Gå til innhold

Hemmelig forelsket i en unik dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så har jeg siden jeg innså at jeg har følelser for henne holdt avstand til henne.

Beklager at jeg er litt rådvill her, men dette er første gang dette har skjedd med meg på den tiden jeg og kona har vært sammen, så jeg aner ikke hvordan man skal takle dette.

Når det gjelder å sette opp pros/cons så er det vel så enkelt at kjæresten min er en dame jeg har vanvittig mye forhistorie med, hun kjenner meg best i livet mitt, hun kjenner familien min og går godt og omvendt. Hun er en flott dame, og siden jeg kjenner henne godt vet jeg jo akkurat hva jeg får. Hun har jo sine negative sider, men hun er smart, noe som er synd fordi det er en egenskap jeg setter ganske høyt. Frem til nå har jeg sett på slike negative sider som noe jeg aksepterer ganske greit, og som eventuelt kan jobbes med, om det er mulig. 

Skal jeg være ærlig er vel "fordelene" med hun damen på jobb at jeg er nyforelsket i henne. Jeg kjenner henne jo ikke langt på nær på samme måte som kjæresten min, så det er umulig å gjøre en god sammenligning. Jeg liker personligheten hennes. Hun er sterk og vet hva hun vil. Hun er ikke spesielt pen eller smart. Der vinner kjæresten min.

På et følelsesmessig plan vil jeg tilbringe tid med damen på jobb. Jeg vil bli mer kjent med henne, kjenne at jeg blir varm og glad av å se henne smile og le.  

 

Rasjonelt sett synes jeg det er hodeløst å velge en ny og spennende dame, som jeg ikke kjenner veldig godt, fremfor hun jeg har vært sammen med så lenge. Jeg hadde nok angret bittert om det hadde vist seg at hun nye ikke var så fantastisk som jeg tenker at hun er nå. Noe jeg er sikker på at kommer til å skje.

What would you do?

Anonymkode: 33d75...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du går fra kjæresten din vil du sikkert få en fin tid som nyforelsket, men når hverdagen kommer fungerer det ikke at den ene er mye smartere enn den andre. Du vil aldri ha en bestevenn som forstår deg slik som kjæresten din nå gjør. Mennesker som er litt mindre smarte, har også oftere kjipe uvaner og personlighetstrekk som gjør hverdagen mer irriterende eller vanskelig. For eksempel om personen har oppfatninger om hvordan et forhold "skal" være og hvordan en mann eller kvinne "skal" være i et forhold og ikke er fleksibel mtp individene i det. Da får du gjerne dramaproblemer ala "du glemte bursdagen min og tradisjon tro skal jeg være sur og sexnekte deg i en uke. Fordi det er sånn man skal krangle i et forhold". 

Se på damen du er nyforelsket i og se for deg hvordan hun oppfører seg når hun blir sint og sur. Eller hvordan hun takler at ting ikke går slik hun forventer og ønsker. Da vil du få et bedre inntrykk av hvordan hverdagen ville blitt i et forhold med henne, hvordan hun reagerer når dere krangler eller har andre problemer

Anonymkode: 51a54...857

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så har jeg siden jeg innså at jeg har følelser for henne holdt avstand til henne.

Beklager at jeg er litt rådvill her, men dette er første gang dette har skjedd med meg på den tiden jeg og kona har vært sammen, så jeg aner ikke hvordan man skal takle dette.

Når det gjelder å sette opp pros/cons så er det vel så enkelt at kjæresten min er en dame jeg har vanvittig mye forhistorie med, hun kjenner meg best i livet mitt, hun kjenner familien min og går godt og omvendt. Hun er en flott dame, og siden jeg kjenner henne godt vet jeg jo akkurat hva jeg får. Hun har jo sine negative sider, men hun er smart, noe som er synd fordi det er en egenskap jeg setter ganske høyt. Frem til nå har jeg sett på slike negative sider som noe jeg aksepterer ganske greit, og som eventuelt kan jobbes med, om det er mulig. 

Skal jeg være ærlig er vel "fordelene" med hun damen på jobb at jeg er nyforelsket i henne. Jeg kjenner henne jo ikke langt på nær på samme måte som kjæresten min, så det er umulig å gjøre en god sammenligning. Jeg liker personligheten hennes. Hun er sterk og vet hva hun vil. Hun er ikke spesielt pen eller smart. Der vinner kjæresten min.

På et følelsesmessig plan vil jeg tilbringe tid med damen på jobb. Jeg vil bli mer kjent med henne, kjenne at jeg blir varm og glad av å se henne smile og le.  

 

Rasjonelt sett synes jeg det er hodeløst å velge en ny og spennende dame, som jeg ikke kjenner veldig godt, fremfor hun jeg har vært sammen med så lenge. Jeg hadde nok angret bittert om det hadde vist seg at hun nye ikke var så fantastisk som jeg tenker at hun er nå. Noe jeg er sikker på at kommer til å skje.

What would you do?

Anonymkode: 33d75...fc9

Er hun konen din eller kjæresten din? 🤔

Anonymkode: 020c3...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun konen din eller kjæresten din? 🤔

Anonymkode: 020c3...8ed

Begge deler!?

Anonymkode: 33d75...fc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du går fra kjæresten din vil du sikkert få en fin tid som nyforelsket, men når hverdagen kommer fungerer det ikke at den ene er mye smartere enn den andre. Du vil aldri ha en bestevenn som forstår deg slik som kjæresten din nå gjør. Mennesker som er litt mindre smarte, har også oftere kjipe uvaner og personlighetstrekk som gjør hverdagen mer irriterende eller vanskelig. For eksempel om personen har oppfatninger om hvordan et forhold "skal" være og hvordan en mann eller kvinne "skal" være i et forhold og ikke er fleksibel mtp individene i det. Da får du gjerne dramaproblemer ala "du glemte bursdagen min og tradisjon tro skal jeg være sur og sexnekte deg i en uke. Fordi det er sånn man skal krangle i et forhold". 

Se på damen du er nyforelsket i og se for deg hvordan hun oppfører seg når hun blir sint og sur. Eller hvordan hun takler at ting ikke går slik hun forventer og ønsker. Da vil du få et bedre inntrykk av hvordan hverdagen ville blitt i et forhold med henne, hvordan hun reagerer når dere krangler eller har andre problemer

Anonymkode: 51a54...857

Takk for svar. Dette var litt av en tankevekker. Lever jo i en rosa boble for tiden,men nå er det på tide å begynne å tenke. Har reflektert litt over forskjeller når det gjelder intelligens,og skjønner at dette kan by på en del utfordringer.

Tror kanskje dette kan bli framtiden min🙄

Jeg har allerede følelser for kollegaen. Jeg tror ikke jeg kommer til å prøve meg på henne, eller være utro mot dama mi. Men jeg er likevel forelsket, og dama mi kommer til å merke at noe er "galt". Sett det opp mot min egen  beskrivelse av henne som "ikke sterk og selvstendig", og det er sannsynlig at hennes tillit til meg blir avgjørende for hvorvidt hun vil være sammen med meg eller er tilbøyelig til å lene seg mot noen andre. Hun kan uansett ikke være alene, og om jeg får henne til å føle seg alene med meg, hva skal hun da med meg? Forholdet er allerede svekket og med dette vil det nok gå rett nedover med oss. Jeg tror jeg kommer til å klare og holde meg på matta, og jeg kommer til å være fornøyd med meg selv på grunn av dette. Dessverre kommer dama mi til å fortelle meg at hun har møtt en annen, og at hun vil ha en "pause" i forholdet. Når dette skjer har jeg allerede kastet bort sjansen med kollegaen, og jeg står på bar bakke.

Tror jeg bør holde meg unna...

Anonymkode: 33d75...fc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer iløpet av livet. Man er sammen med noen, og faller litt for noen andre. Dette fordi hverdagen er traust og ikke holder på spenninga. Så kan du velge hva du vil gjøre - gi etter for alle følelsesmessige innfall, eller være en stabil mann og far. Dette handler mest om valg, og ikke så mye om følelser. 

Hvem vil du være?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart du skal holde deg unna hun andre. Du bør heller bruke tiden på å finne ut hvorfor du faktisk er åpnet for muligheten til å føle noe for andre enn din kone. Og finne ut hva du egentlig vil ha og jobbe med forholdet. I tillegg bør du fortelle kona alik at hun selv får velge hva hun vil med sitt liv. 

 

Hun andre er forbudt område til du evt har funnet ut at du skal ut, har flyttet ut, og har blitt ferdig med hele skilsmisse prossessen og bodd for deg selv underveis. Først da har du et reelt grunnlag for å vite om du virkelig er interessert i noe med hun andre eller om du faktisk ønsker å være alene.

For alle de involverte, gjør det for guds skyld mest mulig rent og uten noen form for overlapp, løgner, eller svk.

Anonymkode: 97ca2...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du er forelsket kollegaen din dersom du ikke anser henne som verken smart eller pen? Og hva legger du i begrepet lite smart? 

Har du barn med kona di? Om ikke, kan det være lurt å gå flere runder med seg selv for dere evt får det.

 

Anonymkode: 346d6...c97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du er forelsket kollegaen din dersom du ikke anser henne som verken smart eller pen? Og hva legger du i begrepet lite smart? 

Har du barn med kona di? Om ikke, kan det være lurt å gå flere runder med seg selv for dere evt får det.

 

Anonymkode: 346d6...c97

 Jeg har aldri opplevd noe lignende. Samtalene går så lett, og det føles bare fantastisk spennende å bare prate sammen. Vi har bare rett kjemi rett og slett. Og noe slik har jeg ikke følt på veldig lenge. Kollegaen min vet ikke hva jeg føler.

Jeg merker forskjell på kunnskapsnivå og almenkunnskap. Tror ikke jeg har kalt henne lite smart.

Ja,vi har to barn sammen.

 

Anonymkode: 33d75...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg har lest feil, men skriver ikke du i hi at kollegaen din verken er pen eller smart? Tenker du at hun kan lite om lite, men at dere ellers har god kjemi? Og så forstår jeg bare ikke helt hvordan du kan være forelsket i noen du ikke anser som pen. Er du ikke tiltrukket av henne fysisk? Går det kun på personlighet? Beklager at jeg spør så mye, jeg forstår det bare ikke helt 😊

Kan det være at du bare savner litt spenning i hverdagen?

Anonymkode: 346d6...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig må hun ha noen interesser lik som det du har i og med dere klaffer slik med kjemien. Hvis hun var så veldig ulik deg selv ville dere ikke hatt noe å prate om, ganske enkelt.. :) Uansett synes jeg du skal holde deg unna henne. Du sier din kone er bedre og smartere, da holder du deg til henne slik at hun andre kan finne seg en mann som har positive tanker om hennes personlighet og egenskaper. 

Jeg er en slik en som kan bli sett på som dum. Jeg er midt i tyveårene og er ikke begynt på utdanning før nå, jeg sitter likevel med en iq på 134, noe som IKKE er "midt på treet". Ser ut som en dum bimbo og alle tror jeg er dum. Kan virke litt sosialt tilbakestående og jeg møter aldri blikket til andre personer. Det blir for mye for meg. Og da sier det seg selv hva andre tenker. "Hun er dum" "har angst" "problemer med seg selv". Jeg sier gjerne mye dumt som jeg lirer av meg i full fart, er veldig bablende i møte med andre mennesker jeg bare kjenner på overflaten. Det er ingen som kjenner MEG, før de har kjent meg i 1 år hvertfall. Du kan ikke SE på en person hvor "smart" eller mindre "smart" personen er, du kan egentlig ikke si så mye om akkurat det før du har kjent vedkommende over lang tid og samtidig fått høre hva som rører seg i topplokket.. I noen tilfeller vil de virkelig smarte personene virke "dummere" enn de som faktisk er dumme. forstår du? Er ikke så sikker på om du selv er så smart som du skal ha det til, det høres nemlig ikke slik ut. Når det er sagt synes du jo ikke hun er pen! skjønner ikke hva du holder på med 😂 Er det ikke bare bli ferdig med det? ikke vanne denne forelskelsen? Hun er din kollega og mest sannsynlig kjenner du henne ikke som noe annet enn det, kollega.

Anonymkode: 01d58...aed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kjæresten din og den andre dama er jo bare mennesker. Ingen av dem er bedre eller dårligere enn den andre, selv om du tydeligvis mener at kona di har mer "verdi" som kvinne, enn hun på jobben. Det har hun selvsagt ikke selv om hun aldri så pen og smart. De er bare ulike. Og ingen av dem kommer til å være "ny" og spennende inn i evigheten. 

Det er selvsagt mulig at DU blir lykkeligst med én av dem. Men hvis du har det bra som du har det? Hvorfor rote det til med å være grisk og hele tiden se etter noe bedre enn det du har?

Anonymkode: 76151...96c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både kjæresten din og den andre dama er jo bare mennesker. Ingen av dem er bedre eller dårligere enn den andre, selv om du tydeligvis mener at kona di har mer "verdi" som kvinne, enn hun på jobben. Det har hun selvsagt ikke selv om hun aldri så pen og smart. De er bare ulike. Og ingen av dem kommer til å være "ny" og spennende inn i evigheten. 

Det er selvsagt mulig at DU blir lykkeligst med én av dem. Men hvis du har det bra som du har det? Hvorfor rote det til med å være grisk og hele tiden se etter noe bedre enn det du har?

Anonymkode: 76151...96c

Helt enig.. 
Tenker at det er tullete rote det til med din kone om du er lykkelig slik du har det nå. Synes kollegaen din fortjener oppmerksomhet fra andre menn enn deg som har slike forutinntatte meninger om henne. Hun har det bedre sammen med noen andre. Hvordan tror du hun hadde følt det om dere skulle blitt sammen og hun hadde fått vite at i starten syntes du ikke hun var hverken pen eller smart nok 😂 det er ikke grobunn for ett godt forhold.
 

Anonymkode: 01d58...aed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

La hun være du. Du søler tydeligvis bare spenningen det er å flørte med ei annen. Om du tenker at hun ikke er attraktiv, smart eller noe så skjønner jeg helt ærlig ikke hva du syntes er så fantastisk med henne. La hun være og gi hun sjangser til å finne seg en mann som liker alt ved henne. Mannfolk skal ikke bruke kvinner til å booste sitt eget ego. Hold deg til kona de og vær takknemlig for det du har. Husk, du valgte en gang å gifte deg med hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg har lest feil, men skriver ikke du i hi at kollegaen din verken er pen eller smart? Tenker du at hun kan lite om lite, men at dere ellers har god kjemi? Og så forstår jeg bare ikke helt hvordan du kan være forelsket i noen du ikke anser som pen. Er du ikke tiltrukket av henne fysisk? Går det kun på personlighet? Beklager at jeg spør så mye, jeg forstår det bare ikke helt 😊

Kan det være at du bare savner litt spenning i hverdagen?

Anonymkode: 346d6...c97

 Hun er bare helt fantastisk, det varmeste menneske jeg har møtt, hun er midt på treet attraktiv, og hun er singel. De siste månedene har jeg oppdaget at jeg blir voldsomt tiltrukket av henne, og jeg klarer ikke å få henne ut av tankene mine.Jeg har aldri sagt til henne hva jeg føler, men det er som om jeg føler henne på et annet nivå.

Jeg vet hun liker meg som kollega, men om hun har tenkt noe mer aner jeg ikke. Sjansen for det er vel egentlig ganske liten. Hun smiler fint til meg, men det er vel noe av personligheten hennes.

 

Når jeg er på jobb, er jeg i veldig godt humør, men når jeg kommer hjem kjenner jeg at jeg fort blir sur, og dette går ut over familien. Jeg har en klump i magen når jeg er hjemme fordi jeg tenker på henne hele tiden. Jeg skulle egentlig ønsket at jeg ikke kom opp i denne situasjonen, for jeg hadde det ganske så greit.

 

Hva gjør jeg? Jeg klarer ikke å få henne ut av tankene. Hadde hun bare fått seg type, så kunne jeg muligens slå meg til ro med det. Skal jeg våge å si noe til henne? Det kan bli utrolig flaut! Jeg kan ikke unngå henne på jobben heller, for vi jobber veldig tett, og sitter rett ved siden av hverandre. 

 

Anonymkode: 33d75...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt dramatisk du er, jeg går utfra dette er første gangen du opplever å bli småbetatt av noen?

Det du beskriver vil ikke jeg personlig kalle en forelskelse. Du kjenner henne knapt, og synes allerede hun er i overkant enkel etter ditt syn. 

Du kan selvsagt forlate kona, men det er litt slitsomt om du skal dumpe enhver partner på bakgrunn av noe de fleste opplever flere ganger i løpet av livet. 

Du lager storm i vannglass her.

Og du må legge av deg den usjarmerende greia med å komme sur hjem fordi du har dårlig samvittighet for å være betatt.

Om det ikke går over innen et par måneder får du bytte jobb. 

Personlig hadde jeg blitt utrolig irritert om en kollega avslørte «følelser» sånn relativt helt uten videre. Dere har jo ikke akkurat tatt dette voldsomt langt - ingemtimg har skjedd. 

Anonymkode: 79d42...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er forelsket i en fantasi ☺️ 

Anonymkode: 10ce0...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å bytte jobb, også sier du til folk at du "trenger nye utfordringer i hverdagen", hvis de spør om hvorfor.

Anonymkode: f5251...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...