Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, -C- skrev:

Hei igjen, kan du forklare meg litt om hva pergotime er? @Mozarellalover

PS: Elsker nicket ditt haha!

Er på min ekte bruker nå, så svarer ab.pergotime er klomifen, letrozol? 

Anonymkode: a2f00...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.1.2020 den 18.35, Mozarellalover skrev:

Hei! 

Nå er jeg her med ny bruker. Så nå kan jeg skrive litt mer om meg selv. 

Jeg har totalt fire barn, hvorav tre av de er fra tidligere ekteskap. Disse fikk jeg i ung alder og er nå en 'voksen' prøver. 

Mitt siste barn er to år gammelt og vi startet prøve på nr 5/2 (han har ingen fra før hun som snart er to) relativt raskt grunnet alder. 

Jeg slet med å bli gravid etter førstemann og var svært overvektig etter graviditeten, og fikk påvist PCOS. Denne er nå ikke et problem mer, etter jeg fikk en normal vekt. 

Vi har som jeg skrev vært aktive prøvere i 13pp, men det er litt feil, det er nok 12. Litt usikker. 

Vi har tatt fertilitetstester og alt skal være tipp topp. Det er helst mannen min som vil ha et barn til, men det er jeg som stresser, siden jeg er redd for en da capo fra da jeg fikk påvist PCOS. 

Jeg vil ikke ha ivf og har egentlig innstillingen at går det ikke så går det ikke, så jeg vil ikke stresse med hormoner og alt. Jeg er jo såpass 'voksen' nå. 

Samtidig kjente jeg da jeg var gravid med hun som snart er to år at det er den verste graviditeten jeg har vært med om. Jeg var helt ødelagt og kjenner at jeg tror det er at jeg er såpass mye eldre nå. Det var fælt. Derfor vil jeg helst at vi skal bli gravide innen april, for jeg orker ikke styre med dette i evigheter. 

Og samboeren min har jo bare ett eget barn, men jeg har jo fire. Så for meg er det ikke så viktig med et barn til, selv om jeg gjerne vil ha ett, og orker det, men det er jo ikke til å stikke under en stol at denne prøvingen ikke var mitt iniativ. 

Jeg har jo vært veldig ung mor, og nå er jeg en voksen mamma til vårt barn. Men om vi må prøve i evigheter ser jeg for meg ivf og at alt vil kollapse for meg. Jeg vil ikke det. Mine tre første er så tette, og jeg vil helst ha tette barn nå om vi skal ha et til fordi jeg ikke vil bruke resten av voksenlivet på å være småbarnsmamma. 

Samtidig blir jeg så opphengt i tester og alt at det er rett og slett litt belastende for meg med prøving. Jeg var totalt uforberedt på at dette skulle ta tid. For det er egentlig ingen grunn til det nå. 

Jaja. Det var litt om meg, den anonyme. 

Om det er noen opplysninger dere føler har vært motstridende så er det fordi jeg har forsøkt å anonymisere meg selv i tilfelle jeg glemmer ab-knappen. 

Hei @Mozarellalover :) 

Litt sent, men jeg pleier å prøve å ønske alle velkommen her inne! Så velkommen skal du være! Så utrolig kult å få inn noen som er aktive i tråden, det setter vi alle pris på!

Så hyggelig at du deler din historie og forteller oss hvordan du har det. Vi har alle så mange forskjellige bakgrunner her inne, alle aldre, noen med barn, noen uten osv. osv. Det fineste og det jeg er MEST stolt av med skravletråden er at vi alle er enige om å være positive og hjelpe hverandre! Dersom noen kommer inn i tråden for å krangle eller lage uhygge og trolle, går vi kollektivt i gang med å ikke svare dem. Totalt overse det, da er det ikke moro å forsure et sted :) Så håper du vil hjelpe oss med det!

Jeg er også i pp 12, eller evt 13, litt gråsone på meg om dagen som du vet, men sånn ca. Jeg er 37 år, så jeg er nok den eldste her inne. Har to barn fra før og prøver nå på tredje. Mistet to ganger i 2019. Hvor gammel er du om jeg kan spørre? :) 

Skjønner det er mye å tenke på, men jeg tenker at om dere får et barn til blir det nok bare en ekstra stor bonus for dere begge. Kanskje det kan hjelpe deg med å slappe av litt? 

Skjønner at det er mye lettere sagt enn gjort, men ja, man kan jo foreslå det til andre selv om man ikke klarer det selv 😛 (les: meg haha)

Iallfall, koselig å ha deg her og velkommen skal du være ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, -C- skrev:

Hei hei, jeg fikk svar på dette i dag, og du har rett. De ser jo bare en tom sekk, men kan utifra plassering og form anta at det er en follikkel sa de:) 

Greit å vite 🙂👍

Anonymkode: 678a8...cea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Da har jeg og samboer vært på sykehuset for utredning av infertilitet.

For å gjøre en lang historie noe kortere (jeg har en tendens til å ende opp med å skrive veldig langt :p) så kom vi i grunn ikke så veldig langt i dag.

De snakket først lenge med oss, og gikk gjennom alle prøvesvar. Både mine og samboers. Alt så veldig bra ut og de sa: "Dette er jo VELDIG bra verdier, spesielt med tanke på alderen din" osv. "Kjempefin AMH" bla bla bla. Alt var så flott og fint og og og!

Vet det sikkert høres rart ut for dere, men jeg er så LEI av å høre at alt ser sååå bra ut! For ingenting er jo faktisk bra, når vi ikke blir gravide! Vel, vet det er barnslig sagt av meg, men sånn føles det bare! 
De gikk gjennom historikken i prøvingen vår. Alt fra aborter, til sykluslengder, om jeg har hatt EL osv. Veldig nøye var de. Jeg spurte dem om det fantes en øøøørliten sjanse for at jeg var i tidlig overgangsalder. Et tydelig "Nei" var også svaret her. Spurte de hvordan de kunne være så sikker. Da viste de meg forskjellige verdier og forklarte at jeg jo har hatt eggløsning hver måned osv. At det faktisk var helt umulig utifra det. Så det er jeg nok ikke nei. 

Jeg bare leter desp etter forklaringer sant. Spurte også dem om jeg kan ha pcos eller endometriose eller eller. Nei nei og nei! Så spurte jeg om jeg kanskje kan ha kommet i overgangsalderen NUH da, siden jeg nå har en syklus på bærtur. Da sa de: Nei, det er nok akkurat det du sier bare, en syklus  å bærtur grunnet Letrozol og ikke minst prednisolon som du har gått på. Det kan være litt hormonforstyrrende.

Så tok de innvendig ultralyd, og jeg ble litt sjokkert over hvor dårlig ultralydapparat de har. Ift Hausken var det på sykehuset ekstremt ræva. Jeg ble faktisk ordentlig overrasket! Forklarte dem dette med syklusen som nå er forsinket og egget gynekologen min så på onsdag. De sjekket og kunne fremdeles se egget/folliklen der inne. 

Jeg spurte om de kunne se om et egg har sluppet eller ikke, hvorpå de svarte at nei det kunne de dessverre ikke.

De var enige i at det er rart at mensen ikke kommer og at det ligger en follikkel der slik, og at det kan hende kroppen har hengt seg opp ja. De tilbydde meg provera.  Så jeg lurer på: Kan noen fortelle meg litt om provera?

Vi ble enige i at jeg kunne vente litt, og ringe Hausken og spørre dem om Provera vil kunne ødelegge ift oppstart på IVF etterhvert. Så jeg må se an og tenke litt på det. De ville heller ikke sette Otrivelle på meg. Mente at det var best det skjer naturlig om et egg skal slippe, spesielt nå som syklusen tuller.

Så var det offentlig IVF da, vi innfrir alle krav og de kan sende en søknad om det, men de ville isåfall muligens sjekke inni meg først. Operasjon for å se på alt inni der. Forklarte i detalj hvordan denne operasjonen ville foregå, kikkehull og bla bla bla. De ville sjekke om "tubene" mine var åpne, samtidig som de sa at de jo vet de er åpne i og med at jeg har blitt gravid to ganger på 7 mnd. Men de må gjøre det for å kunne vise Riksen at de har sjekket alt før de sender oss dit. Helt sjukt spør du meg.... 

For å være helt ærlig føler jeg meg ikke et DØYT klokere! Jeg er også litt skuffet over at Hausken ikke en gang tenkte tanken på at egget der inne kanskje er et egg som ikke slipper. 

Sambo er irritert og mener INGEN skal operere meg! Han sier at om vi skal gjøre IVF blir det hos Hausken, ferdig snakka! Var egentlig ganske fint å føle at han tok et valg der sånn, for jeg har hittil måttet ta omtrent alle valgene frem til nå. Så der imponerte sambo meg litt! Følte meg ivaretatt! 

Jeg vurderer nå og bestille meg NOK en time hos Hausken til uken, bare for å se hvordan utviklingen er der inne, og utifra det bestemme om jeg skal gå på Provera eller ikke. Samboer ville ikke at jeg skulle gjøre noe før om noen dager. Se an om tempen bare forblir lav, eller om den stiger. Som han sa: "HVA hvis du faktisk har hatt, har eller skal ha eggløsning, også avbryter vi det med piller?" Han mente det ikke kunne skade og se det an i noen dager nå. Han har jo rett, så vi gjør det. + vi vil høre hva Hausken sier om Provera før IVF.

Jeg tar gjerne i mot alle erfaringer, tanker, tips, råd rundt situasjonen jeg står i! Har jo aldri opplevd dette før, så blir bare glad om noen har noe å komme med :) ❤️ og tusen takk som orker å følge meg, og beklager for lange innlegg. 
Hvem prøvde jeg å lure da jeg skrev "for å gjøre en historie kort" hahahhaahahah! Nå lo jeg av meg selv her!

Vil også gi alle sammen her inne, inklusive meg selv litt KUDOS for at vi er så fine mot hverandre!😍

Ser det har vært en del bøll her inne i dag, og jeg blir så syyyykt stolt når jeg ser at omtrent ingen biter på!

Det er virkelig vanskelig noen ganger, men også HELT rett å gjøre!

Ut og bort med trollene, null oppmerksomhet, overse, overse OVERSE!

Haha! Som en gammel preacher blitt på det der jeg 😛 men jeg har virkelig troen på det! Bare hoppe over de innleggene! Så kan de trolle til hverandre de anonyme om de vil! Men vi gir det ingen oppmerksomhet og det gjør meg faktisk stolt og glad! For denne kulturen har VI skapt sammen her inne!

Jeg sender dere nok en gang en STOOOOOOOOOOOR lørdagsklem ❤️Dere er best!!!!

Klem C

Legger nok en gang ved den psykotiske grafen min, da noen over lurte på hvordan den så ut nå! Den ser dritt ut kan jeg si dere 😛

9419B010-71F4-45DD-B6FB-1D963305C6CF.png

Endret av -C-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på min ekte bruker nå, så svarer ab.pergotime er klomifen, letrozol? 

Letrozol har jeg jo gått på nå i 3 mnd da, og tror også at det er nettopp den som har klusset til syklusen min - uten at jeg kan vite da! :) 

Du kan jo bare skrive Hilsen Mozarellalover så vet jeg hvem du er :) 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, -C- skrev:

Letrozol har jeg jo gått på nå i 3 mnd da, og tror også at det er nettopp den som har klusset til syklusen min - uten at jeg kan vite da! :) 

Du kan jo bare skrive Hilsen Mozarellalover så vet jeg hvem du er :) 

Veldig trøtt mozarella lover her nå, men ser jr til at letrozol og pergo ikke har samme virkestoff! Svarer deg mer imorgen! 

Klem mozzarellalover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig trøtt mozarella lover her nå, men ser jr til at letrozol og pergo ikke har samme virkestoff! Svarer deg mer imorgen! 

Klem mozzarellalover

Den er grei:) Tusen takk:) 

Nattinatti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C- Jeg skjønner godt du er lei av å høre at alt er fint med dere, med tanke på historien deres det siste året. Jeg ble litt oppgitt på deres vegne bare av å lese første avsnittet om hva de sa🙄😅 Også med den grafen du har nå.. Jeg skjønner godt du blir frustrert og lei, og de følelsene har du lov å kjenne på! 

Operasjon hørtes også ganske heftig ut, og skjønner om det er noe du vil unngå..

Ære være til deg, og alle andre, som må gå gjennom dette. Dere er så sterke som står i det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, grønnkål skrev:

@-C- Jeg skjønner godt du er lei av å høre at alt er fint med dere, med tanke på historien deres det siste året. Jeg ble litt oppgitt på deres vegne bare av å lese første avsnittet om hva de sa🙄😅 Også med den grafen du har nå.. Jeg skjønner godt du blir frustrert og lei, og de følelsene har du lov å kjenne på! 

Operasjon hørtes også ganske heftig ut, og skjønner om det er noe du vil unngå..

Ære være til deg, og alle andre, som må gå gjennom dette. Dere er så sterke som står i det! 

Tusen takk for forståelse og støtte @grønnkål. Ja det er helt sjukt, men vi gjør dette privat om vi skal gjøre det! Det er vi enige om. Ingen vits å utsette seg selv for mer enn en må huff! God klem ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor viktig er egentlig sædvennlig glidemiddel? Eller mer rett, hvor viktig er det å ikke bruke vanlig glidemiddel?

Anonymkode: 0b303...662

Jeg har bare egne erfaringer å komme med her, men vi brukte vanlig glidemiddel på de første tre prøveperiodene og ble ikke gravide. På den 4. Gangen hadde jeg kjøpt sædvennlig glidemiddel og vi ble gravide 🙂 man kan sikkert bli gravide uansett, og noen blir jo gravide til tross for prevensjon og alt, men alt som bedrer forholdene for svømmerne vil jo øke sannsynligheten for befruktning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
3 hours ago, Mozarellalover said:

Det er mannens filosofi og, en test holder. Det er min filosofi når jeg ikke er prøver også, men sekundet jeg blir prøver blir jeg irrasjonell

Misfortså meg rett, har lyst til å teste hver dag fra så tidlig som mulig hver måned 🤭 derfor har jeg regelen om at jeg bare har en test liggende i huset, da vil jeg jo ikke kaste bort på å teste for tidlig! Om jeg hadde hatt de liggende hadde jeg ikke klart å holde meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg har bare egne erfaringer å komme med her, men vi brukte vanlig glidemiddel på de første tre prøveperiodene og ble ikke gravide. På den 4. Gangen hadde jeg kjøpt sædvennlig glidemiddel og vi ble gravide 🙂 man kan sikkert bli gravide uansett, og noen blir jo gravide til tross for prevensjon og alt, men alt som bedrer forholdene for svømmerne vil jo øke sannsynligheten for befruktning.

Jeg vurderte også å bruke sædvennlig glidemiddel, men Hausken sa at jeg ikke skulle det. «Naturlig er bedre». Så det var litt skuff haha! Skjønner ikke hvorfor det da heter sædvennlig og da helst ikke bør brukes 😕 (i følge Hausken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, -C- skrev:

Jeg vurderte også å bruke sædvennlig glidemiddel, men Hausken sa at jeg ikke skulle det. «Naturlig er bedre». Så det var litt skuff haha! Skjønner ikke hvorfor det da heter sædvennlig og da helst ikke bør brukes 😕 (i følge Hausken)

Tror nok det beste er å ikke bruke noe, ja! Men vi må av diverse grunner bruke glidemiddel for å unngå at det blir vondt, og da tror jeg det beste er å bruke sædvennlig type 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeSender deg en god klem @-C- ♥️ dere velger nok det rette, man må bare stole på seg selv i denne prosessen. Krysser fingrene for at du får eggløsning naturlig snart hvertfall, så får dere se slutten på syklus-mysteriet!

Jeg røk på en test i dag også, siden tempen steg. Vanligvis er den på vei nedover fra 11 dpo. Negativ test var det i dag også.. jaja, nå har jeg bare en vanlig og CB igjen, så da venter jeg til etter IKM. Legger ved grafen, den turkise er denne syklusen 😁

Screenshot_20200201_091053.jpgidget spanWidget span

Endret av Arwina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, -C- skrev:

Hei @Mozarellalover :) 

Litt sent, men jeg pleier å prøve å ønske alle velkommen her inne! Så velkommen skal du være! Så utrolig kult å få inn noen som er aktive i tråden, det setter vi alle pris på!

