Gå til innhold

Menn - når gråter dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvor ofte, og når, det er vanlig for menn å gråte.

Jeg forstår at kjønnene er forskjellig på dette, menn på gruppenivå forholder seg annerledes til følelser og trenger andre forhold rundt seg (kanskje?) for å kunne føle og vise følelser.

Likevel tenker jeg at følelser er menneskelig, og jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være så tilbakeholden som mange år. F eks en jeg vet om som opplevde masse alvorlig i oppveksten, og fremdeles ikke har grått over noe av det. Og en jeg var sammen med i ti år, jeg har sett ham gråte en eneste gang, og det var en god stund etter vi gikk fra hverandre.

Men for denne tråden er jeg først og fremst bare nysgjerrig, jeg vet ikke nok om hva som er "normalt" for menn. 🙂

Anonymkode: 1a573...a62

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest ThotSlayer
Skrevet

Pleide å gråte mye alene når jeg hadde det tøft.

Nå gråter jeg heldigvis veldig, veldig sjeldent, etter at jeg lærte meg å mestre og kontrollere følelsene og tankene mine.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Det som har skjedd får man ikke gjort noe med og det er ikke noe poeng å gråte over spillt melk.

Anonymkode: 58fc0...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Gråting er jo som regel positivt, sunt og forløsende, så det blir litt for dumt å være stolt over at man «klarer å holde igjen». Å holde igjen gråt har ingenting med mestring av følelser å gjøre, heller tvert i mot. Gråting er ikke et tegn på svakhet. Det mannlige ego og rasjonalitet går ikke akkurat hånd i hånd.

Selv skulle jeg ønske jeg gråt mer enn jeg gjør. Jeg blir ofte apatisk i stedet. Men blir lett rørt, og da kan jeg gråte litt.

Anonymkode: 4e793...e60

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi våkner etter en operasjon på sykehus og legen presser inn kateter.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Hvis vi våkner etter en operasjon på sykehus og legen presser inn kateter.

Det er det sykepleiere som gjør, ikke leger.

Anonymkode: 6eb2c...8b7

Skrevet (endret)

Jeg gråter alltid til denne:
Bruker å sette den på innimellom for å få en forløsning.
NB! Det holder å se første opptreden :) 

Endret av Juks
Skrevet

Hver dag, i stillhet. Jeg setter "Alpha Males Never Cry Affirmations Volume 1-3" på repeat mens jeg gråter meg i søvn hver natt.

For menn er fasaden viktigst, ikke hvordan en egentlig har det.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at kjønnene er forskjellig på dette, menn på gruppenivå forholder seg annerledes til følelser og trenger andre forhold rundt seg (kanskje?) for å kunne føle og vise følelser.

Likevel tenker jeg at følelser er menneskelig, og jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være så tilbakeholden som mange år. F eks en jeg vet om som opplevde masse alvorlig i oppveksten, og fremdeles ikke har grått over noe av det. Og en jeg var sammen med i ti år, jeg har sett ham gråte en eneste gang, og det var en god stund etter vi gikk fra hverandre.

Men for denne tråden er jeg først og fremst bare nysgjerrig, jeg vet ikke nok om hva som er "normalt" for menn. 🙂

Personlig, så gråter jeg sjeldent av elendighet og sorg. Det vil seg bare ikke. Men med årene så har jeg blitt mer og mer følsom når jeg blir rørt, og kan få tårer når jeg ser noe eller opplever noe bra. Så jeg kan ved sorg og elendighet framprovosere tårer, da med ting som rører meg. 

Skrevet

Helt ærlig så husker jeg ikke sist. Er 30 år, mulig 15-16 år siden jeg gråt. Gjør meg ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at det kan være ekstremt sexy med menn som kan bli rørt og viser det.

Og som kvinne blir jeg overrasket over forskjellene, selv gråter jeg i perioder hver dag, og til vanlig kanskje en gang i måneden. En gang i skuddåret kanskje med hele to-tre måneders mellomrom. Og ja, jeg forventet en forskjell mellom kjønnene, men er overrasket likevel over hvor stort gapet er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekte menn gråter ikke.

Anonymkode: 171bd...883

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
På 7.4.2019 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Ekte menn gråter ikke.

Anonymkode: 171bd...883

Det er akkurat slike holdninger som burde dø ut. Å gråte er sunt

Skrevet

Husker ikke sist jeg gråt... gråter egentlig aldri...

AnonymBruker
Skrevet

Sist var da jeg talte i min mors begravelse. Er 3 år siden. Kona ble litt satt ut da hun aldri hadde sett meg gråte før🙂

Er ikke så mye jeg gråter for egentlig. Kom vel noen gledestårer da ungene ble født👍

Anonymkode: 1fe02...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...