Gå til innhold

Jeff Bezoz kone


Gjest anonym54231

Anbefalte innlegg

Gjest anonym54231

For en respektfull kvinne. Tar ikke halvparten men lar mannen beholde ~75%. 

Synes det virker fornuftig. Hun har bidratt på hjemmebane mens mannen er hjernen bak suksessen på bortebane.

Og de er venner i dag

Bøyer meg i støvet.

 

Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, anonym54231 skrev:

For en respektfull kvinne. Tar ikke halvparten men lar mannen beholde ~75%. 

Synes det virker fornuftig. Hun har bidratt på hjemmebane mens mannen er hjernen bak suksessen på bortebane.

Og de er venner i dag

Bøyer meg i støvet.

 

Mann

Jeff hadde ikke vært der han er i dag uten henne, men naturligvis vil ikke du, en mann, at en kvinne skal få det som rettmessig er hennes etter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym54231

Selvfølgelig ikke. Loven er feil. Hun ville vært hva mannen skapte. 0 eller verdens rikeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, O.G. said:

Jeff hadde ikke vært der han er i dag uten henne, men naturligvis vil ikke du, en mann, at en kvinne skal få det som rettmessig er hennes etter loven.

Jeg skjønner faktisk ikke at man kan si slike ting. Det er som at alle måtte betalt hele sin nærmeste familie 50% fordi du hadde ikke vært der du er uten dem. Om jeg hadde bodd hele livet med Elon Musk frem til han først ble rik skulle jeg hatt krav på hans økonomi? Hva er egentlig den utslagsgivende faktoren her? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, megda skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke at man kan si slike ting. Det er som at alle måtte betalt hele sin nærmeste familie 50% fordi du hadde ikke vært der du er uten dem. Om jeg hadde bodd hele livet med Elon Musk frem til han først ble rik skulle jeg hatt krav på hans økonomi? Hva er egentlig den utslagsgivende faktoren her? 

Det er vel det samme her. Det henger nok igjen fra den tiden det ikke var barnehager og SFO og at det var vanlig at mannen jobbet ute og tjente pengene men kona jobbet gratis hjemme med barn og hjem. Ved en eventuell skilsmisse hadde kona rett på halvparten av det familien hadde opparbeidet seg for ikke å stå på bar bakke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, megda skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke at man kan si slike ting. 

Hva er det du liksom ikke forstår? 

I USA har mange stater noe som kalles for sameie for det som er tjent opp under ekteskapet uansett hva arbeidsfordeling paret har vært enige om seg imellom, og naturligvis skal da Jeffs kone ha det som hun har krav på etter loven. 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, megda skrev:

 Om jeg hadde bodd hele livet med Elon Musk frem til han først ble rik skulle jeg hatt krav på hans økonomi? Hva er egentlig den utslagsgivende faktoren her? 

Hvis du hadde vært han samboer: Nei. 

Hvis du hade vært hans kone: Ja. For det hadde du hatt krav på etter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. said:

Hvis du hadde vært han samboer: Nei. 

Hvis du hade vært hans kone: Ja. For det hadde du hatt krav på etter loven.

Så fordi loven sier det, så er det greit? er det det som er ditt argument for at du støtter at hun skal få så mye penger?

Om du følger den logikken så hadde du jo f.eks også vært for at kvinner ikke skulle hatt stemmerett for noen år siden også. Eller blir det annerledes? 

hvem skal få stemme - jo, enkelt svar.

er du kvinne - ingen stemmerett
er du mann - innvilget stemmerett, fordi loven sier det
 

Endret av megda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
On 4/4/2019 at 10:41 PM, anonym54231 said:

For en respektfull kvinne. Tar ikke halvparten men lar mannen beholde ~75%. 

Synes det virker fornuftig. Hun har bidratt på hjemmebane mens mannen er hjernen bak suksessen på bortebane.

Og de er venner i dag

Bøyer meg i støvet.

 

Mann

Det er vel derfor han valgte å gifte seg til å begynne med. Fordi hun ikke er som alle andre kvinner der ute, som står klare med nebb og klør for å flå mannen så mye som mulig. Hun er kul og fornuftig. 

Hun innser at han har gjort mesteparten av jobben og burde få lov til å beholde mesteparten av verdiskapningen.

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor krangle om dette? Det er ikke akkurat sånn at det er synd på fyren og at mangemilliardæren Jeff Bezoz står på bar bakke nesten fordi kona får 25%.... Han har fremdeles mer penger igjen enn han klarer å bruke opp.

Ved ekteskapsbrudd følges jo loven i den staten man bor/tilhører.

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Million skrev:

Ved ekteskapsbrudd følges jo loven i den staten man bor/tilhører.

Jada og ved homofili så følges jo loven i det landet man bor i... Om det innebærer dødsstraff, eller å slenges i fengsel i lang tid...

Fint med å bare henvise til lov ikke sant....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

regelryttere. Er dette detta som er kjærlighet?? hah. "brøy sæ ei om pengar, vakre huldra vandra vidare" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken med ekteskap er at de som gifter seg blir et arbeidslag. Da er alle inntekter og utgifter et felles anliggende i den perioden paret er gift. Ønsker man ikke dette, lar man være å gifte seg, eller inngår spesielle avtaler.

Hva herr og fru Bezoz hadde av avtaler vet ikke jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...