Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har avlagt eksamen i privatrett og offentligrett, derav har jeg derav avlagt eksamen innen feks velferdsrett.. sett at jeg finner dette emnet veldig spennende, og ønsker å jobbe med dette, jeg skal jo (så vidt jeg vet) ikke ha mer om dette i mine juss studier fremover, kan jeg ikke da slutte studiene nå, og ta med meg de fullførte eksamene jeg har hatt og søke jobb innenfor noe som omhandler velferdsretten? hvordan er dette????? kan jeg slutte midt i og likevell få jobb? eller må alle årene fullføres?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Selvfølgelig kan du få en jobb og jobbe med velferdsrett resten av livet, men du vil aldri kunne få samme mulighetene (og lønn) som en som har tatt hele jusstudiet. Det er vel også tema innen velferdsrett som grenser opp mot andre rettsområder, hvis du tar hele studiet vil du kunne jobbe bredere innenfor det tema som interesserer deg.

Gjest Jurine
Skrevet

Vel, det er jo bare å slutte, karakterutskriften får du jo med deg likevel, som et bevis på hva du har tatt så langt.

Om det er lurt er jo en annen sak. Med bare de to grunnfagene vil du stå svært svakt i en jobbjakt i forhold til folk med "ferdige grader", da gjerne cand.jur. Du er jo heller ikke på noen måte spesialisert i velferdsrett på de få vekttallene du har fra offentlig rett i det, og vil stå langt tilbake for f.eks. sosionomer, barnevernspedagoger eller andre med helseutdanninger som kan tenkes å være innenfor velferdsfeltet.

Du kan jo uansett spesialisere deg innen velferdsrett senere på jusen, eventuelt ta med deg grunnfagene og ta i tillegg en tre-fire årig helseutdanning. Synes nå jeg da;)

Hva slags jobb er det du tenker på da?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...