AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Så mannen fyller 40 til sommeren, og nå merker jeg det begynner å bli en veldig forventning, kanskje spesielt fra moren og søsteren hans, til at vi skal holde et stort 40-årslag.. Bursdagen til mannen faller på en lørdag, og vi har allerede avtalt at vi to skal ut og spise på en av byens aller beste restauranter den dagen (det er noe vi begge har drømt om lenge). Men så er det altså en tydelig forventning i familien til at det må avholdes en stor fest for mannen min- og egentlig i tillegg at det er JEG som skal arrangere den. Jeg er ikke noe glad i fester, og heller ikke sosiale arrangementer generelt. Jeg er veldig introvert, og blir fryktelig sliten av familieselskaper. Mannen min er heller ikke veldig glad i fester, og har heller ikke noen særlig venner vi kunne ha invitert til en sånn fest. Han har 3 kamerater, hvorav den ene bor såpass langt unna og har så mye familieforpliktelser at det nok er uaktuelt at han kommer. Jeg har også bare 3-4 venninner, og det er ingen av dem som har noe særlig relasjon til mannen min heller. Så hvem skal vi da ha fest for, liksom?! Moren og søsteren til mannen, + samboeren til søsteren? På bursdager pleier vi å invitere nærmeste familie til en liten middag- og vi tenkte det kunne være greit å gjøre i år også. Man MÅ vel ikke på død og liv ha en stor fest selv om det er rundt år?? Og i hvert fall ikke hvis man uansett ikke har nok folk å invitere til at det kan bli en fest?? Anonymkode: 9d3ed...637 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Nei, man MÅ ikke ha det. Jeg feiret ikke 40-årsdagen min, sånt betyr ingenting for meg. Det var noen få som hadde vanskelig for å akseptere det, men jeg holdt på mitt. Verden gikk videre. Anonymkode: 46413...a7e 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 Du MÅ ingenting, skaler det ned til hvordan dere ønsker å feire det selv. Det er ikke andres forventning som skal styre hvordan dere skal feire. Anonymkode: 494d3...26d 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 Nei, det er ingen lov som sier man må det.
Måbarefåsiat... Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Hva vil mannen din? Hvis han fryktelig gjerne vil, så kan det jo være hyggelig da. Ellers må man ingenting. Jeg hadde åpent hus på min 40-årsdag. Veldig enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #7 Skrevet 7. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mannen fyller 40 til sommeren, og nå merker jeg det begynner å bli en veldig forventning, kanskje spesielt fra moren og søsteren hans, til at vi skal holde et stort 40-årslag.. Bursdagen til mannen faller på en lørdag, og vi har allerede avtalt at vi to skal ut og spise på en av byens aller beste restauranter den dagen (det er noe vi begge har drømt om lenge). Men så er det altså en tydelig forventning i familien til at det må avholdes en stor fest for mannen min- og egentlig i tillegg at det er JEG som skal arrangere den. Jeg er ikke noe glad i fester, og heller ikke sosiale arrangementer generelt. Jeg er veldig introvert, og blir fryktelig sliten av familieselskaper. Mannen min er heller ikke veldig glad i fester, og har heller ikke noen særlig venner vi kunne ha invitert til en sånn fest. Han har 3 kamerater, hvorav den ene bor såpass langt unna og har så mye familieforpliktelser at det nok er uaktuelt at han kommer. Jeg har også bare 3-4 venninner, og det er ingen av dem som har noe særlig relasjon til mannen min heller. Så hvem skal vi da ha fest for, liksom?! Moren og søsteren til mannen, + samboeren til søsteren? På bursdager pleier vi å invitere nærmeste familie til en liten middag- og vi tenkte det kunne være greit å gjøre i år også. Man MÅ vel ikke på død og liv ha en stor fest selv om det er rundt år?? Og i hvert fall ikke hvis man uansett ikke har nok folk å invitere til at det kan bli en fest?? Anonymkode: 9d3ed...637 Hvorfor spør du ikke ham om han ønsker stor ståhei eller om han ønsker kos du og han? Anonymkode: 0865f...bf8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke ham om han ønsker stor ståhei eller om han ønsker kos du og han? Anonymkode: 0865f...bf8 Som jeg skrev i HI, er mannen heller ikke spesielt glad i fest. Han har generelt ikke så sterke meninger om noe som helst, så for han er det akkurat det samme. Han kan ha fest hvis det er det folk vil, eller han kan droppe det hvis det er det folk vil. Ts Anonymkode: 9d3ed...637
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 Kan du ikke bare høre med ham? Her er vi begge introverte, og har aldri hatt en eneste storfeiring av bursdagene våre. Ikke ved rundt tall heller. Er så introverte at vi ikke har store vennegjenger å be uansett, så da hadde det kun blitt familie eventuelt. Men det koseligste er bare oss to og de to barna våre. Tar gjerne en langweekend et sted i forbindelse med bursdagene, så slipper vi mas fra andre om å måtte holde fest😉 Anonymkode: 007cc...687
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Selvsagt må man ikke ha noe fest. Jeg hadde ikke fest. Jeg har rett og slett ikke nok venner til at det i det hele tatt hadde blitt en fest selv om jeg inviterte alle jeg kan kalle venner. Det hadde sikkert blitt et lite, hyggelig lag. Men ikke fest. Anonymkode: 66ad0...c30
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 Jeg hadde verken 40- eller 50-års lag. Blånektet. Jeg hater å være i større sammenkomster, og særlig hvis jeg skal være "midtpunktet". En venninne av meg arrangerte 50 års lag for seg selv, og jeg sendte melding dagen før og sa jeg var syk.... orket ikke det maset. Anonymkode: 7cd37...57f 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 Nei, man må ingenting. Tenker det må være opp til «bursdagsbarnet» å velge det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #13 Skrevet 8. april 2019 Jeg synes dere skal gjøre som du har tenkt. Gå ut å hygge dere sammen. Så kan dere vel heller invitere de på kaffe og kake uten noen stor fest? Anonymkode: a5503...66e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 Jeg feiret ikke min, ei heller gjorde mannen min. Flere venner har heller ikle feiret, mens noen har laget rene skjære brullupsfeiringen.... Anonymkode: 562be...139
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #15 Skrevet 8. april 2019 Prat med mannen din, kan jo hende at han faktisk ønsker det veldig, men at han unngår å si det pga du er så negativ til det. Så prøv å vær positiv så kan det hende han forteller deg sannheten og viser at han virkelig vil det. Det er tross alt en dag bare så det bør du klare å orke uten å klage. Anonymkode: 1b4ef...e32
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #16 Skrevet 8. april 2019 Nei, vi er mange som dropper slike lag og store feiringer. Noen liker det, andre ikke, og det er jo strengt tatt ens eget ønske som er viktigst på en sånn dag. Jeg gadd i alle fall ikke slite meg ut med planlegging og matlaging for å tilfredsstille andres ønsker på 40-årsdagen min, det var jo tross alt MIN bursdag Anonymkode: 6235b...306
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #17 Skrevet 8. april 2019 Jeg er litt der at jeg ikke kaster vekk store summer på ting jeg ikke må, bare fordi noen andre forventer det.. Hvis dere trives best med nær familie rundt dere er det ingen hensikt å endre på dette. Dra ut og spis god mat dere to, eventuelt kan dere be med dere hans side på restaurant. Da får de flotta seg litt, dere slipper å lage middag og dere kan si at han ikke ønsker bursdagsgave, heller at de betaler maten selv. Så burde alle parter bli nøgd. Anonymkode: e109a...a9b
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2019 #18 Skrevet 8. april 2019 Jeg hadde ikke 40 årslag, jeg dro på punkfestival som var samme helga jeg hadde bursdag. Kunne ikke bli artigere helg.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #19 Skrevet 8. april 2019 Det er hans bursdag, så han må få bestemme selv om han vil ha en stor fest eller ikke Anonymkode: 7a4cb...840
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #20 Skrevet 8. april 2019 Jeg liker ikke store selskaper der jeg skal være i fokus, og har derfor aldri store feiringer. Har aldri tenkt over om andre forventer en spesiell feiring, det får de jo heller ha på sine egne bursdager hvis det er så stas Anonymkode: adad2...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå