Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk restskatt på 20000... dersom jeg ikke betaler innen 31 mai må jeg betale beløpet med renter til sommeren. Hvor mye vil rentene utgjøre ? 

Anonymkode: ff6c6...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rentetillegget på restskatt for personlig skattyter (lønnstakere og pensjonister) er 0,59 prosent per år, beregnet fra 1. juli 2018 til forfall første termin restskatt i 2019.

Ved for mye innbetalt utskrevet forskuddsskatt og forskuddstrekk innbetalt innen utgangen av inntektsåret, er rentegodtgjørelsen 0,59 prosent per år av det som er for mye innbetalt, beregnet fra 1. juli 2018 til skatteoppgjøret blir sendt skattyter i 2019. Ved tilbakebetaling av tilleggsforskudd og utskrevet forskuddsskatt som er innbetalt i året etter inntektsåret og senest 31. mai, godtgjøres renter med 0,59 prosent per år fra 31. mai 2019 til skatteoppgjøret blir sendt skattyter.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk restskatt på 20000... dersom jeg ikke betaler innen 31 mai må jeg betale beløpet med renter til sommeren. Hvor mye vil rentene utgjøre ? 

Anonymkode: ff6c6...ace

Du kan begynne å betale allerede nå. Noen hundre hver måned vil jo hjelpe på. Det viktigste er at hele beløpet må være inne før 31/5 om du vil slippe renter eller hele innen siste forfall i september. Du trenger ikke betale alt på en gang.  Du fordeler som er best for deg. 

Anonymkode: 40f76...e77

Skrevet

Okei men mattekunnskapene mine er dårlig e... så jeg må betale 0,59 rente på de 20000. D blir 118 kr ekstra jeg må betale ? Det er jo ikke mye .? Da kan jeg vente å betale når første regning kommee ? 

Skrevet (endret)

Det blir 1180 i året. Og beregnet fra 01.07.2018 til slutten av juni 2019 så blir det vel ganske nøyaktig 1180.-

betaler du innen 31/5 så sparer du altså ca 1180.- .

Når jeg tenker meg om så blir det jo faktisk enda dyrere for skal du betale så vil du få regning med forfall i august og september så det blir noe dyrere 

Endret av Akay
Skrevet
4 minutter siden, Akay skrev:

Det blir 1180 i året.

Sikker?

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bare 118 kr i rente, så ikke store summen.

Anonymkode: d30bc...0c8

Skrevet
1 time siden, Akay skrev:

Det blir 1180 i året. Og beregnet fra 01.07.2018 til slutten av juni 2019 så blir det vel ganske nøyaktig 1180.-

Når jeg tenker meg om så blir det jo faktisk enda dyrere for skal du betale så vil du få regning med forfall i august og september så det blir noe dyrere 

Nå må du ikke skremme TS med sånt visvas :)

Ikke at et drøyt laken er så mye uanz, da, men som andre skriver blir det bare en tidel av det :)

Skrevet
1 time siden, Hedersbrukeren skrev:

Nå må du ikke skremme TS med sånt visvas :)

Ikke at et drøyt laken er så mye uanz, da, men som andre skriver blir det bare en tidel av det :)

Så d e bare 118kr ekstra? Plis si d stemmer ! Da kan jeg spare litt mer så jeg får betalt d når første regning kommer istedenfor å skrape sammen 20000 innen 31 mai. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Måne1234 skrev:

Så d e bare 118kr ekstra? Plis si d stemmer ! Da kan jeg spare litt mer så jeg får betalt d når første regning kommer istedenfor å skrape sammen 20000 innen 31 mai. 

Som sagt, du trenger ikke betale alt i en engang. Ei heller i de to bolkene du vil få når det endelige foreligger. Litt hver mnd om du vet det er hardt å få skrapt sammen alt på en gang :) 

Anonymkode: 40f76...e77

Skrevet
4 timer siden, Akay skrev:

0,59% i året på 20k blir jo ikke mer enn 120kr i renteutgifter per år :P1180 er 5,9% :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, King in the North skrev:

0,59% i året på 20k blir jo ikke mer enn 120kr i renteutgifter per år :P1180 er 5,9% :)

Det fins bare tre innlegg før som har påpekt denne feilen, samt to som har tatt utgangspunkt i det korrekte tallet, så derfor er det herlig at du er så våken at du blir fjerdemann. Velkommen tilbake med flere geniale bidrag!

Anonymkode: c64b6...3b0

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det jeg som regna litt fort her. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fins bare tre innlegg før som har påpekt denne feilen, samt to som har tatt utgangspunkt i det korrekte tallet, så derfor er det herlig at du er så våken at du blir fjerdemann. Velkommen tilbake med flere geniale bidrag!

Anonymkode: c64b6...3b0

Takk! Mye bra fra denne kanten du bør få med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...