AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #61 Skrevet 5. april 2019 3 timer siden, Katten.2.0 skrev: Siden man kan nå ut til et historisk unikt antall mennesker, uten å anstrenge seg, er det naturlig at dette også endrer menneskers tilnærming til både dating og seksualitet. Menn, som initiativtakeren, tar en større emosjonell risiko i begynnelsen av en relasjon, og man har forskjellige måter å håndtere dette. Noen lyver for å senke risikoen, noen senker den ved å utvikle seg selv, noen tar den head on og noen takler det ikke i det hele tatt. Kvinners risiko kommer gjerne til syne senere i relasjonen, kombinert med et betraktelig større sosialt stigma. Setter vi dette inn i en setting hvor vi får et stadig mer overflatisk verdisyn, så er det ikke rart at man finner tilsynelatende kalde og kyniske mennesker i begge leire. Personlig anser jeg det som feil å skylde på det ene eller andre kjønnet, men ser det heller som voksesmerter i dagens samfunn. Jeg tror du har veldig rett i det du skriver her, spesielt det siste. Samlivskulturen her til lands har gått ad undas og det skyldes at det er noe helt grunnleggende galt i de bakenforliggende idealene og ideene våre (om vi i det heletatt har noen igjen). Det blir for enkelt å skylde på menn eller kvinner. LIkevel forsvarer jeg ts; hun er tross alt kvinne og opplever dette fra sitt synspunkt. Jeg tror ikke menn har det så mye enklere på dette feltet, det blir for naivt. Men hva skal til for å snu det? Selv har jeg gått meg selv grundig i sømmende og endrer meg ganske mye i hvilken adferd jeg har mot andre, spesielt motsatte kjønn. Men hva hjelper det om alle andre ikke engang skjønner at noe er galt, men faktisk tror ting skal være sånn? Anonymkode: 23844...9b2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #62 Skrevet 5. april 2019 Jeg har også nesten mistet trua, har fortsatt et syltynt håp om at det finnes menn der ute som har ærlige og gode hensikter da. Er ganske skadet etter å ha opplevd diverse forhold som etter en viss tid i lykkerus plutselig endret seg til å bli kaldt, følelsesløst, manipulerende og sexfiksert. Det toppet seg vel da ektefellen sa at om det ikke ble sex så kunne jeg glemme hele ekteskapet. Og det var etter 15 år og 2 barn! Hva gjør man når man får en sånn tilbakemelding....jo, man blir redd for å bli forlatt og prøver å bli bedre, men dessverre ble jeg så utrygg og skuffet at jeg mistet lysten og forholdet gikk i stykker. Jeg forlot ham. Så var det å hive seg ut i dating igjen da. Og hva er første innfallsvinkel hos 95% av menn man møter....jo, sex. Utseendet ditt, kroppen din er i fokus og de fleste er ganske raske med å skulle vise fram sin, og da mener jeg HELE sin. Vet ikke tallet på hvor mange dick-picks jeg har fått....Og gutter, det er skikkelig turn-off for de fleste jenter! Så ja, har vel mistet troen på at jeg som PERSON er så mye verdt hos en mann. Det er drømmen da, å bli sett på som en person og ikke bare en kropp skapt for hygge og nytelse - akkurat som en fuckings underholdningspark! Har et ørlite håp om at kanskje om et forhold starter med vennskap så kanskje, kanskje det kan bli et bra kjærlighetsforhold i fase 2.....hvem vet? Anonymkode: e88d4...99e 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #63 Skrevet 5. april 2019 På 4.4.2019 den 17.49, ThotSlayer skrev: Se på hva de gjør, ikke hva de sier. Ellers er det ikke noe nytt at menn gjennom mange år vet at det å lyve fungerer. fordi kvinners hjerner er så små! JA , jeg er selv redd menn, pga noe pappa sa til meg da jeg var tenåring. Jeg ville legge ut bilder av meg selv for å få oppmerksomhet, putter puter i bh, masse sminke osv...ikke for å tiltrekke menn, men fordi de kule jentene gjorde det. Da sa pappa jeg skulle fjerne de, for jeg skulle ikke fremstille meg som en slik bimbo. Han fortalte om hvordan han tenkt i sine yngre dager. Han innrømmet at han var ung og dum og mer egoistisk, barnslig og slem enn nå, men at han og kompisene gikk etter damer som bød mye på seg selv..de som i dag er "instababes". "Å få de til å tro at de er noe" ved å overrøse de med komplimenter, la de sitte på i bilen din osv. Kvinnenen lot seg så lett bedåre... Jeg tør virkelig ikke å innlede noe med noen, for jeg vet ikke hva menn tenker. Jeg er fremdeles litt lei me over en fyr, men nei , jeg kommer ikke til å ta kontakt igjen. Anonymkode: eca68...127 2
Mamina Skrevet 5. april 2019 #64 Skrevet 5. april 2019 (endret) On 4/4/2019 at 5:14 PM, hocane said: At ekteskap har blitt erstattet med casual sex har ikke vært en suksess med andre ord? Bra jobba feminisme, dere har gjort menn verre. Hva har feminisme med dette å gjøre? Måten du bruker feminisme på er trakasserende. Feminisme er en bred fellesbetegnelse for ulike politiske bevegelser, ideologier og sosiale bevegelser som arbeider for å definere, etablere og oppnå blant annet personlig og sosial likestilling av kjønnene. Feministiske bevegelser har arbeidet og fortsetter å arbeide for kvinners rettigheter, herunder kvinners stemmerett, rett til å ha offentlige stillinger, rett til arbeid, rett til rettferdig eller lik lønn, rett til å ha eiendom, rett til utdanning og feminister arbeider mot voldtekt, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold, og for retten til abort. Det virker heller på meg som enkelte menn kommer til kort fordi de kun spiller på sex-kortet sitt og ikke andre personlige egenskaper. Bli smartere, gutter! Endret 5. april 2019 av Mamina 2
hocane Skrevet 5. april 2019 #65 Skrevet 5. april 2019 4 minutter siden, Mamina skrev: Hva har feminisme med dette å gjøre? Måten du bruker feminisme på er trakasserende. Feminisme har seksuelt "frigjort" kvinnen noe som har ført til mer fokus på sex enn på kjærlighet på datingmarkedet noe som igjen fører til langt flere alenemødre og barn som vokser opp uten fedre. 1
Mamina Skrevet 5. april 2019 #66 Skrevet 5. april 2019 (endret) 21 minutter siden, hocane said: Feminisme har seksuelt "frigjort" kvinnen noe som har ført til mer fokus på sex enn på kjærlighet på datingmarkedet noe som igjen fører til langt flere alenemødre og barn som vokser opp uten fedre. Ja, og kvinnen har fått mulighet til å velge. Å velge et liv med mann, barn og hjemmearbeid, jepp det kan vi fortsatt hvis vi vil, det er vårt valg, men vi velger å likestille oss med mannen. Og gi begge parter mulighet til et likestilt liv med barn, økonomi og hjem. Vi har kjempet hardt for og kjemper fortsatt for å kunne være den støttende parten som kan ta sin del av jobben med både barn, økonomi og hjem. De jentene jeg kjenner har alle forelskelse og kjærlighet i kikkerten når de ser etter en mann. Det er masse fokus på kjærlighet også på datingmarkedet, men ofte er guttene raske med å dra fram sex-kortet som en test på om hun er villig eller ikke. Vi er selvfølgelig også seksuelle vesener og vil tenne på en mann vi føler oss tiltrukket av, og heldigvis trenger vi ikke lenger å "spare sex" til ekteskapet fordi vi er istand til å ta vare på oss selv. Vi har prevensjon. Og dermed velger menn og se på oss som lette på tråden fordi vi oppfører oss like fritt som dem. De har sex med kvinnene, lager barn med dem og forlater dem. Deretter peker de på kvinnene og sier: "Se hva som er prisen for deres lettsindige levemåte. Dere får klare dere selv da siden det er det dere ønsker" Snakk om dobbeltmoralsk oppførsel! Feminisme er ikke en trussel, det er en mulighet! Endret 5. april 2019 av Mamina 6
hocane Skrevet 5. april 2019 #67 Skrevet 5. april 2019 20 minutter siden, Mamina skrev: Ja, og kvinnen har fått mulighet til å velge. Å velge et liv med mann, barn og hjemmearbeid, jepp det kan vi fortsatt hvis vi vil, det er vårt valg, men vi velger å likestille oss med mannen. Og gi begge parter mulighet til et likestilt liv med barn, økonomi og hjem. Vi har kjempet hardt for og kjemper fortsatt for å kunne være den støttende parten som kan ta sin del av jobben med både barn, økonomi og hjem. De jentene jeg kjenner har alle forelskelse og kjærlighet i kikkerten når de ser etter en mann. Det er masse fokus på kjærlighet også på datingmarkedet, men ofte er guttene raske med å dra fram sex-kortet som en test på om hun er villig eller ikke. Vi er selvfølgelig også seksuelle vesener og vil tenne på en mann vi føler oss tiltrukket av, og heldigvis trenger vi ikke lenger å "spare sex" til ekteskapet fordi vi er istand til å ta vare på oss selv. Vi har prevensjon. Og dermed velger menn og se på oss som lette på tråden fordi vi oppfører oss like fritt som dem. De har sex med kvinnene, lager barn med dem og forlater dem. Deretter peker de på kvinnene og sier: "Se hva som er prisen for deres lettsindige levemåte. Dere får klare dere selv da siden det er det dere ønsker" Snakk om dobbeltmoralsk oppførsel! Feminisme er ikke en trussel, det er en mulighet! Fallende fødselsrate, langt færre gifter seg, rekordmange barn vokser opp uten fedre. Ingenting av dette er positivt. Mange ting har blitt bedre etter feminismen, men datingmarkedet og forholdet mellom kvinner og menn er ikke en av dem. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #68 Skrevet 5. april 2019 3 hours ago, Oddy said: Hei ts. Jeg bare lurer på noe før jeg går for mye i detalj med svaret mitt. Men er dette noe du har opplevd med mange menn? Eller med de mennene du har vært borti. Jeg kan fint forstå at det er lett å tenke slikt hvis du har opplevd dette med forskjellige menn. Vi mennesker er ofte slik når det gjelder ''redsler''. Når vi opplever noe som påvirker oss flere ganger, begynner vi mer å gå i forsvarmodus når vi opplever noe som minner om tidligere erfaringer. Ja, opplevd med fler. Felles for de er at de i mine øyne ser bra ut, er selvsikre og viser de vil ha meg. Er kjemien der da så er jeg solgt. En annen ting de har til felles er at de ikke takler tanken på å miste meg til andre, de er sjalu samtidig som de selv har hemmelig kjæreste eller oppsøker masse andre damer. Og ja, de prøver hardt å overbevise meg om følelser og tyr til kraftige løgner for å beholde meg og spiller på samvittigheten min ved å si at de er tapt uten meg, men det er bare for sex og ofte etter sex blir de kalde og tilbaketrukne (minner om at jeg ikke har sex før etter ting har blitt seriøst). 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har også nesten mistet trua, har fortsatt et syltynt håp om at det finnes menn der ute som har ærlige og gode hensikter da. Er ganske skadet etter å ha opplevd diverse forhold som etter en viss tid i lykkerus plutselig endret seg til å bli kaldt, følelsesløst, manipulerende og sexfiksert. Det toppet seg vel da ektefellen sa at om det ikke ble sex så kunne jeg glemme hele ekteskapet. Og det var etter 15 år og 2 barn! Hva gjør man når man får en sånn tilbakemelding....jo, man blir redd for å bli forlatt og prøver å bli bedre, men dessverre ble jeg så utrygg og skuffet at jeg mistet lysten og forholdet gikk i stykker. Jeg forlot ham. Så var det å hive seg ut i dating igjen da. Og hva er første innfallsvinkel hos 95% av menn man møter....jo, sex. Utseendet ditt, kroppen din er i fokus og de fleste er ganske raske med å skulle vise fram sin, og da mener jeg HELE sin. Vet ikke tallet på hvor mange dick-picks jeg har fått....Og gutter, det er skikkelig turn-off for de fleste jenter! Så ja, har vel mistet troen på at jeg som PERSON er så mye verdt hos en mann. Det er drømmen da, å bli sett på som en person og ikke bare en kropp skapt for hygge og nytelse - akkurat som en fuckings underholdningspark! Har et ørlite håp om at kanskje om et forhold starter med vennskap så kanskje, kanskje det kan bli et bra kjærlighetsforhold i fase 2.....hvem vet? Anonymkode: e88d4...99e 1 hour ago, AnonymBruker said: fordi kvinners hjerner er så små! JA , jeg er selv redd menn, pga noe pappa sa til meg da jeg var tenåring. Jeg ville legge ut bilder av meg selv for å få oppmerksomhet, putter puter i bh, masse sminke osv...ikke for å tiltrekke menn, men fordi de kule jentene gjorde det. Da sa pappa jeg skulle fjerne de, for jeg skulle ikke fremstille meg som en slik bimbo. Han fortalte om hvordan han tenkt i sine yngre dager. Han innrømmet at han var ung og dum og mer egoistisk, barnslig og slem enn nå, men at han og kompisene gikk etter damer som bød mye på seg selv..de som i dag er "instababes". "Å få de til å tro at de er noe" ved å overrøse de med komplimenter, la de sitte på i bilen din osv. Kvinnenen lot seg så lett bedåre... Jeg tør virkelig ikke å innlede noe med noen, for jeg vet ikke hva menn tenker. Jeg er fremdeles litt lei me over en fyr, men nei , jeg kommer ikke til å ta kontakt igjen. Anonymkode: eca68...127 Fikk et stikk i magen av å lese dette. Jeg ble overøst av komplimenter av han siste som jeg var utrolig forelsket i (han som hat dame og elskerinner) og trodde virkelig jeg var spesiell for han. Han hadde samme taktikk; få meg til å tro at jeg er noe. Huff, jeg er en idiot noen ganger, burde aldri trodd på alle komplimentene Anonymkode: fb8e5...1da 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #69 Skrevet 5. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, opplevd med fler. Felles for de er at de i mine øyne ser bra ut, er selvsikre og viser de vil ha meg. Er kjemien der da så er jeg solgt. En annen ting de har til felles er at de ikke takler tanken på å miste meg til andre, de er sjalu samtidig som de selv har hemmelig kjæreste eller oppsøker masse andre damer. Og ja, de prøver hardt å overbevise meg om følelser og tyr til kraftige løgner for å beholde meg og spiller på samvittigheten min ved å si at de er tapt uten meg, men det er bare for sex og ofte etter sex blir de kalde og tilbaketrukne (minner om at jeg ikke har sex før etter ting har blitt seriøst). Fikk et stikk i magen av å lese dette. Jeg ble overøst av komplimenter av han siste som jeg var utrolig forelsket i (han som hat dame og elskerinner) og trodde virkelig jeg var spesiell for han. Han hadde samme taktikk; få meg til å tro at jeg er noe. Huff, jeg er en idiot noen ganger, burde aldri trodd på alle komplimentene Anonymkode: fb8e5...1da Glemte å nevne at mennene jeg har hatt i mitt liv har uttalt at de føler seg avhengig av å ha sex med meg til tross for at de blir kalde etterpå, og omsorgen jeg gir. Omsorg får jeg lite av tilbake. Merkelig å skrive ned alt dette, ser et tydelig mønster. Anonymkode: fb8e5...1da
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #70 Skrevet 5. april 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk et stikk i magen av å lese dette. Jeg ble overøst av komplimenter av han siste som jeg var utrolig forelsket i (han som hat dame og elskerinner) og trodde virkelig jeg var spesiell for han. Han hadde samme taktikk; få meg til å tro at jeg er noe. Huff, jeg er en idiot noen ganger, burde aldri trodd på alle komplimentene Anonymkode: fb8e5...1da Jeg ser deg ikke, jeg aner ikke noe om hvorfor du har tiltrukket deg denne mannen. Jeg ser ikke han heller. Men hvorfor får menn deg til å tro at du er noe? Ja, jeg blir skremt når jeg hører hvor mye mange lar selvtilliten påvirkes av bekreftelse fra menn. Pappa sa det jo rett ut, han og kompisene syntes det var så gøy å se hvor mye de styrte selvtilliten til kvinnene. Det var liksom de som bestemte når de skulle ha selvtillit og ikke. Anonymkode: eca68...127
mannor Skrevet 6. april 2019 #71 Skrevet 6. april 2019 På 4.4.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev: Den bakenforliggende årsaken er feminisme. Kvinner blir fortalt at de får frihet etc. De kan gjøre som dem vil. Dette fyrer opp på at kvinner lettere går og produserer skadete menn. Anonymkode: c8952...037 Hvis menn går, «produserer» de også skadete kvinner? 1
mannor Skrevet 6. april 2019 #72 Skrevet 6. april 2019 3 timer siden, hocane skrev: Fallende fødselsrate, langt færre gifter seg, rekordmange barn vokser opp uten fedre. Ingenting av dette er positivt. Mange ting har blitt bedre etter feminismen, men datingmarkedet og forholdet mellom kvinner og menn er ikke en av dem. Hva er løsningen da? Skal vi tilbake til 50-tallet? 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #73 Skrevet 6. april 2019 5 minutter siden, mannor skrev: Hva er løsningen da? Skal vi tilbake til 50-tallet? Virker som om det er hva menn flest vil ja. At vi skal ha frihet og være frie mennesker er visst helt feil fordi vi er jo ikke mennesker, bare en ting menn kan bruke som de vil. Anonymkode: 7df59...e80 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #74 Skrevet 6. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser deg ikke, jeg aner ikke noe om hvorfor du har tiltrukket deg denne mannen. Jeg ser ikke han heller. Men hvorfor får menn deg til å tro at du er noe? Ja, jeg blir skremt når jeg hører hvor mye mange lar selvtilliten påvirkes av bekreftelse fra menn. Pappa sa det jo rett ut, han og kompisene syntes det var så gøy å se hvor mye de styrte selvtilliten til kvinnene. Det var liksom de som bestemte når de skulle ha selvtillit og ikke. Anonymkode: eca68...127 Ja. Skjønner ikke at kvinner orker å bry seg om hva menn mener når de har så høye krav som de har..Det er jo umulig å gjøre dem fornøyde og da kommer de med dritt til deg og ødelegger selvtilliten din. Anonymkode: 7df59...e80 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #75 Skrevet 6. april 2019 Hadde en periode der jeg datet menn som oppførte seg liknende. Da jeg kom ut av tåka (jeg hadde det ikke så bra) kom jeg til konklusjonen at jeg rett og slett trodde for godt om dem. Man kunne se tegnene, jeg bare fant på unnskyldninger for dem. Mennene som ikke egentlig likte meg ga meg aldri ekte trygghet. De sa mye fint og det er vanskelig å se det når man står i det, men ts: om du også sitter i en situasjon hvor du kanskje ikke har det så bra, ta deg en datingpause for å la hodet bli klart og finn ut hva slags mann du egentlig vil ha. Det er rådet jeg hadde gitt til meg selv for noen år siden. Fant forresten en bra mann til slutt! Anonymkode: 54eae...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #76 Skrevet 6. april 2019 Synd at du har hatt slike opplevelser. Jeg har ikke gått gjennom livet uten skuffelse og kjærlighetssorg. Men jeg har faktisk ikke møtt menn som har vært slemme med meg, om jeg har hatt dårlige opplevelser så er det likevel slik at jeg kan ikke tenke at det er fordi de er dårlige mennesker. Ok, så følte han ikke det han trodde for meg, Ok, så ble han forelsket i en annen. Slikt skjer og er forståelig. I mitt liv ihvertfall. Har ikke noe nag til dem. Selv om det er tøft når det står på. De aller fleste menn (som kvinner) ønsker å være gode og gjør så godt de kan. Noen er litt dårlige på kommunikasjon, og vi alle gjør feil av og til. Anonymkode: 21b63...128
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #77 Skrevet 6. april 2019 15 timer siden, Taoisten skrev: Man blir mer kynisk etterhvert som man er singel og dater. Men det har ikke noe med kategoriene «menn» eller «kvinner» å gjøre. Det er jo et samspill her. Den dama som har vært «lettest» for meg å date var en alenemor med to barn. Hun hadde vært sammen med samme mann fra hun var 19 til hun var 30 før hun traff meg. Hun hadde rett og slett ikke samla opp så mye negativ erfaring fra menn på sjekkern. Og den vanskligste for meg å date var ei som hadde vært gjennom alt av sjekkesider, Tinder etc fra hun var 20 til hun var 30. Hun var så «brent» av det hun hadde møtt at vi kom ingen sted. Man farges jo av det man ser, og jeg har jo kun blitt «brent» av kvinner som har lurt meg, jugd og utnytta meg. Men jeg har jo ikke datet menn så jeg har jo ikke erfaringsgrunnlag for å si noe om det. Interessant innlegg. Jeg har vært på datingsider, men møtt så mange menn som har vært brent, såra og skada. Jeg ønsker ikke ende opp som en slik som kvinne. Hver negative erfaring gjør noe med en, derfor holder jeg meg unna datesider og lar det gå sin single gang til jeg møter noen irl på vanlig måte. Anonymkode: bcbdd...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #78 Skrevet 6. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hadde en periode der jeg datet menn som oppførte seg liknende. Da jeg kom ut av tåka (jeg hadde det ikke så bra) kom jeg til konklusjonen at jeg rett og slett trodde for godt om dem. Man kunne se tegnene, jeg bare fant på unnskyldninger for dem. Mennene som ikke egentlig likte meg ga meg aldri ekte trygghet. De sa mye fint og det er vanskelig å se det når man står i det, men ts: om du også sitter i en situasjon hvor du kanskje ikke har det så bra, ta deg en datingpause for å la hodet bli klart og finn ut hva slags mann du egentlig vil ha. Det er rådet jeg hadde gitt til meg selv for noen år siden. Fant forresten en bra mann til slutt! Anonymkode: 54eae...0cb Innsiktsfullt innlegg, stemmer også for meg at jeg fant meg i mer sånt da jeg virkelig ikke hadde det bra for en stund siden. Men - nå har jeg jo fått opp selvtilliten og bryter jo straks jeg finner ut av løgn og svik, derfor skuffende at jeg så finner ny mann som er likedan. Som juger så brutalt for å fremstå som en god fyr, bare for å komme i buksa mi. Skal ta en lang pause nå, føler meg skadeskutt og tror ikke dating er lurt for meg nå. ts Anonymkode: fb8e5...1da 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #79 Skrevet 6. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hadde en periode der jeg datet menn som oppførte seg liknende. Da jeg kom ut av tåka (jeg hadde det ikke så bra) kom jeg til konklusjonen at jeg rett og slett trodde for godt om dem. Man kunne se tegnene, jeg bare fant på unnskyldninger for dem. Mennene som ikke egentlig likte meg ga meg aldri ekte trygghet. De sa mye fint og det er vanskelig å se det når man står i det, men ts: om du også sitter i en situasjon hvor du kanskje ikke har det så bra, ta deg en datingpause for å la hodet bli klart og finn ut hva slags mann du egentlig vil ha. Det er rådet jeg hadde gitt til meg selv for noen år siden. Fant forresten en bra mann til slutt! Anonymkode: 54eae...0cb Og btw, også enig med at de som egentlig ikke liker en ikke gir ekte trygghet. Husker jo at jeg har hatt ekte trygghet tidligere, da har det liksom ikke vært tvil om at mannen har hatt følelser for meg. Men når man står i det og de prøver så hardt å overbevise så kan man bli usikker på seg selv istedet, er jo ikke måte på hvor langt de kan dra løgner for å holde deg på kroken. Anonymkode: fb8e5...1da 2
Mamina Skrevet 6. april 2019 #80 Skrevet 6. april 2019 10 hours ago, hocane said: Fallende fødselsrate, langt færre gifter seg, rekordmange barn vokser opp uten fedre. Ingenting av dette er positivt. Mange ting har blitt bedre etter feminismen, men datingmarkedet og forholdet mellom kvinner og menn er ikke en av dem. Uenig. Fallende fødselsrate er positivt, ikke negativt. De fleste kvinner og menn i verden idag velger å få 2 barn. Det bidrar til velstand for familien og samfunnet fordi kvinner får mulighet til å jobbe utenfor hjemmet. Jeg synes Hans Rosling oppsummerer det veldig bra her: Religions and Babies Og fakta er at de barna som blir født får god helsehjelp så derfor vil alle vokse opp (før var barnedødeligheten altfor høy) Vi er flere nordmenn enn noen gang (5 5328 nordmenn) på tross av fallende fødselsrate. Så hva er problemet? Langt færre gifter seg, sier du. Ja, og den gode nyheten er at færre skiller seg også (Ekteskap SSB) Så de som gifter seg har kanskje et bedre ekteskap nå enn folk hadde før.... De går kanskje inn i ekteskapet med bedre forutsetninger enn før. At barna vokser opp uten fedre får menn ta ansvar for. Disse barna behøvde ikke vokse opp uten pappa hvis samarbeidet mellom mor og far hadde fungert. Hvorfor fungerer det ikke? Da er jeg tilbake til at dere gutter må bli smartere, dere må se og forstå at en kvinne er et menneske på lik linje med deg selv. Med de samme ønskene for livet og fremtiden uavhengig av kjønn. Så hva er det med menn som gjør dette så vanskelig? Og hvorfor er kvinner blitt "redd" for menn? Fordi når menn ikke har flere argumenter som fungerer så får de en "Fight or Flight" reaksjon. De slutter å lytte eller samarbeide. De kan finne på å enten forsvinne som en ånd i fillehaug (ghosting) eller de blir voldelige (psykisk/fysisk). Hva menn vil ha og hva kvinner vil ha Jeg har STOR respekt for en mann som velger å bli når det stormer som verst. Jeg ser at livet er tøft, men det er det for begge. Men jeg har desverre ingen respekt for en mann som ikke kjemper for det han har kjært. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå