Gå til innhold

Vanlig at kastrerte hankatter også stikker av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at kastrerte hankatter også tar seg noen dagers tur innimellom eller har de ingen interesse av det?

Min katt har vært borte i 2 dager, snart 3.. for noen år siden var han borte i 6 dager og kom så hjem ganske mye tynnere og litt avføring på seg.. men nå er det jo varmt i været er det nå kattene parrer?  

Anonymkode: 4fae0...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er pus nylig kastrert? Hvis pus først ble kastrert som voksen, kan han være vandt til å gå lange turer og gjøre det selv om han er kastrert. I gjennomsnitt går ukastrerte katter lenger, men noen kastrater trives med å være borte fra hjemmet i noen dager om gangen, mens andre knapt forlater hagen. Hva pleier din katt å gjøre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varierer nok fra katt til katt. Hadde en kastrat som innimellom ble borte 2-3 døgn, mens den andre var borte max 1 døgn. Den som pleide å være borte max 1 døgn, fant ut at han skulle legge ut på vandring i 1 mnd ( etter fylte 9 år!! ), var sikker på at noe hadde skjedd.

Kastrater kan også bli jaget bort og holdt borte av ukastrerte hannkatter.

Anonymkode: 7fdd5...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Varierer. Ene hannkatten jeg har hatt tok seg turer på et par dager nå og da, spesielt om sommeren, men han var fryktelig nyskjerrig av natur, så det hadde ikke noe med hormoner å gjøre (var kastrert når han var 6 mnd). Mens den andre jeg har hatt holdt seg på gårdsplassen stort sett hele livet 😛 

Anonymkode: 98086...aa1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tvist skrev:

Er pus nylig kastrert? Hvis pus først ble kastrert som voksen, kan han være vandt til å gå lange turer og gjøre det selv om han er kastrert. I gjennomsnitt går ukastrerte katter lenger, men noen kastrater trives med å være borte fra hjemmet i noen dager om gangen, mens andre knapt forlater hagen. Hva pleier din katt å gjøre? 

Nei han ble kastrert ved 5mnd alder tror jeg. Han pleier som regel aldri være borte mer enn 12timer i strekk heller.. 

Andre som har erfaring med kastrerte hankatter?

AnonymBruker
Skrevet

Om han var en vandrekatt hadde han vandret regelmessig, ikke hver 6 år. Så om du er bekymret for at det har hendt noe, så kan det være noe der. Han kan ha blitt fanget i en garasje, for eksempel. 

Anonymkode: 5a4b7...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre hannkatter. Den ene kan være borte i flere dager, det meste han har vært borte er 3 uker. Den andre har kanskje vært borte i 12 timer, og den tredje har vært borte maks 1 time. Men det er på sommeren. Foreløpig i vår har de ikke vært borte så lenge. 

De er alle kastrert og i samme alder. Ca 5 år.

Anonymkode: 86f71...e75

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei han ble kastrert ved 5mnd alder tror jeg. Han pleier som regel aldri være borte mer enn 12timer i strekk heller.. 

Andre som har erfaring med kastrerte hankatter?

Hvis pus ikke pleier å være borte lenger en 12 timer i strekk ville jeg slått alarm nå. Det betyr for meg annonsere på facebook og henge opp lapper, legge ut annonse på dyrbar.no og kontakte dyrlegene og dyrebeskyttelsene i området, i alle fall om pus ikke er chippet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Tvist skrev:

Hvis pus ikke pleier å være borte lenger en 12 timer i strekk ville jeg slått alarm nå. Det betyr for meg annonsere på facebook og henge opp lapper, legge ut annonse på dyrbar.no og kontakte dyrlegene og dyrebeskyttelsene i området, i alle fall om pus ikke er chippet.

Han er chippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...