Gå til innhold

Slankeoperasjon erfaringer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en gastric sleeve i 2013, og det er det beste valget jeg tok for meg, mitt liv og min helse. 

Jeg har vært heldig. Har en bivirkning, jeg blir svimmel om jeg reiser meg for fort. Har generelt et lavt blodtrykk. Kan spise all mat, blir ikke dårlig. Jeg som alle andre kan legge på meg om jeg ikke passer på, og i enkelte situasjoner hvor livet stanger litt, ser jeg at jeg har en tendens til å kunne falle tilbake på tidligere vaner. Jeg gikk ned omkring 50kg på et år, og har holdt vekten siden. 

Man kan være uheldig hva det gjelder bivirkninger, men man kan også være heldig👍Les deg gjerne opp i forkant, søk på historier på nettet og ta til deg positive og negative erfaringer. 

Jeg hadde ingen fysiske problemer med min overvekt, var med på alt, deltok på alle mulige aktiviteter. Problemet mitt var klær, at jeg aldri følte meg bra nok, fin nok. Jeg slet mest psykisk mtp overvekten, og det gjør jeg fortsatt idag, er fortsatt ikke fin nok eller bra nok. Jeg blir fysisk uvel av å se på bilder fra tiden som overvektig. Jeg følte meg aldri SÅ stor. Min BMI var 42. 

Problemet mitt nå er at jeg fortsatt føler meg stor, men det sitter i hodet. Hodet følger ikke med på nedgangen, og jeg har innimellom a-ha opplevelser om jeg går forbi et speil f.eks. 

Jeg ble operert privat. Oppfølgingen der er (var hvertfall) dårligere i forhold til operasjon gjennom det offentlige. Det vil derfor kreve en viljestyrke og standhaftighet hos deg. 

Jeg har i 10år gått opp og ned i vekt, klarte aldri å holde meg normalvektig. 

Jeg anbefaler sleeve, men vit at det er en stor jobb i ettertid. Lykke til!🙂

Anonymkode: ba977...e7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags kosthold har du, og hvor mye/lite trener du hver dag?           

Kanskje du heller burde begynne der, i steden for å ta en slik slanke-operasjon...         

Anonymkode: 317ee...0b6

Vegansk, tidligere spiste jeg vegetar. De siste årene vegansk. 

Anonymkode: 8e2e7...c6a

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en gastric sleeve i 2013, og det er det beste valget jeg tok for meg, mitt liv og min helse. 

Jeg har vært heldig. Har en bivirkning, jeg blir svimmel om jeg reiser meg for fort. Har generelt et lavt blodtrykk. Kan spise all mat, blir ikke dårlig. Jeg som alle andre kan legge på meg om jeg ikke passer på, og i enkelte situasjoner hvor livet stanger litt, ser jeg at jeg har en tendens til å kunne falle tilbake på tidligere vaner. Jeg gikk ned omkring 50kg på et år, og har holdt vekten siden. 

Man kan være uheldig hva det gjelder bivirkninger, men man kan også være heldig👍Les deg gjerne opp i forkant, søk på historier på nettet og ta til deg positive og negative erfaringer. 

Jeg hadde ingen fysiske problemer med min overvekt, var med på alt, deltok på alle mulige aktiviteter. Problemet mitt var klær, at jeg aldri følte meg bra nok, fin nok. Jeg slet mest psykisk mtp overvekten, og det gjør jeg fortsatt idag, er fortsatt ikke fin nok eller bra nok. Jeg blir fysisk uvel av å se på bilder fra tiden som overvektig. Jeg følte meg aldri SÅ stor. Min BMI var 42. 

Problemet mitt nå er at jeg fortsatt føler meg stor, men det sitter i hodet. Hodet følger ikke med på nedgangen, og jeg har innimellom a-ha opplevelser om jeg går forbi et speil f.eks. 

Jeg ble operert privat. Oppfølgingen der er (var hvertfall) dårligere i forhold til operasjon gjennom det offentlige. Det vil derfor kreve en viljestyrke og standhaftighet hos deg. 

Jeg har i 10år gått opp og ned i vekt, klarte aldri å holde meg normalvektig. 

Jeg anbefaler sleeve, men vit at det er en stor jobb i ettertid. Lykke til!🙂

Anonymkode: ba977...e7c

Takk! Per i dag er formen fysisk veldig bra. Blodprøver og alt er tipp-topp sa legen.

Jeg hadde bulimi og anoreksi i mange år i tenårene, jeg har derfor utviklet beinskjørhet. 

Jeg bruker 44 i jeans og L- i overdeler. Greia er at jeg følte meg tjukkere da jeg veide under 45kg som anorektiker, enn jeg gjør nå. Da bruke jeg strørrelse 12 år i jeans. 

Jeg har ikke problemer med å gå ned i vekt, men det å bli på den nye vekta er problemet mitt. 

Takk for ditt innspill. 😊

Anonymkode: 8e2e7...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...