-C- Skrevet 30. januar 2020 #5241 Del Skrevet 30. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn apropos å være testpsykopat, for noen PP siden gikk samboeren min i postkassa for å hente en pakke han hadde fått fra helt hjem, og der lå jo mine tester også. Han bare hva er dette? En overraskelse? Jeg sa at neida det er bare noe greier, hehe. Var jo tross alt 40 tester. Men han ble så nysgjerrig for vi hadde liksom ingenting upcoming for at det skulle være noe hemmelig, så ejg åpnet den og viste han det. Han sto der og bare 'hva skal du med 40 tester????' jeg sa det vsr kjekt å ha. Han derimot mente at man kan jo bare kjøpe én test når man har missa mensen, og det er vel hele forskjellen på å være mann og kvinne her. Jeg kan ikke bare vente til ikm. Jeg vil ha svar, igår. Anonymkode: b240b...a08 Haha ja der har du jaggu meg mannen godt forklart i prøvesammenheng! De tenker ikke NOE annet enn: «gikk det/gikk det ikke» denne måneden! Lo godt nå! 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5242 Del Skrevet 30. januar 2020 4 minutter siden, -C- skrev: Haha ja der har du jaggu meg mannen godt forklart i prøvesammenheng! De tenker ikke NOE annet enn: «gikk det/gikk det ikke» denne måneden! Lo godt nå! 😂 Ja herregud. Også sist pp så var jeg tom for tester, og spurte om han kunne ta med en test fra apoteket, fordi jeg selvsagt var overbevist om at ejg avr gravid. Han: hæ? Du har vel flere tester igjen? Han tror åpenbart at 40 tester holder i... 40mnd. Anonymkode: b240b...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 30. januar 2020 #5243 Del Skrevet 30. januar 2020 Ja jeg tror ikke det er så tungt for menn å være prøvere. Tyngste for deres del er nok at kvinnen sliter etter mange mnd prøving. Jeg tror ikke min samboer tenker noe på dette annet enn når jeg tar det opp. Trist, men sant hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5244 Del Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, -C- skrev: Ja jeg tror ikke det er så tungt for menn å være prøvere. Tyngste for deres del er nok at kvinnen sliter etter mange mnd prøving. Jeg tror ikke min samboer tenker noe på dette annet enn når jeg tar det opp. Trist, men sant hehe! Min er veldig sånn at dette har vi klart før, så dette går så fint så. Hvis jeg sier at jeg er utålmodig og blir lei så sier han ting ala 'vi trenger jo ikke prøve hvis du ikke vil da'. Jeg ba han ta blodprøver å levere sædprøve og det gjorde han jo, men han forsto jo ikke i det hele tatt at det da var nedslående for meg at alt var bra, for alt er jo bra emd meg og. Så han går rundt og sier at det er bare uflaks, for han har supersperm og jeg har superegg. Eller om han merker jeg er lei så sier han 'vi kan jo forsøke ivf privat da???'. Så nei, han skjønner ikke en dritt. Men han prøver å være støttende, da. Anonymkode: b240b...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 30. januar 2020 #5245 Del Skrevet 30. januar 2020 @Ønskebarnnr2 se der ja!! Testen slo ut likevel ❤️❤️ Jeg begynner å bli paranoid, jeg var så dum å skulle måle tempen på gøy i dag og den var 0.20 lavere enn tidligere. Så nå er jeg tullete tanker om at dette ikke går. Må riste litt i meg selv for å tenke positivt på det og at det skal være en frisk baby! Håper vi begge får oppleve hjerteslag på UL om noen uker ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 30. januar 2020 #5246 Del Skrevet 30. januar 2020 Nå er jeg litt nervøs altså. Nok en negativ el-test. Blir bare mer og mer bekymret for at egget ikke slipper og at det er derfor jeg er så langt i syklus. Gynekologen så jo en stor og fin follikkel som var moden i følge henne. «Du kommer til å ha tempstigning når som helst» sa hun. Vel, ingen tempstigning i dag og negativ el-test! Det jeg nå spør meg selv om er om gynekologen ser forskjell på cyste og follikkel? Vet dere? Jeg tenker så klart at man i det tilfellet kanskje burde tatt otrivelle, men hun mente jo at jeg ikke burde det 😕 Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5247 Del Skrevet 30. januar 2020 28 minutter siden, -C- skrev: Nå er jeg litt nervøs altså. Nok en negativ el-test. Blir bare mer og mer bekymret for at egget ikke slipper og at det er derfor jeg er så langt i syklus. Gynekologen så jo en stor og fin follikkel som var moden i følge henne. «Du kommer til å ha tempstigning når som helst» sa hun. Vel, ingen tempstigning i dag og negativ el-test! Det jeg nå spør meg selv om er om gynekologen ser forskjell på cyste og follikkel? Vet dere? Jeg tenker så klart at man i det tilfellet kanskje burde tatt otrivelle, men hun mente jo at jeg ikke burde det 😕 Sukk... En follikkel er en cyste. Om det er en tom cyste eller om det er et egg inni vet jeg ikke om de ser. Ved ivf ser de hvor mange follikler det er, men de kan ikke se om det er egg i alle. Vet ikke om det blir samme sak. Anonymkode: 678a8...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 30. januar 2020 #5248 Del Skrevet 30. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En follikkel er en cyste. Om det er en tom cyste eller om det er et egg inni vet jeg ikke om de ser. Ved ivf ser de hvor mange follikler det er, men de kan ikke se om det er egg i alle. Vet ikke om det blir samme sak. Anonymkode: 678a8...cea Takk! Dette visste jeg faktisk ikke! Skal på utredning på sykehuset i morgen med partner, så da får vi iallfall kanskje se hva som foregår inni der om ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5249 Del Skrevet 30. januar 2020 9 minutter siden, -C- skrev: Takk! Dette visste jeg faktisk ikke! Skal på utredning på sykehuset i morgen med partner, så da får vi iallfall kanskje se hva som foregår inni der om ikke annet. Jeg tenker at du kanskje bør be om ovitrelle imorgen om du ikke har eggløsning til da. Det skader jo ikke. Sånn jeg tolker det - som er motsatt av din lege - så er dette en lang syklus uten eggløsning, og ikke en syklus hvor du bare har misset El og mens. Jeg tenker at du er på samme syklus enda og at follikelen ikke nødvendigvis slipper et egg. Litt som at kroppen hsr hengt seg opp da. Jeg ser at jeg plutselig har fått to Anonymkoder, og det er fordi jeg skrev fra dataen, hvor åpenbart min eldste var innlogget, så beklager forvirringen. Jeg prøver å finne meg et sted å lage en ny epost sånn at jeg kan lage en bruker for dette forumet, sånn at jeg slipper å omskrive ting elelr anonymisere meg selv Anonymkode: a2f00...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 30. januar 2020 #5250 Del Skrevet 30. januar 2020 1 time siden, Carjo4 skrev: @Ønskebarnnr2 se der ja!! Testen slo ut likevel ❤️❤️ Jeg begynner å bli paranoid, jeg var så dum å skulle måle tempen på gøy i dag og den var 0.20 lavere enn tidligere. Så nå er jeg tullete tanker om at dette ikke går. Må riste litt i meg selv for å tenke positivt på det og at det skal være en frisk baby! Håper vi begge får oppleve hjerteslag på UL om noen uker ❤️ Jeg tror ikke at et så lite nedgang skal ha noe å si ❤️ så bare ta det med ro @Carjo4❤️ jeg skal til fastlegen på tirsdag og håper på at han går med på at jeg skal få tidlig UL 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 30. januar 2020 #5251 Del Skrevet 30. januar 2020 Tusen takk for fint svar:) jeg nevner dette for sykehuset i morgen, og ber dem sjekke det. Eventuelt så får jeg jo ringe Hausken igjen. Men merkelig at hun ikke tenkte på at det kanskje kunne være situasjonen hun da, med tanke på at jeg ikke har hatt eggløsning osv. Lurer også på om det hjelper å sette otrivelle om det egget er gammelt liksom. Men Hausken sa jo at det ikke kunne bli gammelt. Nei Gud jeg aner ikke jeg altså huff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 30. januar 2020 #5252 Del Skrevet 30. januar 2020 @-C-, jeg ser at du har fått svar.. Men du får gjøre slik at du ber om den sprøyten imorgen, alt etter hva dem klarer å se der inne.. Ønsker deg masse lykke til ❤️ hold oss oppdatert imorgen! ❤️ Sender deg en klem ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 30. januar 2020 #5253 Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) Hei! Nå er jeg her med ny bruker. Så nå kan jeg skrive litt mer om meg selv. Jeg har totalt fire barn, hvorav tre av de er fra tidligere ekteskap. Disse fikk jeg i ung alder og er nå en 'voksen' prøver. Mitt siste barn er to år gammelt og vi startet prøve på nr 5/2 (han har ingen fra før hun som snart er to) relativt raskt grunnet alder. Jeg slet med å bli gravid etter førstemann og var svært overvektig etter graviditeten, og fikk påvist PCOS. Denne er nå ikke et problem mer, etter jeg fikk en normal vekt. Vi har som jeg skrev vært aktive prøvere i 13pp, men det er litt feil, det er nok 12. Litt usikker. Vi har tatt fertilitetstester og alt skal være tipp topp. Det er helst mannen min som vil ha et barn til, men det er jeg som stresser, siden jeg er redd for en da capo fra da jeg fikk påvist PCOS. Jeg vil ikke ha ivf og har egentlig innstillingen at går det ikke så går det ikke, så jeg vil ikke stresse med hormoner og alt. Jeg er jo såpass 'voksen' nå. Samtidig kjente jeg da jeg var gravid med hun som snart er to år at det er den verste graviditeten jeg har vært med om. Jeg var helt ødelagt og kjenner at jeg tror det er at jeg er såpass mye eldre nå. Det var fælt. Derfor vil jeg helst at vi skal bli gravide innen april, for jeg orker ikke styre med dette i evigheter. Og samboeren min har jo bare ett eget barn, men jeg har jo fire. Så for meg er det ikke så viktig med et barn til, selv om jeg gjerne vil ha ett, og orker det, men det er jo ikke til å stikke under en stol at denne prøvingen ikke var mitt iniativ. Jeg har jo vært veldig ung mor, og nå er jeg en voksen mamma til vårt barn. Men om vi må prøve i evigheter ser jeg for meg ivf og at alt vil kollapse for meg. Jeg vil ikke det. Mine tre første er så tette, og jeg vil helst ha tette barn nå om vi skal ha et til fordi jeg ikke vil bruke resten av voksenlivet på å være småbarnsmamma. Samtidig blir jeg så opphengt i tester og alt at det er rett og slett litt belastende for meg med prøving. Jeg var totalt uforberedt på at dette skulle ta tid. For det er egentlig ingen grunn til det nå. Jaja. Det var litt om meg, den anonyme. Om det er noen opplysninger dere føler har vært motstridende så er det fordi jeg har forsøkt å anonymisere meg selv i tilfelle jeg glemmer ab-knappen. Endret 30. januar 2020 av Mozarellalover La til noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 30. januar 2020 #5254 Del Skrevet 30. januar 2020 18 minutter siden, -C- skrev: Tusen takk for fint svar:) jeg nevner dette for sykehuset i morgen, og ber dem sjekke det. Eventuelt så får jeg jo ringe Hausken igjen. Men merkelig at hun ikke tenkte på at det kanskje kunne være situasjonen hun da, med tanke på at jeg ikke har hatt eggløsning osv. Lurer også på om det hjelper å sette otrivelle om det egget er gammelt liksom. Men Hausken sa jo at det ikke kunne bli gammelt. Nei Gud jeg aner ikke jeg altså huff Jeg kom på at da jeg gikk på peegotime(hva heter det nå?) og var i lik situasjon som deg med at egget aldri slapp til tross for 'bra follikel' så fikk jeg provera(???) for å få mens, og så dobbel dose pergotime. Min gyn sa at om egget har brukt så lang tid på å vokse så er det ikke noe poeng. Han mente i alle fall at det ikke nødvendigvis var et bra eller brukanes egg. Jeg ble jo gravid på dobbel dose pergo etter provera. I mitt hode er det logisk at egg blir gamle men jeg er jo absolutt ikke en ekspert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwina Skrevet 30. januar 2020 #5255 Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) God kveld 😊 Tenkte bare dele grafen min, for synes den ser ganske lovende ut egentlig! Hadde ikke tenkt å teste før IKM på mandag, men lurer litt på om jeg tar en test i morgen eller lørdag dersom tempen fortsatt er høy 🤞 Har særdeles få symptomer, kun kjent litt stikking 7dpo og 9dpp også er jeg litt småkvalm i dag (kanskje ikke direkte kvalm, men føler jeg har maten litt opp i halsen på en måte)😅 *håper* Hva hadde dere gjort, testet eller ventet?😇 Endret 30. januar 2020 av Arwina 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seinnie Skrevet 30. januar 2020 #5256 Del Skrevet 30. januar 2020 På 29.1.2020 den 12.58, -C- skrev: @Ønskebarnnr2 Skjønner veldig godt at dette er litt tøffe dager nå frem til du er helt sikker ❤️ men vi er her for deg hele veien!!! Og sjansene for at alt er bra er jo langt større enn omvendt 😍🙏🏻 Tuuuusen takk! ❤️ Har hatt så dårlig samvittighet for å ikke være her mer for deg i disse dagene, men jeg sliter selv med barnløsheten i disse dager og det at syklusen var helt på bærtur tok meg helt. Ble bare så utrolig lei rett og slett! Husk at du alltid kan sende meg PM også om jeg ikke svarer eller er aktiv her inne. Det gjelder jo for alle. Jeg har bare blitt en sliten prøver med tiden, og mistet helt motet nå da mensen ikke kom og jeg fikk negative tester + to SA’er og ja hele smørja! Da føler man ikke for å være så mye her, man vil ikke demotivere andre heller! Men fikk meg heldigvis et løft i dag😍🙏🏻 Dette skal gå bra ønskebarn ❤️ Du er så god C! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5257 Del Skrevet 30. januar 2020 6 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Jeg tror ikke at et så lite nedgang skal ha noe å si ❤️ så bare ta det med ro @Carjo4❤️ jeg skal til fastlegen på tirsdag og håper på at han går med på at jeg skal få tidlig UL 😍 Hvorfor skal du ha tidlig UL dekket offentlig? Synes du det er rimelig bruk av ressurser? Har du sett på indikasjonene for tidlig UL? Anonymkode: 59bc2...1ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærblå Skrevet 31. januar 2020 #5258 Del Skrevet 31. januar 2020 22 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Jeg føler meg helt fantastisk idag 😍 jeg har vært en del kvalm og svimmel de siste dagene, og puppene begynner å bli større 🤭 ellers så kjenner jeg lite 🥰 kjenner at det bobbler på en måte i nedre magen 🤭 men om det er innbilning eller fakta vet jeg ikke 😅 er litt sånn overalt idag, har fått bestilt meg legetime og ser frem til å få det skrevet ned 😍 Jeg håper du koser deg masse med tvillingene 😍 klem til deg ❤️ Hehe er vel både gravid bobler og lykke bobler! Du får nyte tiden, og komme med litt gode gravid oppdateringer innimellom til oss 😊 jeg titter innom i ny å ne når jeg har litt tid 😊 Her i heimen er det fullt tvillingkjør og kaos 😆😅 Jeg å mannen lo i går av at vi ble så gira hver gang ungene gjorde simple ting som å rape eller bæsje 🙈 - Haha - M 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærblå Skrevet 31. januar 2020 #5259 Del Skrevet 31. januar 2020 9 timer siden, Arwina skrev: God kveld 😊 Tenkte bare dele grafen min, for synes den ser ganske lovende ut egentlig! Hadde ikke tenkt å teste før IKM på mandag, men lurer litt på om jeg tar en test i morgen eller lørdag dersom tempen fortsatt er høy 🤞 Har særdeles få symptomer, kun kjent litt stikking 7dpo og 9dpp også er jeg litt småkvalm i dag (kanskje ikke direkte kvalm, men føler jeg har maten litt opp i halsen på en måte)😅 *håper* Hva hadde dere gjort, testet eller ventet?😇 Jeg er kanskje ikke den rette til å svare, men jeg klarte aldri å vente lenger enn 10dpo 🙈 Jeg hadde testet 😅 - M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærblå Skrevet 31. januar 2020 #5260 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) 14 timer siden, -C- skrev: Nå er jeg litt nervøs altså. Nok en negativ el-test. Blir bare mer og mer bekymret for at egget ikke slipper og at det er derfor jeg er så langt i syklus. Gynekologen så jo en stor og fin follikkel som var moden i følge henne. «Du kommer til å ha tempstigning når som helst» sa hun. Vel, ingen tempstigning i dag og negativ el-test! Det jeg nå spør meg selv om er om gynekologen ser forskjell på cyste og follikkel? Vet dere? Jeg tenker så klart at man i det tilfellet kanskje burde tatt otrivelle, men hun mente jo at jeg ikke burde det 😕 Sukk... Hmm som AB nevnte over her. Mulig kroppen faktisk har hengt seg litt opp å ikke klarer å slippe egget. Kroppen har kanskje prøvd den uken du trodde du skulle få EL men ikke klart å slippe å derfor prøver igjen nå. Syns i dette tilfellet du da kanskje burde ha fått ovitrielle. Skjønner ikke hvorfor dem er så nølende på å gi deg det? 🤔 Hvordan gikk det i dag? Fått positiv test og tempøkning? - M Endret 31. januar 2020 av Bærblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå