AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #22 Skrevet 7. april 2019 Jeg ville brukt Alvilde. Men det er fordi det er noen i slekta mi som het det. Har lyst til å bruke navnet selv. Anonymkode: 4227e...6ca
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #23 Skrevet 7. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde egentlig tenkt og kalle baby i magen for Alva, men her om dagen kom jeg over navnet Alvilde og falt helt pladask. Nå klarer jeg ikke bestemme meg for om hun skal hete Alva eller Alvilde. Mannen er likegyldig:// Hva synes dere er penest. Anonymkode: d69b3...3bb Alvilde/Alvhilde er jo finest av disse. Av slike eldgamle originale navn så har du jo også: Otilie/Othilie, Jensine, Randine, Valborg, Tomine, Olaug, Pernille, Ingrid, Malene/Marlene, Nilda, Mathilde, Rasmina, Hansine, Anonymkode: c9dae...31b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #24 Skrevet 7. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Alvilde. «Alle» småjenter heter jo Alva for tiden. Anonymkode: 0f558...803 Liker Alva best. Det er ikke en gang på topp 50, så kan ikke akkurat si at "alle" får det navnet. Navn som Sigrid, Signe og Ellinor er vanligere enn Alva. Anonymkode: 63a35...102 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #25 Skrevet 7. april 2019 Har en følelse av Alva kommer til å bli ett av de navnene som «alle» velger. Alvilde er finere. Jeg kjenner ei som heter det, og hun er et herlig menneske, det er kanskje litt derfor jeg liker det så godt. Anonymkode: 37f57...42e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #26 Skrevet 7. april 2019 Alva alvilde er grusomt Anonymkode: bb335...add 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #27 Skrevet 7. april 2019 Alvilde er nydelig. Var på min navneliste da vi skulle diskutere navn for ti år siden. Men Alva er også fint om dere velger det. Anonymkode: 4a7a2...f31
tirben Skrevet 7. april 2019 #28 Skrevet 7. april 2019 Alvilde er nydelig! Sjeldent, gammelt og feminint! 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #29 Skrevet 7. april 2019 Alva! Alva er et nydelig navn! Alvilde blir litt gammeldags.. Anonymkode: d69b3...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #30 Skrevet 7. april 2019 Siden Alva er et trendnavn i samme gata som Emma, Lea, Ea osv, ville jeg valgt Alvilde som er et mye mer solid og ordentlig navn. Vakkert er det også! Anonymkode: a7a37...122 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #32 Skrevet 8. april 2019 Alvilde. Alva er ganske vanlig, og dessuten av samme typen søte og "myke" navn som du finner på minst annenhver jentunge nå for tiden. Vil også foreslå Alvhild, hvis du vil være enda mer original. Det er det nesten ingen under 70 som heter. Anonymkode: 01ecf...ead
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #33 Skrevet 8. april 2019 Jeg liker Alva best. Anonymkode: 6c9c8...709
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #34 Skrevet 8. april 2019 Alvhild eller Alva. Fine navn, da! Anonymkode: 0001c...9fe
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #35 Skrevet 8. april 2019 Hvis du har falt pladask for Alvilde ville jeg ha kalt henne det ❤️ Anonymkode: a35b3...5f4 1
souffle Skrevet 8. april 2019 #36 Skrevet 8. april 2019 Jeg misliker typisk søte navn, synes det høres så puslete ut.. Ville lett gått for Alvilde, kjenner forresten også ei skikkelig bra tenåringsjente som heter det, så hun også drar navnet «opp» 1
Gjest Birbie Skrevet 8. april 2019 #37 Skrevet 8. april 2019 Tenker du på "Alvhilde" med tradisjonell uttale ( "f"-lyd), eller med "v"-lyd?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #39 Skrevet 8. april 2019 Alva passer på ei lita jente. Men på en voksen dame så er Alvilde mye mer passende. Anonymkode: 58850...43c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #40 Skrevet 8. april 2019 3 timer siden, Birbie skrev: Tenker du på "Alvhilde" med tradisjonell uttale ( "f"-lyd), eller med "v"-lyd? Om jeg går for Alvilde blir det uttalt med v-lyd:) ts Anonymkode: d69b3...3bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå