Gå til innhold

Navnet Alvilde


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alva er fint! 

Anonymkode: b58cc...317

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt Alvilde. Men det er fordi det er noen i slekta mi som het det. Har lyst til å bruke navnet selv. 

Anonymkode: 4227e...6ca

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde egentlig tenkt og kalle baby i magen for Alva, men her om dagen kom jeg over navnet Alvilde og falt helt pladask. Nå klarer jeg ikke bestemme meg for om hun skal hete Alva eller Alvilde. Mannen er likegyldig:// Hva synes dere er penest.

Anonymkode: d69b3...3bb

Alvilde/Alvhilde er jo finest av disse. :tommelopp:

Av slike eldgamle originale navn så har du jo også:
Otilie/Othilie,
Jensine,
Randine,
Valborg,
Tomine,
Olaug,
Pernille,
Ingrid,
Malene/Marlene,
Nilda,
Mathilde,
Rasmina,
Hansine, 

Anonymkode: c9dae...31b

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Alvilde. «Alle» småjenter heter jo Alva for tiden. 

Anonymkode: 0f558...803

Liker Alva best. Det er ikke en gang på topp 50, så kan ikke akkurat si at "alle" får det navnet. Navn som Sigrid, Signe og Ellinor er vanligere enn Alva.

Anonymkode: 63a35...102

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en følelse av Alva kommer til å bli ett av de navnene som «alle» velger. Alvilde er finere. Jeg kjenner ei som heter det, og hun er et herlig menneske, det er kanskje litt derfor jeg liker det så godt. :)

 

Anonymkode: 37f57...42e

AnonymBruker
Skrevet

Alva

 

 

alvilde er grusomt

Anonymkode: bb335...add

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alvilde er nydelig. Var på min navneliste da vi skulle diskutere navn for ti år siden. 

Men Alva er også fint om dere velger det. 

Anonymkode: 4a7a2...f31

Skrevet

Alvilde er nydelig! Sjeldent,  gammelt og feminint! 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alva! Alva er et nydelig navn!

Alvilde blir litt gammeldags..

Anonymkode: d69b3...3bb

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden Alva er et trendnavn i samme gata som Emma, Lea, Ea osv, ville jeg valgt Alvilde som er et mye mer solid og ordentlig navn. Vakkert er det også!

Anonymkode: a7a37...122

  • Liker 1
Skrevet

Alva! For et nydelig navn!

AnonymBruker
Skrevet

Alvilde. Alva er ganske vanlig, og dessuten av samme typen søte og "myke" navn som du finner på minst annenhver jentunge nå for tiden. Vil også foreslå Alvhild, hvis du vil være enda mer original. Det er det nesten ingen under 70 som heter.

Anonymkode: 01ecf...ead

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Alva best.

Anonymkode: 6c9c8...709

AnonymBruker
Skrevet

Alvhild eller Alva. :) Fine navn, da!

Anonymkode: 0001c...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har falt pladask for Alvilde ville jeg ha kalt henne det ❤️ 

Anonymkode: a35b3...5f4

  • Liker 1
Skrevet

Jeg misliker typisk søte navn, synes det høres så puslete ut.. Ville lett gått for Alvilde, kjenner forresten også ei skikkelig bra tenåringsjente som heter det, så hun også drar navnet «opp»

  • Liker 1
Gjest Birbie
Skrevet

Tenker du på "Alvhilde" med tradisjonell uttale ( "f"-lyd), eller med "v"-lyd?

AnonymBruker
Skrevet

Alva passer på ei lita jente. Men på en voksen dame så er Alvilde mye mer passende. 

Anonymkode: 58850...43c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Birbie skrev:

Tenker du på "Alvhilde" med tradisjonell uttale ( "f"-lyd), eller med "v"-lyd?

Om jeg går for Alvilde blir det uttalt med v-lyd:)

ts

 

Anonymkode: d69b3...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...