Gå til innhold

Kaste bort kalorier på sukker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okey, jeg skal innta minst 1500kcal til dagen, og har vel funnet ut at jeg burde telle med kaloriene jeg forbrenner ved trening også, noe som gir meg ca 1800-2000 kcal. Jeg spiser fornuftig og sunn mat, men jeg klarer sjeldent å komme over 1300 kcal. Er det innafor å bruke noen av kaloriene på noe ufornuftig(is, sjokolade, kake osv)? Eller burde jeg bare prøve å spise mer mat? 

Anonymkode: 4f3a0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker feil, eller du regner feil, eller du er for full av entusiasme over en ny diett. Det er vanskelig å holde seg under 1800-2000 kcal over noe tid.

Anonymkode: 2d2c8...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier alt og har stålkontroll, jeg har atypisk anoreksi og klarer faktisk veldig fint å komme under 1800kcal. Jeg er faktisk kjempeflink til å ligge under kcal. Men jeg er i behandling og Nå jobber jeg veldig med å klare å møte 1500kcal...

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker feil, eller du regner feil, eller du er for full av entusiasme over en ny diett. Det er vanskelig å holde seg under 1800-2000 kcal over noe tid.

Anonymkode: 2d2c8...2b0

 Men takk for svar for på spørsmålet altså!

Anonymkode: 4f3a0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har anoreksi og behandles for det, er det dumt å spørre en vilkårlig bruker om hva du bør gjøre.

Hva føler du selv, basert på dine erfaringer og det du vet om behandlingen? Har du en behandler du kan diskutere med? 

Anonymkode: 0a580...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt innafor! Heier på at du en dag blir frisk❤️

Anonymkode: 8d36b...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er en påminnelse om reglene på forumet og retningslinjene på rommet Kosthold, trening og sport.

  Sitat

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Helseskadelige råd fjernes. Hva som er helseskadelig vil variere og dette vil være en vurdering fra gang til gang, men for eksempel å anbefale noen som allerede veier for lite å gå ytterligere ned i vekt medregnes her, det samme gjør kostholdsråd som er åpenbart usunne.

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Jeg forstår at du har behov for støtte og hjelp, men anbefaler deg å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, da det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk. Ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Ber deg også lese forumets øvrige regler igjen.

Med vennlig hilsen Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...