Gå til innhold

Ferie for par uten barn? Tips ønskes!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg ønsker å ta en ferie sammen. Han er ikke særlig glad i mye sol (jeg er, men kan godt klare meg uten). Vi vil gjerne oppleve noe, og jeg vil gjerne shoppe litt. :wink:

Også må det ikke være altfor dyrt... Og gjerne litt romanrisk.

Gjerne sånn at vi kan kjøre bil. Vi kjørte til Stockholm en sommer, og det var suprt! Har vært på bilferie til Bergen også.

Hva med Polen f.eks? Noen som har vært der?

Alle tips mottas med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Praha! En super by, billig og romantisk!

Gjest Anonymous
Skrevet

Amsterdam anbefales også! Flott by, men dyr hasj!

Gjest gjest1
Skrevet

Bilferie i Provence :)

Passer bra for par som er interessert i vin.

Vi kjørte fra vingård til vingård og storkoste oss 1 uke på bilferie. Reiste i mai, altså utenfor høysessong, og tok all overnatting på sparket.

Velgdig romantisk :hjerte:

Skrevet

Jeg tror vi er litt vanskelige! :ler:

Jeg kunne gjerne dratt til Praha, men samboer vil ikke. Amsterdam er en fin by (der har jeg vært). Vinferie er ikke noe for oss, siden samboer er avholds. :wink:

Skrevet

Siden du nevner Polen..... Warsawa.... en av Europas glemte store perler! Dra før alle andre!

Skrevet
Siden du nevner Polen..... Warsawa.... en av Europas glemte store perler! Dra før alle andre!

Har du vært i Warsawa? Noen gode tips? Kan man kjøre dit, eller best å ta fly?

Gjest Anonymous
Skrevet

hva med tallin? kjør til helsinki og ta ferga over!!

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med bil- eller sykkelferie i Danmark? Det er vel egentlig et litt glemt ferieland for andre enn barnefamilier.

Men Danmark er da virkelig et veldig kjekt land som også har mye å by på for oss voksne. Fine strender, koselige byer, hyggelige mennesker. Og så er det jo like i nærheten så en trenger ikke bruke hverken mye penger eller lang tid for å komme seg dit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tallinn er en flott by

Krakow er jo i Polen. Har ikke vært der, men har hørt at det er flott.

Sykkelferie på Bornholm - ei venninne dro på slik ferie og hadde det kjempegøy.

Island?

Hva med en tur til Belgia? Brussel er en koselig by, i kort avstand derfra (en time med tog) ligger Brugge som er en utrolig koselig og godt bevart middelalderby. Heller ikke langt til Knokke Heisst - der det er en bred sandstrand.

Eller bli i Norge. Fottur fra hytte til hytte i fjellet. Sjekk Turistforeningens nettsider for å finne hytter. Eller sykle Rallarvegen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...