Gå til innhold

Sende carepackage til venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på å sende en liten carepackage til ei venninne som ikke har det bra for tiden. Tenkte det da kunne være koselig å få en liten overraskelse i posten! 

Men, hva skal jeg ha oppi? 

Hun er tobarnsmor, ikke noen hobbyer annet enn strikking, men det er ikke noe hun får så altfor mye tid til i disse dager. Hun leser heller ikke.

Tenkte på ei ansiktsmaske, badebombe, littegrann godteri, men så stopper det liksom der. 

Har dere noen gode forslag? 

Anonymkode: ebb8c...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god ansiktskrem, håndkrem og bodylotion, evt ansiktsskrubb

Anonymkode: 1a86b...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være så mye. Det er tanken som teller.

Et blad eller tegneserie, godteri, oppskrifter på gode middagsforslag, evt. med tilbud om å lage sammen, og litt hudpleie eller dusjsåpe.

Endret av Saul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så utrolig hyggelig gjort!

Enig med de over her. Et blad, litt godis og noen hudpleieprodukter er jo helt topp. Hvis hun har tid til å være med på kino eller middag så hadde jeg invitert på det også😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med noe fra morgenlevering.no

Anonymkode: 5f2d0...023

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt litt på å sende en liten carepackage til ei venninne som ikke har det bra for tiden. Tenkte det da kunne være koselig å få en liten overraskelse i posten! 

Men, hva skal jeg ha oppi? 

Hun er tobarnsmor, ikke noen hobbyer annet enn strikking, men det er ikke noe hun får så altfor mye tid til i disse dager. Hun leser heller ikke.

Tenkte på ei ansiktsmaske, badebombe, littegrann godteri, men så stopper det liksom der. 

Har dere noen gode forslag? 

Anonymkode: ebb8c...14c

Hva med et blad? En liten blomst (kanskje dumt å sende i posten...)? Sokker? Et bilde av dere to sammen? Koselig kort? Hårstrikker? Skrubbevott? Hva med en diktsamling av Trygve Skaug? Han skriver mye klokt synes jeg. 

Eller rett og slett et påskeegg? 

Anonymkode: c70cf...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er disse care-greiene for noe?

Anonymkode: b57e5...a39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er disse care-greiene for noe?

Anonymkode: b57e5...a39

Noen mennesker liker å gjøre noe fint for andre. I noen tilfeller betyr dette å lage en liten pakke med ting mottageren trenger/kan kose seg med i en stressende hverdag hvor selvpleie kanskje kommer i siste rekke. 

Anonymkode: 1a86b...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke først finne ut hva hun synes om slike ting? Kanskje hun ikke vil ha bestemte ting, eller kanskje hun ikke vil ha søtsaker. 

Gavekort til kafe eller en tur på kino eller lignende hadde vel passet bedre?

Anonymkode: 62d0e...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrapelodd, duftlys, te, dagbok, gavekort på netflix/spotify/applegreier/storytel, en fin duk, servietter, på coop extra selger de søte papposer med jord og frø til å så en biteliten urteplante inne i en kopp eller liten beholder.

Anonymkode: 0edfc...fbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Hva er disse care-greiene for noe?

Anonymkode: b57e5...a39

Det er vel en amerikansk skikk dette, også, ettersom det ikke er en norsk betegnelse på det. Ellers vil jeg si det er en hyggelig gest, men ikke noe nyskapende. Slike små overraskelser er ganske vanlig i mange sammenhenger.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort i garnbutikk? I tillegg til noe av det andre som er nevnt. Kommer litt an på hvor mye du legger deg på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg å passe barna hennes en dag eller kveld så hun får litt fri. Hvis du har mulighet selvfølgelig.

Anonymkode: 98b4f...347

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 1.18, Arabella skrev:

Det er vel en amerikansk skikk dette, også, ettersom det ikke er en norsk betegnelse på det. Ellers vil jeg si det er en hyggelig gest, men ikke noe nyskapende. Slike små overraskelser er ganske vanlig i mange sammenhenger.

Det har vært ganske vanlig her til lands også, så tror ikke det er en amerikansk greie som vi har adoptert. Jeg har selv brukt å gi noe lignende til venninner eller moren min hvis de har vært syke eller har hatt det vanskelig. Døtrene mine har også gitt til sine venninner hvis det har vært noe. Vi kaller det dog ikke «carepackage» men oppmuntringsgave eller bli-frisk-gave 

Ts; du kjenner jo venninna di, så putt oppi ting du vet hun liker. Trenger ikke være dyrt, f.eks iskaffe, sjokolade, et magasin, ei pocketbok, ansiktsmaske (du får kjøpt engangspakker som ikke er så dyre), håndkrem.. hvis du vil legge noen kroner i det så kunne du jo også gitt et kinogavekort (bestemmer sum selv), gavekort på en garnbutikk, ev du kan kjøpe de nye strikkepinnene som begynner å bli populære (addi crasy triopinner heter de, de er litt dyre, ca 170kr for et sett), lita flaske vin, yoghurtnøtter... 

Jeg synes ideen din er god, det er koselig å få ei oppmerksomhet hvis man er syk eller står midt oppi en tøff livssituasjon. Og det trenger som sagt ikke være kostbart 

Endret av skruf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, labine skrev:

Du har fått flere gode tips. Et strikkeblad kan kanskje også være noe  :) 

Det fikk jeg en gang, eller; jeg fikk ei kurv med ulike garnnøster, flere forskjellige strikkepinner og mønsterhefter. Er ikke noen racerstrikker akkurat, men venninna mi er. Så jeg fikk også lovnad fra venninna mi om å hjelpe meg når jeg sto fast, så alt i alt var det en veldig sosial gave pga jeg knøla til strikkinga ofte og trengte hjelp. Pga den gaven og pga venninna mi si strikkehjelp så har jeg blitt en ganske habil strikker. Har også gått fra å ha null tålmodighet med strikking til å faktisk like det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode svar! 

Endte med å sende en liten pakke til henne så hun fikk den nå rett før påske. Dumme meg som tenkte jeg skulle sende uten at hun visste hvem den kom fra, kom ikke på at Posten setter på frimerke med postnummer på pakken, så hun kjempelett kunne Google og finne ut hvor pakken ble sendt fra 😅

Jaja, superglad ble hun iallfall, og det var jo det viktigste 😊

TS

Anonymkode: ebb8c...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Takk for alle gode svar! 

Endte med å sende en liten pakke til henne så hun fikk den nå rett før påske. Dumme meg som tenkte jeg skulle sende uten at hun visste hvem den kom fra, kom ikke på at Posten setter på frimerke med postnummer på pakken, så hun kjempelett kunne Google og finne ut hvor pakken ble sendt fra 😅

Jaja, superglad ble hun iallfall, og det var jo det viktigste 😊

TS

Anonymkode: ebb8c...14c

Du er en god venninne❤ hva la du i pakken, om jeg får spørre? Ble så nysgjerrig😂

Da jeg ble syk for noen år siden, kom en venninne jeg nettop hadde blitt kjent med, med en care package. Hun kunne se at noe var galt, dette var før jeg fortalte folk at jeg hadde blitt syk. Jeg ble så rørt og glad, det er noe av det fineste noen har gjort for meg. Hipp hurra for fine venner!

Anonymkode: 0edfc...fbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...