Gå til innhold

Hva spiser dere til middag i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal ha:

Laks 
Pannekaker
Pasta med kjøttsaus 
Kjøttpølser og potetmos 
Gryterett
Lammestek 
Torsk med rogn og lever 
 

Anonymkode: 6e278...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er spikra er en dag med lammelår, og minst en dag der vi griller pølser på bål i fjæra. Ellers blir det noe som er greit å lage til mange, og vi er flere som bytter på å lage middag. Vi blir enkelte dager i påsken så mange som 15 stk på hytta 😊

Anonymkode: 8361c...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeaften skal vi ha en form for tapas med retter basert på lam, ellers tror jeg ikke det blir noe spesielt. Kanskje spise ute en dag? Fordelen med bypåske er at man har mange valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Brunhilde skrev:

Påskeaften skal vi ha en form for tapas med retter basert på lam, ellers tror jeg ikke det blir noe spesielt. Kanskje spise ute en dag? Fordelen med bypåske er at man har mange valg. :)

Hvilken by bor du?

Anonymkode: 4d411...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Brunhilde skrev:

Påskeaften skal vi ha en form for tapas med retter basert på lam, ellers tror jeg ikke det blir noe spesielt. Kanskje spise ute en dag? Fordelen med bypåske er at man har mange valg. :)

"i

Anonymkode: 4d411...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at det blir vanlig mat den uka også. Vi har ingen spesielle påsketradisjoner når det gjelder mat. 

Anonymkode: 24d57...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig mat. Wok, taco, kanskje take away en dag

Anonymkode: b7a14...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å spise noe "fast" i påsken? Det har aldri min familie hatt noen tradisjon for å gjøre.

Jul og nyttår, ja. Men ikke påsken.

 

Selv bor jeg for øyeblikket så langt unna familien at det blir for tungvint å se dem i år. Så min samboer og jeg går nok bare ut på restaurant i steden.

Anonymkode: 47f6e...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke enda, men kan garantere at det ikke bli lam😅

Anonymkode: f826f...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lammelår av spælsau i hvertfall påskeaften. Så skal vi sikkert ha andre dager med finnbiff, tomatsuppe, kanskje grillmat, quiche, kylling. Vi skal være hjemme, så vi trenger ikke planlegge som om vi skulle på hytta fx. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å spise noe "fast" i påsken? Det har aldri min familie hatt noen tradisjon for å gjøre.

Jul og nyttår, ja. Men ikke påsken.

 

Selv bor jeg for øyeblikket så langt unna familien at det blir for tungvint å se dem i år. Så min samboer og jeg går nok bare ut på restaurant i steden.

Anonymkode: 47f6e...99b

Påsken er tid for lammelår og sesongens siste pinnekjøttmiddag. Dette er fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinnekjøtt og lambelår er fast mat her.  Blir langt fra vegitarkost. Blir nok fisk en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen faste tradisjoner, utover at det er lammelår en dag, og at vi generelt koser oss med godt mat på hytta. 

Årets meny er; steinovnsbakt pizza med salat og rømmedressing, lammelår med fløtegratinerte poteter og soppstuing, meze (tyrkiske småretter, med lammelårrester), dampet torsk med ertepurè og sukkererter, og grillmat (helstekt entrecôte med potetsalat, mais og grønn salat). 

Anonymkode: 7a541...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...