Gå til innhold

Australia i mai/juni

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg reiser til australia i mai og blir til begynnelsen av juni, noen som har erfaringer med klimaet der på den tiden? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har litt å si hvor i Australia. I sør begynner det å bli kjølig. Opp nord er det varmt fortsatt.

Anonymkode: 6f2da...c62

• Liker 1
Skrevet

skal fra nord til sør, ender i sydney og brisbane osv.

hvor kjølig vil du si kjølig er der nede? 

Skrevet

Hei. Det er meg over. Glemte å følge med tråden. Brisbane er mye lengre nord enn Sydney. Der oppe er det stortsett «sommer», typ ta med lange bukser og genser for kveldene. Men vi var der midt på vinteren og badet og folk gikk rundt i shorts/barfot så det er ikke akkurat kaldt. 

Jeg kommer fra Melbourne og der kan det bli null grader om natta om vinteren (juni). Sydney er midt mellom og kanskje 5-15 grader på gjennomsnittet. Så varme klær men ikke norsk kaldt. Det snør ikke i byene men vi har noen fine skianlegg i fjellene hvis det er noe for deg. Mulig du drar før sesongen begynner..

Håper det hjelper. Jeg synes det er en fin tid å være opp nord mens lengst i sør kan det være litt friskt :). Jeg synes absolutt det er verdt å reise helt ned til Melbourne men er kanskje ikke upartisk ;)  

• Liker 1
Skrevet

Ta med en varm jakke og en varm genser til å ha på kveldene i sør. Husene er ikke alltid så godt isolert, så 2-3 grader på kvelden kan oppleves kjipere enn i Norge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...