Så hyggelig at du deler din historie og forteller oss hvordan du har det. Vi har alle så mange forskjellige bakgrunner her inne, alle aldre, noen med barn, noen uten osv. osv. Det fineste og det jeg er MEST stolt av med skravletråden er at vi alle er enige om å være positive og hjelpe hverandre! Dersom noen kommer inn i tråden for å krangle eller lage uhygge og trolle, går vi kollektivt i gang med å ikke svare dem. Totalt overse det, da er det ikke moro å forsure et sted :) Så håper du vil hjelpe oss med det!

Jeg er også i pp 12, eller evt 13, litt gråsone på meg om dagen som du vet, men sånn ca. Jeg er 37 år, så jeg er nok den eldste her inne. Har to barn fra før og prøver nå på tredje. Mistet to ganger i 2019. Hvor gammel er du om jeg kan spørre? :) 

Skjønner det er mye å tenke på, men jeg tenker at om dere får et barn til blir det nok bare en ekstra stor bonus for dere begge. Kanskje det kan hjelpe deg med å slappe av litt? 

Skjønner at det er mye lettere sagt enn gjort, men ja, man kan jo foreslå det til andre selv om man ikke klarer det selv 😛 (les: meg haha)

Iallfall, koselig å ha deg her og velkommen skal du være ❤️ 

Vi to er like gamle, bare at jeg bikker 38 nå veldig snart😅

Ja, var egentlig derfor jeg lagde meg en bruker til prøverforumet, for jeg ville ikke være anonym. Første innlegget jeg skrev her var jeg redd for å bli tolka helt feil og jeg tror ofte man generelt kan virke skikkelig mye krassere enn man mener, også er det jo alltid noen anonyme som virkelig ikke er greie. Så hvis jeg skriver anonymt skal jeg signere med at det er meg, for det betyr bare at jeg er på den vanlige brukeren min. Denne brukeren tenker jeg ikke være anonym på:) 

Jeg tenker jo at for meg er et barn til bare en bonus, men jeg vet jo at mannen min virkelig ønsker seg et barn til, men han er så snill så han vil aldri si at han blir skuffet om du skjønner. Og jeg har jo kapasitet til et barn til og lyst på et barn til, men jeg begynner å bekymre meg for om det kommer til å skje. 

Ironisk nok ble jeg faktisk gravid da hun på snart to bare var 9 uker gammel, men mistet😑

Nå 12/13pp senere så føler jeg litt skam over at jeg den gang ble lettet.. 

Jeg ser du spør om provera. Jeg fikk provera fordi jeg hadde så ekstremt lange sykluser, jeg gikk en gang 5mnd uten mensen. Pergotime finnes under navnet clomifen nå men skrives visst nesten aldri ut. Så det er ikke det samme som letrozol, men det er det som brukes nå slik jeg har skjønt det. 

At legene sier at kroppen ikke kan henge seg opp osv, sånt ville nok jeg også ha sagt mellom prøveperiodene mine. Fordi det finnes vel ikke noe eksakt bevis på at det kan være sånn. Men jeg hsr opplevd egg som aldri slipper. 

Jeg syns det emd PCOS er interessant, for jeg var veldig plaget av det, men har ingen tegn på det nå. Samtidig har jeg en venninne som har PCOS og hun var aldri klar over at hun hadde det, slet ikke med noe av det vanlige der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, VaniIIe skrev:

Misfortså meg rett, har lyst til å teste hver dag fra så tidlig som mulig hver måned 🤭 derfor har jeg regelen om at jeg bare har en test liggende i huset, da vil jeg jo ikke kaste bort på å teste for tidlig! Om jeg hadde hatt de liggende hadde jeg ikke klart å holde meg

Jeg syns det er skikkelig respekt jeg! Har jeg en test liggende så ryker den. Jeg er så sur for pakken min er ikke kommet. Idag blir det apoteket selv om jeg vet jeg kommer til å teste negativt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Arwina skrev:

DeSender deg en god klem @-C- ♥️ dere velger nok det rette, man må bare stole på seg selv i denne prosessen. 

Krysser fingrene for at du får eggløsning naturlig snart hvertfall, så får dere se slutten på syklus-mysteriet!😅

Jeg røk på en test i dag også, siden tempen steg. Vanligvis er den på vei nedover fra 11 dpo. Negativ test var det i dag også.. jaja, nå har jeg bare en vanlig og CB igjen, så da venter jeg til etter IKM 😁

Screenshot_20200201_091053.jpg

Jeg skjønner ikke grafer elle grafen din, det er jo mange grafer her? Er det den turkise som er din? Jeg tempet da jeg sto opp kl 8 og hadde 38,8, men jeg er neppe gravid, bare sjuk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, -C- skrev:

Tusen takk for forståelse og støtte @grønnkål. Ja det er helt sjukt, men vi gjør dette privat om vi skal gjøre det! Det er vi enige om. Ingen vits å utsette seg selv for mer enn en må huff! God klem ❤️ 

Er faktisk ingenting som er verre enn å høre at alt er bra! Jeg er en fixer, og vil fikse ting. Jeg hadde trodd at i vår alder så ville det kanskje vært manko på hormoner og egg og alt men neida. Alt gyn sa da jeg var og sjekket det jeg kunne var at jeg hadde egg som 'en ungfole'. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke fikk eggløsningsprøyte, det er jo bare min mening selvsagt, men jeg tenker at provera er jo ikke dumt det heller. Samtidig hvis det var meg så hadde jeg blitt litt bitter for at de ikke gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, -C- skrev:

Hei alle sammen,

Da har jeg og samboer vært på sykehuset for utredning av infertilitet.

For å gjøre en lang historie noe kortere (jeg har en tendens til å ende opp med å skrive veldig langt :p) så kom vi i grunn ikke så veldig langt i dag.

De snakket først lenge med oss, og gikk gjennom alle prøvesvar. Både mine og samboers. Alt så veldig bra ut og de sa: "Dette er jo VELDIG bra verdier, spesielt med tanke på alderen din" osv. "Kjempefin AMH" bla bla bla. Alt var så flott og fint og og og!

Vet det sikkert høres rart ut for dere, men jeg er så LEI av å høre at alt ser sååå bra ut! For ingenting er jo faktisk bra, når vi ikke blir gravide! Vel, vet det er barnslig sagt av meg, men sånn føles det bare! 
De gikk gjennom historikken i prøvingen vår. Alt fra aborter, til sykluslengder, om jeg har hatt EL osv. Veldig nøye var de. Jeg spurte dem om det fantes en øøøørliten sjanse for at jeg var i tidlig overgangsalder. Et tydelig "Nei" var også svaret her. Spurte de hvordan de kunne være så sikker. Da viste de meg forskjellige verdier og forklarte at jeg jo har hatt eggløsning hver måned osv. At det faktisk var helt umulig utifra det. Så det er jeg nok ikke nei. 

Jeg bare leter desp etter forklaringer sant. Spurte også dem om jeg kan ha pcos eller endometriose eller eller. Nei nei og nei! Så spurte jeg om jeg kanskje kan ha kommet i overgangsalderen NUH da, siden jeg nå har en syklus på bærtur. Da sa de: Nei, det er nok akkurat det du sier bare, en syklus  å bærtur grunnet Letrozol og ikke minst prednisolon som du har gått på. Det kan være litt hormonforstyrrende.

Så tok de innvendig ultralyd, og jeg ble litt sjokkert over hvor dårlig ultralydapparat de har. Ift Hausken var det på sykehuset ekstremt ræva. Jeg ble faktisk ordentlig overrasket! Forklarte dem dette med syklusen som nå er forsinket og egget gynekologen min så på onsdag. De sjekket og kunne fremdeles se egget/folliklen der inne. 

Jeg spurte om de kunne se om et egg har sluppet eller ikke, hvorpå de svarte at nei det kunne de dessverre ikke.

De var enige i at det er rart at mensen ikke kommer og at det ligger en follikkel der slik, og at det kan hende kroppen har hengt seg opp ja. De tilbydde meg provera.  Så jeg lurer på: Kan noen fortelle meg litt om provera?

Vi ble enige i at jeg kunne vente litt, og ringe Hausken og spørre dem om Provera vil kunne ødelegge ift oppstart på IVF etterhvert. Så jeg må se an og tenke litt på det. De ville heller ikke sette Otrivelle på meg. Mente at det var best det skjer naturlig om et egg skal slippe, spesielt nå som syklusen tuller.

Så var det offentlig IVF da, vi innfrir alle krav og de kan sende en søknad om det, men de ville isåfall muligens sjekke inni meg først. Operasjon for å se på alt inni der. Forklarte i detalj hvordan denne operasjonen ville foregå, kikkehull og bla bla bla. De ville sjekke om "tubene" mine var åpne, samtidig som de sa at de jo vet de er åpne i og med at jeg har blitt gravid to ganger på 7 mnd. Men de må gjøre det for å kunne vise Riksen at de har sjekket alt før de sender oss dit. Helt sjukt spør du meg.... 

For å være helt ærlig føler jeg meg ikke et DØYT klokere! Jeg er også litt skuffet over at Hausken ikke en gang tenkte tanken på at egget der inne kanskje er et egg som ikke slipper. 

Sambo er irritert og mener INGEN skal operere meg! Han sier at om vi skal gjøre IVF blir det hos Hausken, ferdig snakka! Var egentlig ganske fint å føle at han tok et valg der sånn, for jeg har hittil måttet ta omtrent alle valgene frem til nå. Så der imponerte sambo meg litt! Følte meg ivaretatt! 

Jeg vurderer nå og bestille meg NOK en time hos Hausken til uken, bare for å se hvordan utviklingen er der inne, og utifra det bestemme om jeg skal gå på Provera eller ikke. Samboer ville ikke at jeg skulle gjøre noe før om noen dager. Se an om tempen bare forblir lav, eller om den stiger. Som han sa: "HVA hvis du faktisk har hatt, har eller skal ha eggløsning, også avbryter vi det med piller?" Han mente det ikke kunne skade og se det an i noen dager nå. Han har jo rett, så vi gjør det. + vi vil høre hva Hausken sier om Provera før IVF.

Jeg tar gjerne i mot alle erfaringer, tanker, tips, råd rundt situasjonen jeg står i! Har jo aldri opplevd dette før, så blir bare glad om noen har noe å komme med :) ❤️ og tusen takk som orker å følge meg, og beklager for lange innlegg. 
Hvem prøvde jeg å lure da jeg skrev "for å gjøre en historie kort" hahahhaahahah! Nå lo jeg av meg selv her!

Vil også gi alle sammen her inne, inklusive meg selv litt KUDOS for at vi er så fine mot hverandre!😍

Ser det har vært en del bøll her inne i dag, og jeg blir så syyyykt stolt når jeg ser at omtrent ingen biter på!

Det er virkelig vanskelig noen ganger, men også HELT rett å gjøre!

Ut og bort med trollene, null oppmerksomhet, overse, overse OVERSE!

Haha! Som en gammel preacher blitt på det der jeg 😛 men jeg har virkelig troen på det! Bare hoppe over de innleggene! Så kan de trolle til hverandre de anonyme om de vil! Men vi gir det ingen oppmerksomhet og det gjør meg faktisk stolt og glad! For denne kulturen har VI skapt sammen her inne!

Jeg sender dere nok en gang en STOOOOOOOOOOOR lørdagsklem ❤️Dere er best!!!!

Klem C

Legger nok en gang ved den psykotiske grafen min, da noen over lurte på hvordan den så ut nå! Den ser dritt ut kan jeg si dere 😛

9419B010-71F4-45DD-B6FB-1D963305C6CF.png

Nå blir det altfor mange svar fra meg her!! Jeg klarer ikke multisitere. 

Min samboer er også sånn, han kan ikke forstå at man skal operere osv. Og jeg vil jo virkelig ikke igjennom noen ivf-karusell. 

Jeg er litt enig med han samboeren din. Hvis vi skal gjøre noe som helst sånn som dette så blir det privat. Jeg orker ikke ventetiden i det offentlige. Dumt at det blir sånn, for det bør jo ikke være sånn at man skal kunne betale seg til vellykket ivf fort grunnet rutiner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...