Gå til innhold

Enda en knivstikking i Oslo


Stina234

Anbefalte innlegg

Denne gangen en kvinne i 20årene.  En mann på 40 er arrestert.

Hva slags feigt krapyl av en mann er det som stikker en kvinne i magen? Blir både sint og oppgitt når jeg leser slike nyheter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi ikke aner noe om bakgrunnen, blir det for dumt å spekulere. Vi får vente til vi vet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest 2 ulike saker der politiet sier hun var et tilfeldig offer. Helt jævelig. Kanskje en som ikke liker at kvinner er utendørs på nattestid/uten følge av mann og ville sette et eksempel? Var jo ikke snakk om ran eller voldtekt, kun å skade kvinnen i forbifarten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går dessverre farlige mennesker rundt oss. Men vi kan ikke tenke for mye på det heller, for da blir en kanskje litt koko. De er heldigvis ikke mange, men jeg er så inderlig lei all knivstikking. Ikke alle som er psykiske tilfeller heller. Blitt alt for mye av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, T-Rex said:

Når vi ikke aner noe om bakgrunnen, blir det for dumt å spekulere. Vi får vente til vi vet mer.

Med fare for å gjenta meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, T-Rex said:

Med fare for å gjenta meg selv.

Ja du er noe for deg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, T-Rex skrev:

Når vi ikke aner noe om bakgrunnen, blir det for dumt å spekulere. Vi får vente til vi vet mer.

Hva mener du spekulere?  Finnes det gode grunner for å knivstikke noen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Stina234 said:

Hva mener du spekulere?  Finnes det gode grunner for å knivstikke noen?  

Det kan det forsåvidt gjøre, uten at jeg tror det er tilfellet i denne saken.

Men det er jo stor forskjell på knivstikking utført i psykose og knivstikking som terror, for eksempel. Og før vi vet noe mer, kan vi ikke spekulere i om det er en handling utført i ondskap eller om det er psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, T-Rex said:

Det kan det forsåvidt gjøre, uten at jeg tror det er tilfellet i denne saken.

Men det er jo stor forskjell på knivstikking utført i psykose og knivstikking som terror, for eksempel. Og før vi vet noe mer, kan vi ikke spekulere i om det er en handling utført i ondskap eller om det er psykisk sykdom.

Dette gir ikke mening, ganske ille om det er gjort på pur ondskap det er mer ille om det er psykisk sykdom. Tror du det er tilfeldig at dette skjedde på Grünerløkka eller ikke?     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si hvem det blir verst for, tenk om kvinnen var en dust. Tenk om mannen var en dust. Enig med T-Rex. Det som teller er hvem som føler seg verst til slutt. De ekte følelse skinner igjennom. Om knivstikkern gjorde det av sjalusi eller annen narsisisstisk ondskap så er det han som er verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, IchLiebeDichOder? said:

Det er vanskelig å si hvem det blir verst for, tenk om kvinnen var en dust. Tenk om mannen var en dust. Enig med T-Rex. Det som teller er hvem som føler seg verst til slutt. De ekte følelse skinner igjennom. Om knivstikkern gjorde det av sjalusi eller annen narsisisstisk ondskap så er det han som er verst. 

Det var tilfeldige ofre, han er siktet for drapsforsøk på 2 fremmede kvinner lørdag kveld. Og det var feil informasjon at han har norsk statsborgerskap, kom det frem nå. Portugiser som var her på ferie (av alle ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Stina234 skrev:

Denne gangen en kvinne i 20årene.  En mann på 40 er arrestert.

Hva slags feigt krapyl av en mann er det som stikker en kvinne i magen? Blir både sint og oppgitt når jeg leser slike nyheter.

Det vet vi lite om, men det ligger vel litt i kortene her at det er snakk om en psykisk ustabil person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...