Gå til innhold

Min morgen i dag. Hvordan var din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våknet smertefri etter å ha slitt noen dager nå. Humøret gikk rett til topps og jeg gikk rett til kjøleskapet og hentet en kald øl! Drakk den mens jeg gikk gjennom nyhetene. Så sjekke fb og lot meg more over Raymond som omtrent spammet ned med sine typiske helgestatuser med 2 i promille. Han er ufrivillig underholdende, og sikkert også litt frivillig.

Drakk opp ølen og hentet en ny. Det er tross alt en smertefri lørdag! Satt meg ved kjøkkenvindu. Favorittplassen min i huset. Har hvite heklede gardiner med gule border i vinduet og en gul påskeblomst. Kan ikke ha mer for da ser jeg ikke ut! Og her er det mye å se. Men mest på kveldstid da. Nå på morgenen er det mest folk som går fra, eller kommer hjem fra nachspiel. Og sure Geir som vasker bilen hver lørdag morgen fra mars til oktober. Han har enda ikke gjengjeldt et "hei" de tre årene han har bodd her. Siden han har bil og jobb så hører han helt klart til mindretall i disse tre grå blokkene. Og disse holder seg stort sett for seg selv men de hilser og slår av en prat ihvertfall. Unntatt Geir. 

Kl.09 kom politiet til blokken overfor meg til høyre. Den andre ligger overfor meg til venstre Imellom blokkene våre er det park. Bare busker og blomsterkrukker og benker, så jeg har god utsikt over den ikke alt for store parken. 

Politibilen stanset og de åpner sidedøra før de går inn. De skal hente Ali som går i rusrelatert psykose noen ganger. Ganske ofte egentlig. De kommer ut med en Ali som ler høyt og snakker like høyt sånn vekselsvis. Han er like blid i psykose som når han ikke er i en. 

Nå må jeg sette på svart kaffe. Er litt lett i hodet av to øl og ser på de to vina på benken. Nei det får være bedre med kaffe så tidlig. Jeg har ting å gjøre i dag. Så svart kaffe blir det og holder på å skulvpe glovarm kaffe da kruset hoppet i hånda mi fordi jeg skvatt. Naboen over setter på bongotrommer og afrikansk musikk hver eneste dag om morgenen. Også lørdag. Jeg syns det er fint å høre på men er glad det ikke varer mer enn en halvtime. Jeg tror hun gjør morgenrutinenene til musikken. Så fyker hun ut døra. Hun jobber mye, også lørdag. Hun selger smykker i en bod i byen hele vår og sommer og vasker flere steder. Hun sier hun sparer for å flytte herfra. Hvor? Har jeg spurt. Det vet hun ikke, men drømmen er Skøyen. Jeg har ikke spurt hvorfor.

Det flytter en del folk hit og herfra. Det er en del av oss "fastboende", men også mye gjennomtrekk. Vi vil ikke ha folk som selger piller og steroider her, så de blir fryst ut og jagd bort. Tilmed vi som bor her har grenser. Ja det er litt bråk og krangling her, men vi fraber oss kronisk aggressive og pillemisbrukere.

Apropos krangling så var det det jeg våknet av i dag. Som omtrent hver lørdag. Litt skriking og smelling så blir det stille. Sovner igjen jeg. Ikke noe problem. En blir vant til alt, og det verste som kan skje meg her, er at det blir stille og ingenting skjer og ikke en lyd. Det er veldig ubehagelig. Men det skjer som regel kun på julaften, så det er bare å få valium av legen den ene gangen i året så døyver det stillhetsangsten. Føler det som jeg er den eneste tilbake etter en katstrofe.

Det har vært en stille morgen i dag. Ingen andre enn paret ved siden av som har vært høylytte. En stille lørdag morgen. Snart trekker Kristian og de andre ølelskerne ut til parken. Det sitter de og sludrer fra mars/april til i slutten av oktober sånn ca. En av planene mine i dag er å ta med jord og frø og blomster og plante i de tre store krukkene. Og rake litt. Mens jeg hører på at Kristian og gutta snakker om da de jobbet og hva de jobbet med, og pranks de gjorde. Og hvert femte minutt vil Hans bryte inn å si :  jeg var jo styrmann vet dere... De andre overhører han. 

Nå må jeg få i meg sen frokost og finne fram gummihansker og utstyr. Tar med en øl jeg deler med gutta på benken før jeg starter. En fin morgen her. 

Anonymkode: 57215...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...