Gå til innhold

Keto diett - 30 gram karbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere som spiser omtrent 30 gram karbo om dagen eller mindre - hvilke mat spiser dere ila en uke? 

Er ny på dette og ønsker å teste det ut .

Anonymkode: 56b7b...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eks.

frokost: omelett med fetaost sammen med avokado og et par baconskiver til frokost, eller pannekaker med mandelmel. 

lunsj: stekte grønnsaker(brokkoli, spinat, paprika, sopp) med soya-peanøttsaus og 2 stekte kyllinglårfileer. 

middag: Thaigryte med grønnsaker fet kokosmelk og kylling eller laks. (uten ris og nudler selvfølgelig, eventuelt nudler uten kalorier (shirataki nudler)

snacks : keto Brownie i kopp, håndfull med nøtter, litt cottagecheese med sukrin.

Dette er om jeg ikke faster periodisk. da vil jeg heller kanskje bare lage lunsj og middag men spise mer mat per måltid, kanskje flere retter til middag eller legge på en stor keto dessert også.  

Skriver ikke opp all maten jeg spiser i løpet av en hel uke. Det er massevis av gode oppskrifter der ute på f.eks: www.ruled.me www.perfectketo.com www.dietdoctor.com osv. Om du holder deg til oppskrifter med under 10g karbohydrater per måltid så er du innenfor. (alle oppskriftene på disse sidene viser dette)

Det kan virke vanskelig i begynnelsen å legge om vanene, eller å bli vant til å lage nye måltider. Men etter et par uker har du fått nye standardmåltider som er keto. For meg trenger jeg ikke tenke over det lenger for alt jeg lager nå er automatisk keto siden det er det jeg er vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...