Theo Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Jeg blir veldig lett syk (forkjølelse, influensa - forsåvidt andre skader også, men det har vel kanskje ikke så mye med dette å gjøre). Dette er jeg utrolig lei av (har hatt forkjølelse på grensen til influensa to ganger i løpet av 3 uker - begge varte fra 3 - 7 dager), og vil prøve å bedre immunforsvaret mitt. Er dette mulig? Hvordan gjør jeg det?
sixx Skrevet 19. april 2005 #2 Skrevet 19. april 2005 Spis mye frukt og grønt, vær mye ute i friluft og tenk glade tanker.
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2005 Spis mye frukt og grønt, vær mye ute i friluft og tenk glade tanker. Jeg gjør alt dette - alt kan selvfølgelig bli bedre, men jeg tror ikke det kan være grunnen til at jeg er mye syk.
Gjest Aurélie Skrevet 19. april 2005 #4 Skrevet 19. april 2005 Kanskje du finner noen gode tips her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...ne/4406300.html
Trudi Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 Jeg blir alltid litt hanglete om jeg sover lite eller snur døgnet slik at jeg legger meg lenge etter midnatt. Vet ikke om dette gjelder flere, da., men forkjølelsen kommer alltid snikende i perioder med lite søvn.
sixx Skrevet 19. april 2005 #6 Skrevet 19. april 2005 Jeg gjør alt dette - alt kan selvfølgelig bli bedre, men jeg tror ikke det kan være grunnen til at jeg er mye syk. Da vil jeg råde deg til å besøke legen en tur. Du sier ikke noe om hvorvidt du alltid har hatt lett for å bli syk...eller om det er noe som har skjedd plutselig. Ukjent endring i allmenntilstand skal alltid føre til legebesøk.
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2005 Kanskje du finner noen gode tips her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...ne/4406300.html Tusen takk!
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2005 Ukjent endring i allmenntilstand skal alltid føre til legebesøk. Jeg har egentlig alltid vært sånn. Legene har jeg ingen tro på - de finner svært sjelden ut grunnen til at jeg er syk, med unntak av mangler (ved hjelp av blodprøve) riktignok, men jeg har egentlig aldri hatt det heller. Ikke i betydelig grad. Det første jeg skal prøve, er å begynne med vitamintilskudd igjen - der har jeg vært sløv. Selv om jeg spiser sunt, så er det mulig det er noen hull her. Nok søvn må jeg også huske på ...
sixx Skrevet 19. april 2005 #9 Skrevet 19. april 2005 Skal gi litt bedre "oppskrift" da: Vitamintilskudd. Tran. Mye vann. Ikke røyk. Mye frukt og grønt...gjerne opptil 10 forskjellige pr. dag. Ikke halv/helfabrikata mat (grandis byebye) Mye bevegelse som ikke gjør vondt. Masse glade tanker. Rydd opp i eventuelle problemer i livet før de blir uoverkommelige "fjell". Tilstrekkelig søvn....så du føler deg uthvilt. Når du selv mener du kan bli bedre på kosthold og mosjon.....da er du ikke flink nok.
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2005 Skal gi litt bedre "oppskrift" da: Vitamintilskudd. Tran. Mye vann. Ikke røyk. Mye frukt og grønt...gjerne opptil 10 forskjellige pr. dag. Ikke halv/helfabrikata mat (grandis byebye) Mye bevegelse som ikke gjør vondt. Masse glade tanker. Rydd opp i eventuelle problemer i livet før de blir uoverkommelige "fjell". Tilstrekkelig søvn....så du føler deg uthvilt. Når du selv mener du kan bli bedre på kosthold og mosjon.....da er du ikke flink nok. Jeg er ikke helt enig med deg her. Jeg sier at alt alltid kan bli bedre - det betyr ikke at jeg ikke kanskje spiser bedre enn gjennomsnittet. Når jeg gjør det, er det veldig snodig at jeg er så mye syk - det står ikke i forhold til hverandre, og det tyder på at det nok ikke er dette som er feilen. Av alt det du ramser opp er det ingenting jeg mangler i særlig grad.
sixx Skrevet 19. april 2005 #11 Skrevet 19. april 2005 Jeg sier at alt alltid kan bli bedre - det betyr ikke at jeg ikke kanskje spiser bedre enn gjennomsnittet. Gjennomsnittet er en dårlig mal.
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2005 Gjennomsnittet er en dårlig mal. Ikke så dårlig når gjennomsnittet ikke blir så ofte syk som meg, vil jeg tro. Uansett - jeg spiser sunt - samme om du vil tro meg på det, eller ei!
sixx Skrevet 19. april 2005 #13 Skrevet 19. april 2005 Uansett - jeg spiser sunt - samme om du vil tro meg på det' date=' eller ei! [/quote'] Jeg mistror deg da ikke...det har jeg absolutt ingen forutsetning for å gjøre. :o I hovedinnlegget skrev du ikke noe om din livsstil...derfor ramset jeg opp en rekke forhold som påvirker immunforsvaret i positiv retning. Jeg mente kun å komme med råd.
Theo Skrevet 19. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2005 I hovedinnlegget skrev du ikke noe om din livsstil...derfor ramset jeg opp en rekke forhold som påvirker immunforsvaret i positiv retning. Jeg mente kun å komme med råd. Og det setter jeg pris på, jeg følte bare at jeg hadde sagt ifra om at maten ikke kunne være problemet, mens du fortsatte å trekke det frem. Men tusen takk for tips og råd - jeg får prøve ut litt forskjellig, siden det virker litt komplekst.
Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2005 #16 Skrevet 19. april 2005 Jeg har til tider hatt liknende plager, sannsynligvis pga stress og tidvis lite søvn. Ting endret seg til det bedre da jeg begynte å ta tilskudd av multivitaminer/mineraler (Spektro fra helsekostbutikk) og Super Omega 3-6-9. I tillegg er hvitløk, sink og melkesyrebakterier av den typen du finner i Biola bra for immunforsvaret. Og nok søvn! (skikkelig vanskelig) (Jeg har ikke finlest alle innleggene i denne tråden, men svarer utfra min personlige erfaring).
Theo Skrevet 20. april 2005 Forfatter #17 Skrevet 20. april 2005 Og nok søvn! (skikkelig vanskelig) Jeg fabulerer rundt om det kanskje kan være dette som er kjernen. I tillegg til stress sikkert, men jeg er ikke en særlig stressa type, så jeg får ikke det helt til å stemme heller. På en annen side så har jeg ikke helt gærent søvnmønster, i forhold til i fjor f.eks., hvor jeg jobbet skift. Hmmm.
Elen4711 Skrevet 29. juli 2016 #18 Skrevet 29. juli 2016 (endret) Kapsler for å styrke immunforsvaret - https://no.iherb.com Jeg mоttok bestillingеn alt var i оrden og pillene virker kongebra. Endret 17. september 2020 av Elen4711
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå