Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hekta på kjærlighet / kjærlighetsavhengig. Er dette noe jeg kan "fikse" selv? Eller må jeg få profesjonell hjelp? 

Anonymkode: 501c0...6ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med det selv for tiden, det er en avhengighet som alt annet, du må finne ut hva det bunner i hos deg. 

Jeg er kjærlighetsavhengig pga fæl barndom. Begynte å nøste opp den, og har nå vært singel og lykkelig en stund. Det tok en stund, for å si det sånn...

Anonymkode: dc1dd...8cd

Skrevet

Hva mener du med avhengig? Fungerer du dårlig som singel? 

Gjest Freya Sand
Skrevet

Jeg var lenge i den samme troen, at jeg var hekta. Men har du tenkt på den som faktisk hekter? Og samfunnet rundt? Er det bare fæl barndom, eller er det også et samfunn som ikke er i stand til å være der for hverandre? 

Og vil ikke da den avhengigheten egentlig være et behov? Et skrikende behov som aldri har blitt dekket?

Vil anbefale deg å bruke gratis hjelpetjenester for det det er verdt, som hjelpetelefonen til Mental Helse. Bare sørg for å plukke ut de som er konstruktive for deg der, ikke bruk tid på de som ikke gjør deg godt. 

Finn mennesker i hjelpeapparatet/andre støtteordninger, som kan tette igjen hullene frem til du er i stand til å være i en relasjon uten å ha så skrikende behov. Så vil det å ha behov for kjærlighet - som vi alle har - oppleves konstruktivt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...