Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Nå leste jeg nok en artikkel om kosthold og blir like overrasket hver gang. Jeg er slank og skal ikke slanke meg, bare legge om til et litt sunnere kosthold. Jeg har i det siste begynt å spsie frokostblandinger/ havregrøt/grove knekkebrød/ grovt brød til flere måltider. Men dette skal jo ikke være noe sunt. Jeg leste nettopp at kornblandinger og brød ikke er bra. Heller ikke poteter (som jo er en grønnsak! Kan jeg ikke spise den?) Hva skal jeg spise da???
Theo Skrevet 19. april 2005 #3 Skrevet 19. april 2005 Nå leste jeg nok en artikkel om kosthold og blir like overrasket hver gang. Jeg er slank og skal ikke slanke meg, bare legge om til et litt sunnere kosthold. Jeg har i det siste begynt å spsie frokostblandinger/ havregrøt/grove knekkebrød/ grovt brød til flere måltider. Men dette skal jo ikke være noe sunt. Jeg leste nettopp at kornblandinger og brød ikke er bra. Heller ikke poteter (som jo er en grønnsak! Kan jeg ikke spise den?) Hva skal jeg spise da??? Alle sier forskjellig, det er umulig å lese om ulike dietter, og fortsatt bevare forstanden sånn nogenlunde. I og med at du er slank, og bare vil spise sunnere, så skal du spise det du har begynt med. Grovt brød, grønnsaker, ris, poteter, pasta ... Bare ingenting blir overdrevet, så er dette sunn mat. Hovedregelen er å spise variert - så du får i deg næringsstoffene du trenger. Ikke tenk på alt dette "nye" om at hverken pasta eller poteter, grønnsaker eller frukt, grovt børd eller ikke brød - er sunt. Det mener ihvertfall jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå