AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #21 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Både bacalao og lam smaker dritt. Mitt tips er å unngå begge. Anonymkode: 482f0...c7e Du får spise pølse i brød på påskeaften da. Anonymkode: f91f6...683 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #22 Skrevet 9. april 2019 Pølse med brøøø Jeg er hjemmee alene i påsken og gleder meg. Tar kanskje fjordland kjøttkaker til kveldsmat hver kveld i påsken Anonymkode: 9c6a0...959 3
Jerry Lee Skrevet 9. april 2019 #23 Skrevet 9. april 2019 (endret) Aner ikke helt. Er bedt bort. Noe sier meg grilling noen dager....håper på bl.a. laksepakke med godsaker i og annen fisk på grill...kanskje steinbit. Kanskje en viltgryte med alt godt tilbehør et par dager. Og kanskje egg og bacon til frokost og pannekaker med flesk til lunch eller middag. *ønsker utifra erfaring* ...pølse i brød går bra, også... 😉 (...så lenge det mekkes og inntas ute...) Endret 9. april 2019 av Jerry Lee 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #24 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pølse med brøøø Jeg er hjemmee alene i påsken og gleder meg. Tar kanskje fjordland kjøttkaker til kveldsmat hver kveld i påsken Anonymkode: 9c6a0...959 Anonymkode: 1fe70...aa6 1
Jerry Lee Skrevet 9. april 2019 #25 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pølse med brøøø Jeg er hjemmee alene i påsken og gleder meg. Tar kanskje fjordland kjøttkaker til kveldsmat hver kveld i påsken Anonymkode: 9c6a0...959 Husk at dette må være de eneste måltider hele påsken. Frokost, brunch, lunch, mellommat, middag, kveldsmat, nattmat og tidligmorramat. Gjentatt hver dag i en og en halv uke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #26 Skrevet 9. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får spise pølse i brød på påskeaften da. Anonymkode: f91f6...683 Ja, mulig det. Funker bra de dagene man ute ihvertfall. Anonymkode: 482f0...c7e
Puff Skrevet 9. april 2019 #27 Skrevet 9. april 2019 Vår plan er: 1. Lammelår med potetmos, grønnsaker og saus. 2. Pinnekjøtt med tilbehør 3. Taco 4. Indisk gryte Utover det aner jeg ikke 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #28 Skrevet 10. april 2019 Skal på hytte og skal bla ha: lammeskank, taco, bacalao, pinnekjøtt og andelårconfit. Anonymkode: 11ae4...b09
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #29 Skrevet 10. april 2019 Hjelp, så mye kjøtt folk spiser. Jeg er ikke helt vegetarianer selv, men prøver i det minste å begrense kjøttforbruket for miljøets skyld. Ingen som skal lage noe som ikke består av et digert kjøttstykke? Anonymkode: 35748...74d 5
Eun Skrevet 10. april 2019 #30 Skrevet 10. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp, så mye kjøtt folk spiser. Jeg er ikke helt vegetarianer selv, men prøver i det minste å begrense kjøttforbruket for miljøets skyld. Ingen som skal lage noe som ikke består av et digert kjøttstykke? Anonymkode: 35748...74d Tråden handler om hva folk skal spise i påska, uten krav om å måtte forsvare hvorfor. Jeg er selv vegetarianer, men tror ikke at det er så inspirerende for folk å velge grønt når det kun skal være på grunn av dårlig samvittighet. Her står det blant annet minestronesuppe, vegetarlasagne og ris med aubergine og tomater på menyen 🙂 Hva med deg? 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #31 Skrevet 10. april 2019 Vegetarisk spiser jeg til hverdags, med unntak av en og annen cannelloni på søndager, eller grønnsaksrisotto på fredagskvelden. Og vanligvis har jeg flere middager i uken med fersk fisk, men det er normalt vanskelig i påsken, så da blir det mer kjøtt enn vanlig. (Fisk er også selvsagt kjøtt, men skillet mellom de to er likevel avgjørende for oss omnivore). Anonymkode: 45ed0...991 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #32 Skrevet 10. april 2019 - hvit pizza med champiniong, timian og blåmuggost - lammelår, med fløtegratinerte poteter, brokkoli og bakt løk - meze -falafel, hummus, rødbetsalat, bønnesalat, og rester av lammelår - dampet torsk med ertepurè, stekt fennikel og potetbåter - helstekt entrecôte med duchettepoteter, cherrytomater, balsamicoløk og rødvinssaus Anonymkode: db2ca...b40 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. april 2019 #33 Skrevet 10. april 2019 Vet ikke hva det blir, skal ikke være i Norge, så får se hva jeg får lyst på 😊
Jytte Skrevet 10. april 2019 #34 Skrevet 10. april 2019 Vet ikke helt. Det kommer an på hvem som blir med på hytta. Håper vi får grillet litt hvis det blir vær. Par middager blir det på hotellet. Hvis a blir med blir det en aften med krabbe. Drar jeg alene blir det pølser osv. på grillen og middag på restauranten. Kanskje ostesmørbrød også og suppe av et slag. Tror også det blir pizza hvis vi velger det. Men entrecote blir det nok sikkert med Rotmos.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #35 Skrevet 10. april 2019 5 timer siden, Eun skrev: Tråden handler om hva folk skal spise i påska, uten krav om å måtte forsvare hvorfor. Jeg er selv vegetarianer, men tror ikke at det er så inspirerende for folk å velge grønt når det kun skal være på grunn av dårlig samvittighet. Her står det blant annet minestronesuppe, vegetarlasagne og ris med aubergine og tomater på menyen 🙂 Hva med deg? Litt dårlig samvittighet er vel på sin plass, med den krisa som klimaet er inne i nå. Det er ingen som trenger å spise lammelår, entrecôte, kjøttdeig-taco, pinnekjøtt og grillpølser på én og samme påskeuke. Bra du har et mer balansert kosthold! Selv skal jeg spise lammelår hos min mor en av dagene. De andre dagene blir det f.eks. pizza med grillet aubergine, pasta med sopp og hvitvinssaus, og fransk løksuppe med gruyére og godt brød. Anonymkode: e556c...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #36 Skrevet 10. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt dårlig samvittighet er vel på sin plass, med den krisa som klimaet er inne i nå. Det er ingen som trenger å spise lammelår, entrecôte, kjøttdeig-taco, pinnekjøtt og grillpølser på én og samme påskeuke. Bra du har et mer balansert kosthold! Selv skal jeg spise lammelår hos min mor en av dagene. De andre dagene blir det f.eks. pizza med grillet aubergine, pasta med sopp og hvitvinssaus, og fransk løksuppe med gruyére og godt brød. Anonymkode: e556c...7bd Importerte grønnsaker skikkelig utenfor sesong, altså importert fra utenfor Europa, og importert ost, med andre ord. Det belaster klimaet det også, vet du. Anonymkode: 45ed0...991 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #37 Skrevet 10. april 2019 PS: Som sagt spiser jeg kjøtt stort sett bare en gang i uken selv, kanskje en dag til akkurat påske og feks jul (for seriøst, altså, akkurat hva man spiser de to ukene er tross alt ikke det som teller mest i lengden). Men om jeg vil diskutere det lager jeg en egen tråd, i stedet for å herpe en som handler om noe annet med moralisering og nedlatende holdninger. Anonymkode: 45ed0...991 4
Hot mess Skrevet 12. april 2019 #38 Skrevet 12. april 2019 (endret) Vi kommer til å ha hhv. lammelår/ammestek og helstekt and, med saus og poteter, på de virkelige "høytidsdagene". Fisk og minst en vegetarrett som litt lettere middager innimellom de tunge kjøttmåltidene, og planlegger ellers å lage retter som vanligvis er forbeholdt helger/dager vi har ekstra god tid (jeg gidder f.eks sjelden lage moussaka fra bunnen på tirsdager). Endret 12. april 2019 av Hot mess
GinandTonic Skrevet 12. april 2019 Forfatter #40 Skrevet 12. april 2019 7 minutter siden, Hot mess skrev: lage moussaka fra bunnen på tirsdager). Ha du en oppskrift jeg kunne få? På forhånd takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå