Gå til innhold

22. juli filmen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så den for første gang nå nettopp. Den gjorde et sterkt inntrykk. Men det jeg tenker på er at det var mye fokus på èn overlevde. Det er med flere, men hvorfor fikk kun tre overlevde fokus? 

Hva tenker der som har sett filmen? Jeg syns bare at det er mange som blir glemt, som fortjener å bli husket. 

Anonymkode: 90371...264

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så bare litt av den. Synes den var veldig trist og skjønner heller ikke helt hvorfor de pratet engelsk. Det føltes litt som et ''mockery'' på en måte...

Anonymkode: 01f04...dbf

• Liker 1
Skrevet

Hviken film snkker du om. Erik Poppe sin eller Paul Greengrass?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så bare litt av den. Synes den var veldig trist og skjønner heller ikke helt hvorfor de pratet engelsk. Det føltes litt som et ''mockery'' på en måte...

Det er nok fordi den blir solgt til utlandet og regissøren er ikke norsk. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Hviken film snkker du om. Erik Poppe sin eller Paul Greengrass?

Paul Greengrass. Den er på Netflix. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi den blir solgt til utlandet og regissøren er ikke norsk. 

Skuespillerene er norske ihvertfall og de hadde en sterk aksent. Men skjønner da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skuespillerene er norske ihvertfall og de hadde en sterk aksent. Men skjønner da.

Ja, de er norske. Og det er spilt inn i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

En av hovedårsakene til at det er stort fokus på tre av de overlevende, er vel fordi det er disse tre som har sagt ja til medvirkning. 
Skulle man hatt fokus på alle, så ville det ikke blitt fokus på noen. Det er begrensinger på hvor mye man kan få med i en film. 
Skulle man hatt fokus på 10 stk for eksempel, ville det kun blitt noen minutter pr stk, som igjen kun da ville blitt tid til overfladisk historie, og dermed lite innblikk i den faktiske historien og hvordan dem opplevde det. 

Anonymkode: 01f23...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veit det var en annen tråd som ble opprettet om filmen, men jeg fant den ikke nå. 

AnonymBruker
Skrevet

En av hovedårsakene til at det er stort fokus på tre av de overlevende, er vel fordi det er disse tre som har sagt ja til medvirkning. 
Skulle man hatt fokus på alle, så ville det ikke blitt fokus på noen. Det er begrensinger på hvor mye man kan få med i en film. 
Skulle man hatt fokus på 10 stk for eksempel, ville det kun blitt noen minutter pr stk, som igjen kun da ville blitt tid til overfladisk historie, og dermed lite innblikk i den faktiske historien og hvordan dem opplevde det. 

Anonymkode: 01f23...bb0

Jada, det tenkte jeg også. Men jeg tenker at det er viktig at de andre ikke blir glemt. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er usmakelig at den i det hele tatt var lagd.

Anonymkode: 00aea...2ad

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er usmakelig at den i det hele tatt var lagd.

Det som er usmakelig er at noen tjener penger på disse stakkars ofrene. 

AnonymBruker
Skrevet

Da skjønte du hva jeg mente.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Usmakelig»... Alt er «usmakelig» om dagen. Rart dere i det hele tatt får i dere næring når alt er så «usmakelig».

Anyways, når man skal bli krenket av at filmskapere lager filmer fra historiske hendelser (slik som dette) så har man ikke noe særlig tid igjen til mye annet da 8/10 filmer baserer seg på virkeligheten. Ofrene fra 1 verdenskrig, 2 verdenskrig, borgerkrigen, 9/11 bare for å nevne noen..

Men for all del:

E0E4540A-0281-4CEE-A50A-591E814A30BE.jpeg

Anonymkode: be7a2...84b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...