar 2020 På 27.1.2020 den 16.08, Ønskebarnnr2 skrev: @Carjo4, tror du det? 😍 Jeg klarte ikke å vente og tenkte jeg skulle se hvordan det ble med litt utvannet urin. Og det ble såpass til strek at jeg måtte vise sambo det og han så det også med en gang! 😍 Så no håper vi bare at det stiger i fargen på teststreken og at det klorer seg godt fast! ❤️ På 28.1.2020 den 5.57, Ønskebarnnr2 skrev: God morgen alle dere fine damer 🥰 Dagens tester er blitt sterkere så jeg våget meg til å skrive det inn på FF 😍 herregud 😭❤️ jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg 🤭 ville dere tatt en digital test i morgen? 😊 Den øverste er tidligtest og den nederste vanlig 🥰 @Mozarellaloverher ser du forandringen fra den ene til den andre dagen med tidligtest 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5406 Del Skrevet 5. februar 2020 Tusen takk for prepp! Dere er snille altså. Problemet mitt er at mine menssymptomer aldri er graviditetsymptomer. Jeg har ikke helt troa. Ser du har huawei du og, og dne ene testen din ser jeg ikke strek på, så det er nok som den jeg tok da.. Nå vil jeg bare ha mensen. Fatter ikke hva som skjer med meg sånn akkurat nå. Sitter reelt hjemme og gråter og føler meg verdiløs🙄 og da føler jeg meg teit igjen. Jeg tør ikke teste mer idag, jeg tester imorgen tidlig med mindre mensen kommer kl 23 ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5407 Del Skrevet 5. februar 2020 30 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Hvor lenge hadde koppen og innholdet stått i romtemperatur? Du vet at urin som står i romtemperatur i mer enn 2 timer ansees til å være ubrukelig? Ikke spørr meg hvorfor, men det er det dem sier på alle legekontorer. 😊 Om jeg var i dine sko, ville jeg ha ventet noen timer med å gå på do og drikke minst mulig så du får det konsentrert nok, også testet på nytt 😊 om du har en del tester liggende, kan det jo ikke skade 😊 ikke stol på den som ikke viste antydning til strek enda 😊 prøv heller med fersk urin 😊 lykke til ❤️ Det som er litt rart er at på min jobb så oppbevares ofte urin til dyrkning lenger enn det i romtemp, eller i kjøleskap. Feks om vi får inn gravide som bare har morgenurinen så ok'er laben den.. Viktig å nevne at jeg ikke har en medisinsk utdannelse, jeg jobber med en del andre ting:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 5. februar 2020 #5408 Del Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, Mozarellalover skrev: Det som er litt rart er at på min jobb så oppbevares ofte urin til dyrkning lenger enn det i romtemp, eller i kjøleskap. Feks om vi får inn gravide som bare har morgenurinen så ok'er laben den.. Viktig å nevne at jeg ikke har en medisinsk utdannelse, jeg jobber med en del andre ting:) Dette er litt utenfor mitt felt, men dere måler vel ikke hcg på deres jobb? Når urinen skal til dyrkning? Kanskje nivået hcg endres over tid med en eldre urinprøve? Og ved en dyrkning ser man jo etter bakterier og ikke hcg? Bare litt høyttenkning altså😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5409 Del Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, autorain skrev: Dette er litt utenfor mitt felt, men dere måler vel ikke hcg på deres jobb? Når urinen skal til dyrkning? Kanskje nivået hcg endres over tid med en eldre urinprøve? Og ved en dyrkning ser man jo etter bakterier og ikke hcg? Bare litt høyttenkning altså😊 Ja det er jo utenfor mitt felt og kan du si. Jeg vet vi måler proteiner, leukocytter, rusmidler, blod osv. Tror nok vi generelt også alltid måler hcg. Jeg vet vi måler hcg for jeg har fått inn en del fortvilede pas som nettopp har funnet ut at de ee gravide når de var hos oss for noe helt annet. Jeg har ikke den type pasientansvar eller oppfølging, så jeg vet jo ikke om hcg fordunster fra urinen etter noen timer i romtemp. Jeg kan sikkert spørre på laben, men jeg er jo aldri der. Kan sikkert google også for har skjønt at man uansett får forskjellig svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 5. februar 2020 #5410 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) 11 minutter siden, Mozarellalover skrev: Det som er litt rart er at på min jobb så oppbevares ofte urin til dyrkning lenger enn det i romtemp, eller i kjøleskap. Feks om vi får inn gravide som bare har morgenurinen så ok'er laben den.. Viktig å nevne at jeg ikke har en medisinsk utdannelse, jeg jobber med en del andre ting:) Ehm, de øverste var tidligtest. På det ene bilde der det er 2 tester ilag er den øverste tidligtest og den nederste vanlig med en ultrasvak strek som også bare ble sterkere. 😊 Jeg synest bare at din test idag lignet veldig på de 2 øverste bildene 🤭 Når det er snakk om dyrkning så vil man få frem eventuelle bakterier, så jeg tror det er snakk om 2 forskjellige forhold her men jeg er ikke noe ekspert jeg heller 😊 Endret 5. februar 2020 av Ønskebarnnr2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5411 Del Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Ehm, de øverste var tidligtest. På det ene bilde der det er 2 tester ilag er den øverste tidligtest og den nederste vanlig med en ultrasvak strek som også bare ble sterkere. 😊 Jeg synest bare at din test idag lignet veldig på de 2 øverste bildene 🤭 Når det er snakk om dyrkning så vil man få frem eventuelle bakterier, så jeg tror det er snakk om 2 forskjellige forhold her men jeg er ikke noe ekspert jeg heller 😊 Ja, enig, de to øverste syns jeg ligner på min også:) og på din ene av de øverste ser jeg ikke strek, lott som på mitt bilde😅 Nope, det der er ikke mitt felt heller, eneste er at jeg tør ikke teste mer idag 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 5. februar 2020 #5412 Del Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, Mozarellalover skrev: Ja det er jo utenfor mitt felt og kan du si. Jeg vet vi måler proteiner, leukocytter, rusmidler, blod osv. Tror nok vi generelt også alltid måler hcg. Jeg vet vi måler hcg for jeg har fått inn en del fortvilede pas som nettopp har funnet ut at de ee gravide når de var hos oss for noe helt annet. Jeg har ikke den type pasientansvar eller oppfølging, så jeg vet jo ikke om hcg fordunster fra urinen etter noen timer i romtemp. Jeg kan sikkert spørre på laben, men jeg er jo aldri der. Kan sikkert google også for har skjønt at man uansett får forskjellig svar. Tror det letteste da er å ha is i magen og teste igjen i morgen 🙈 off.. er så frustrerende når man ikke får et klart svar på testene! Krysser fingre og tær!❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5413 Del Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, autorain skrev: Tror det letteste da er å ha is i magen og teste igjen i morgen 🙈 off.. er så frustrerende når man ikke får et klart svar på testene! Krysser fingre og tær!❤ Ja, og jeg hater de digitale testene! Spesielt de med ukesindikator!!! Sist graviditet som jeg har skrevet litt om testet jeg jo positivt sent, men ukesindikatortestene ødela nesten livet mitt. Tror jeg var i uke8 da de endelig viste 3+. Også er det jo det at jeg ikke føler meg gravid, og hvor enn rart dette høres ut så har jeg liksom alltid 'visst' det når jeg er det. Jeg har ingen sjette sans eller er overtroisk men jeg har aldri tatt feil på dette. 😕 vanskelig å holde tsnkene i sjakk kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 5. februar 2020 #5414 Del Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, Mozarellalover skrev: Ja, og jeg hater de digitale testene! Spesielt de med ukesindikator!!! Sist graviditet som jeg har skrevet litt om testet jeg jo positivt sent, men ukesindikatortestene ødela nesten livet mitt. Tror jeg var i uke8 da de endelig viste 3+. Også er det jo det at jeg ikke føler meg gravid, og hvor enn rart dette høres ut så har jeg liksom alltid 'visst' det når jeg er det. Jeg har ingen sjette sans eller er overtroisk men jeg har aldri tatt feil på dette. 😕 vanskelig å holde tsnkene i sjakk kjenner jeg Jeg tørr ikke da en med ukesindikator igjen i frykt for å freake ut uten grunn 😅 har en liggende men den blir nok liggende også 😂 Jeg vet om mange som kan føle det på det lenge før de faktisk har en test til å bevise det, så jeg tror det er en greie. Men hvor lenge til ikm? Er den rett rundt hjørne eller er det mange dager til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5415 Del Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, autorain skrev: Jeg tørr ikke da en med ukesindikator igjen i frykt for å freake ut uten grunn 😅 har en liggende men den blir nok liggende også 😂 Jeg vet om mange som kan føle det på det lenge før de faktisk har en test til å bevise det, så jeg tror det er en greie. Men hvor lenge til ikm? Er den rett rundt hjørne eller er det mange dager til? Flo sier om to dager. Men min ikm er faktisk idag.. Ja, høres kanskje sprøtt ut, men jeg har liksom ofte visst hvilken dag jeg ble gravid, at jeg har følt det har klaffa liksom. Da jeg ble gravid når hun siste var 9 uker så husker jeg at jeg tenkte shit nå er jeg gravid. Og det var jeg jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5416 Del Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, Mozarellalover skrev: Må innrømme at jeg kjenner nå etter 12/13pp at dette tærer mer på meg enn jeg trodde og ville innrømme. Spesielt etter den ultrasvake testen idag tidlig. Alle symptomer på at mensen kommer. Aldri fått sååååå svak test før. Føler meg ikke gravid. Er lei meg og føler meg som en dårlig dame. Tok jo en ny test på samme urin for å kunne ringe mannen min med nyheten om at vi hsdde fått en svakt positiv test i det minste.. Vi snakket om dette igår og jeg sa at jeg nekter å gå igjennom ivf. Men med dagens klump i magen så revurderer jeg. Må vel bli privat for vår del siden jeg har såpass mange barn fra før. Mannen min sier at dette går bra, han elsker alle barna våre og går det ikke så går det ikke, men jeg vet at han vil gi fellesbarnet et søsken, nærmere i alder. Jeg vil jo det jeg og. Jeg har trodd hele veien at jeg gjør dette mest fordi han ønsker det, men kjenner at det er faktisk kjempeviktig for meg. 😪 Om dere bare har ett felles barn fra før, vil dere ikke ha rett på søskenforsøk i det offentlige, da? 🙂 Anonymkode: 9abfb...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 5. februar 2020 #5417 Del Skrevet 5. februar 2020 6 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Det er helt normalt! Den måler nok ikke ukene/dagene så nøyaktig. Den måler jo et nivå i HCG. Jeg mener jeg også fikk 2-3 i uke 5. Ettersom du hadde 1-2 i uke 4 kan man jo anta at du da var 2 uker på vei, 4+5 tilsvarte HCG nesten 3 uker på vei, og 5-6 er du over på 3 uker. Du kan jo uansett bestille time til TUL og ha det som første milepæl. Om det mot alle odds går galt er det ingenting å gjøre likevel. Jeg vil anbefale TUL etter uke 7 for å få gode nok bilder, men du kan vel mest sannsynlig booke time allerede nå for å få se hjertelyd. Man vil jo konstant bekymre seg, men noe jeg alltid faller tilbake på er - oddsen er på min side. Så lenge jeg ikke føler intense smerter eller har blødninger, så står alt bra til. takk for svar! Jeg må bare ta meg selv i nakken og tenke positivt. Jeg er jo gravid til det motsatte er bevist. Var innom butikken for å kjøpe enda en test, men tenkte at en test ikke kan si meg om noe er galt eller ikke. Får heller spare de pengene til en eventuell TUL. 3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Tror kanskje det kan være hcg som stiger litt saktere? Det trenger ikke å bety noe farlig ❤️ for det stiger ulikt hos alle 😊 kanskje du blir litt mere rolig om du får deg en legetime? 😊 Også kan det jo være at den ikke slår ut før du har gått uke 6 heilt ut 😊 sender deg en klem og håper du klarer å slappe mere av ❤️ Håper det ikke er noe farlig ❤️ Ja jeg ble oppringt av legekontoret hvor de anbefalte en time før 12 ukerskontrollen, men legen er bortreist i uke 7 og 8 og da er det ikke lenge igjen til uke 12 så da venter jeg heller. Vurderer isåfall å kontakte helsestasjonen, selv om jeg vet at ingenting kan roe meg før jeg ser et bankende hjerte på UL. Så jeg må nok bare få til en UL om ikke så lenge selv om planen var å vente til uke 11-12. Leser mye på nett om at flere har fått enten en uke mer eller mindre på testen, det som skremmer meg er at noen av de som henger bakpå med ukene ender i abort. Jeg skal hvertfall HÅPE at spiren lever og vokser selv om testen og symptomene min er litt diffuse for tiden... ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5418 Del Skrevet 5. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dere bare har ett felles barn fra før, vil dere ikke ha rett på søskenforsøk i det offentlige, da? 🙂 Anonymkode: 9abfb...e48 Akkurat dette burde jeg nok faktisk vite, men det er ikke en problemstilling jeg har på bordet på jobb,😅 Jeg tror nok at i prinsippet har vi 'krav' på ivf offentlig, siden dette er ny partner og vi kun har et felles barn. Men sånn for min egen del føler jeg at jeg heller går privat. Så vi har nok som du sier sikkert rett på det og krav på det, men jeg tenker at det offentlige ikke skal finanisere at jeg får en full femmer-hockeyrekke. Føler det er litt unødvendig ressursbruk for min del. Også er det all den ventinga i tillegg. Tenker jeg får ta en tur til gyn og høre hva han mener om veien videre først. Eller ville dere tatt direkte kontakt med en klinikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 5. februar 2020 #5419 Del Skrevet 5. februar 2020 2 minutter siden, Carjo4 skrev: takk for svar! Jeg må bare ta meg selv i nakken og tenke positivt. Jeg er jo gravid til det motsatte er bevist. Var innom butikken for å kjøpe enda en test, men tenkte at en test ikke kan si meg om noe er galt eller ikke. Får heller spare de pengene til en eventuell TUL. Håper det ikke er noe farlig ❤️ Ja jeg ble oppringt av legekontoret hvor de anbefalte en time før 12 ukerskontrollen, men legen er bortreist i uke 7 og 8 og da er det ikke lenge igjen til uke 12 så da venter jeg heller. Vurderer isåfall å kontakte helsestasjonen, selv om jeg vet at ingenting kan roe meg før jeg ser et bankende hjerte på UL. Så jeg må nok bare få til en UL om ikke så lenge selv om planen var å vente til uke 11-12. Leser mye på nett om at flere har fått enten en uke mer eller mindre på testen, det som skremmer meg er at noen av de som henger bakpå med ukene ender i abort. Jeg skal hvertfall HÅPE at spiren lever og vokser selv om testen og symptomene min er litt diffuse for tiden... ❤️ Men så er det jo viktig at vi forsøker å tenke at vi leser jo veldig sjeldent om alle graviditeter som har gått bra, nettopp fordi en del mennesker stoler på testene sine og derfor ikke deler så mye😅 man hører jo stort sett enten det verste eller aller beste og usannsynlige. Skjønner deg godt jfg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #5420 Del Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Mozarellalover skrev: Akkurat dette burde jeg nok faktisk vite, men det er ikke en problemstilling jeg har på bordet på jobb,😅 Jeg tror nok at i prinsippet har vi 'krav' på ivf offentlig, siden dette er ny partner og vi kun har et felles barn. Men sånn for min egen del føler jeg at jeg heller går privat. Så vi har nok som du sier sikkert rett på det og krav på det, men jeg tenker at det offentlige ikke skal finanisere at jeg får en full femmer-hockeyrekke. Føler det er litt unødvendig ressursbruk for min del. Også er det all den ventinga i tillegg. Tenker jeg får ta en tur til gyn og høre hva han mener om veien videre først. Eller ville dere tatt direkte kontakt med en klinikk? Personlig ville jeg tatt direkte kontakt med en fertilitetsklinikk, de har ofte time hvor begge blir utredet samtidig. Anonymkode: 9abfb...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå