AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Jeg kan ikke så mye om slike aktivitetsarmbånd/fitbit. Forstår at det har en god del om trening å gjøre, noe jeg ikke er interessert i. Noen som vet hvilken som passer for meg og mitt bruk? Det jeg er på utgikk etter og hvilke bruksområder jeg tenker å bruke den til er: - Måle søvnaktivitet - jeg har store søvnproblemer og vil gjerne vite mer om hva som foregår, hvor lenge jeg faktisk sover, antall oppvåkninger etc. All informasjon om søvn er bra nok for meg, har ikke store forventninger. Det over er bare eksempler, ikke krav. - pulsmåler - Jeg har ekstrem angst til tider og med irriterende hjertebank anfall ofte. Vært litt morsomt å se hvordan ting er med hjerte og puls, se hvor ofte det skjer, kanskje se hvordan det "ser ut" under et panikkanfall etc. Som over, bare eksempler, ikke krav da jeg aner ikke hva fitbit har å tilby. En ting jeg ikke ønsker er irriterende varsel om å røre på meg. Vil ha mulighet til å slå av dette. Dette er viktig. Helst ikke den dyreste, maks 1000 kr. Noen tips? Anonymkode: b2d81...394
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Jeg har hatt. flere Fitbit. Den første var en av de første som kom ut og var helt enkel, da jeg mistet den fikk jeg en mer avansert versjon og da den gikk i stykker oppgraderte jeg til Fitbit charge 2. Jeg er veldig fornøyd med min, jeg er ikke en person som trener mye eller er veldig opptatt av aktivitetsarmbåndet mitt, men det er greit å ha oversikt over ca hvor mange steg jeg har gått, hvor mange kcal jeg har forbrent, hvor mye jeg har vært i aktivitet og hvordan søvnen har vært. Jeg tror alle fitbit-er, selv de enkleste, kan gjøre alt du trenger. Å bruke den som pulsmåler er jeg ikke så sikker på om er lurt om man har angst. Min lege mente i alle fall at det kan gi mer angst og bekymringer med slike armbånd som måler alt mulig. Pulsmåleren på disse er dessuten ikke akkurat helt til å stole 100% på. Om du kan slå av varsel om å røre på deg vet jeg ikke, men jeg tror du kan det. Du bruker en app hvor du kan bestemme innstillingene selv. Du kan jo prøve en billigversjon først hvis du ikke vil gi for mye? Ei venninne kjøpte en fitbit-kopi på Wish. Tror den fungerer helt ok. Ser du får charge 2 for rundt 900,- på nett for øyeblikket, og inspire for 695,- Ace for 699,- eller Alta (tror det er den aller enkleste modellen) for rundt 799,-. Så du har mye å velge mellom. Anonymkode: 90296...a67
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt. flere Fitbit. Den første var en av de første som kom ut og var helt enkel, da jeg mistet den fikk jeg en mer avansert versjon og da den gikk i stykker oppgraderte jeg til Fitbit charge 2. Jeg er veldig fornøyd med min, jeg er ikke en person som trener mye eller er veldig opptatt av aktivitetsarmbåndet mitt, men det er greit å ha oversikt over ca hvor mange steg jeg har gått, hvor mange kcal jeg har forbrent, hvor mye jeg har vært i aktivitet og hvordan søvnen har vært. Jeg tror alle fitbit-er, selv de enkleste, kan gjøre alt du trenger. Å bruke den som pulsmåler er jeg ikke så sikker på om er lurt om man har angst. Min lege mente i alle fall at det kan gi mer angst og bekymringer med slike armbånd som måler alt mulig. Pulsmåleren på disse er dessuten ikke akkurat helt til å stole 100% på. Om du kan slå av varsel om å røre på deg vet jeg ikke, men jeg tror du kan det. Du bruker en app hvor du kan bestemme innstillingene selv. Du kan jo prøve en billigversjon først hvis du ikke vil gi for mye? Ei venninne kjøpte en fitbit-kopi på Wish. Tror den fungerer helt ok. Ser du får charge 2 for rundt 900,- på nett for øyeblikket, og inspire for 695,- Ace for 699,- eller Alta (tror det er den aller enkleste modellen) for rundt 799,-. Så du har mye å velge mellom. Anonymkode: 90296...a67 takk for svar, synd at pulsmåleren ikke er så bra. får se litt rundt, er jo så mange å velge mellom og det står ikke årstall for når de ble gitt ut slik med mobil. Så aner ikke hvor gammel de forskjellige er. Anonymkode: b2d81...394
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Det kommer snart nye fitbiter, og det er spådd at de gamle vil synke i pris. Ace er for barn, ser den er nevnt over, og har heller ikke pulsmåler. Charge 3 er vel den nyeste fitbiten, koster litt, men er veldig fin. Den kom i høst en gang. Charge to er helt grei og holder lenge. Har du sjekket brukt på finn? Anonymkode: f39ab...6ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå